Banky.cz Autoři

Autoři

Jakub Toman

Specializuje se na platební karty a platební styk se zahraničím.

Po studiích na MFF UK nastoupil jako pedagog informatiky na Československou akademii obchodní a dodnes působí i v Akademii věd ČR.

Jan Budín

Píše články, především z oblasti bankovnictví, pojišťovnictví a veřejných financí.

Po studiích ekonomie na Univerzitě Karlově nastoupil jako analytik do společnosti Hewlett-Packard, kde pracuje dodnes v oddělení controllingu.

Email: jan.budin@banky.cz

Jan Klusák

Píše články z oblasti pojišťovnictví, sjednává pojištění a vede rozsáhlý tým poradců.

Po studiích gymnázia nastoupil do pojišťovny Allianz, kde pracoval dlouhých 8 let. Začínal na pozici obchodníka a postupně se vypracoval na manažerskou pozici oblastního manažera, kde měl na starost početnou skupinu obchodních zástupců. Později byl osloven skupinou Brokertrust, kde aktuálně zastává strategickou pozici regionálního ředitele pro nábor obchodních skupin. Pojištění se stále věnuje a velmi rád o něm píše články, ve kterých předává čtenářům své mnohaleté zkušenosti. Ve volném čase rád hraje tenis a lyžuje.

Jan Němec

Honza se psaní profesně věnuje už od roku 2009, kdy začal pracovat jako redaktor v novinách. Postupně se posunul i na pozici editora a jako redaktor a editor pracoval až do roku 2014, kdy změnil obor a vydal se do marketingu.

Copywriter od roku 2014

V roce 2014 začal Honza spolupracovat s Obsahovou agenturou. V ní si vyzkoušel práci na různých typech obsahu, a byl tak u vzniku jedné z nejrenomovanějších copywritingových a marketingových agentur v Česku.

Připravoval přitom texty pro různé klienty a poprvé začal výrazněji psát o financích.

Nové nástroje přinesly nové možnosti

Po třech letech dostal šanci vést online magazín Milujeme fotografii, kterou po kratším váhání využil. Jako šéfredaktor mohl výrazněji uplatnit zkušenosti nabrané v Obsahovce. A zároveň získal možnost využívat další nástroje – včetně Google Analytics.

Díky tomu mohl sledovat dopad jednotlivých článků a přizpůsobit jim plánování obsahu. A následně hledat témata, která čtenáře nejvíc zajímají.

O hypotékách píše od roku 2019

Od roku 2019 Honza využívá všechny získané zkušenosti opět na volné noze. A to pod vlastní značkou Copy jako Brno.

Prakticky celou dobu přitom spolupracuje i s portálem Banky.cz, pro který napsal desítky webových stránek a stovky článkůhypotékách, pojištění, spoření nebo třeba o investování.

Také díky tomu se v těchto oblastech slušně orientuje. A proto se ve svých článcích rád pustí i analytičtějším směrem. Přitom ale nezapomíná na základy, které se naučil už v novinách a v Obsahové agentuře – tedy že hlavní je psát jasně, srozumitelně a přehledně.

Tak, aby každý čtenář články snadno pochopil a dobře se v nich orientoval. A dokázal si z nich něco odnést.

Jitka Kochová

Specializuje se makroekonomické analýzy.

Po studiích na VŠE pracovala pro Hewlett-Packard, dnes zastává funkci finančního analytika ve společnosti Accenture.

Komerční sdělení

Chcete-li u nás publikovat článek neváhejte nám napsat na info@banky.cz.

Lenka Rutteová

Věnuje se finanční gramotnosti. Znalosti o osobních financích předává hlavně formou článků a vzdělávacích textů určených širokému spektru čtenářů. Texty staví tak, aby jim mohl rozumět každý, kdo se o osobní finance a témata s nimi spojená začne aktivně zajímat. Hlavním cílem redaktorky je zlepšit dostupnost srozumitelných článků týkajících se finanční gramotnosti. A tím pomoci zvyšovat a zkvalitňovat povědomí české populace o osobních financích, o zdravém přístupu k nim.

Vzdělání

Lenka vystudovala fakultu Ekonomicko-správní na Univerzitě Pardubice, následně absolvovala na Ekonomické fakultě VŠB-TU Ostrava postgraduální studium. V rámci postgraduálního studia i po jeho dokončení působila na akademické půdě jako odborný asistent, odkud odešla za rodinnými cíli.

Copywriterem shodou životních náhod

Během rodičovských dovolených se Lenka začala věnovat vzdělávacím projektům v oblasti finanční gramotnosti, ale i copywritingu v hobby oblastech. O této profesní cestě sice nikdy dříve neuvažovala, ale jak už to bývá, souběh událostí se zasloužil o značnou změnu.

Nejprve hobby a recenze, odtud k finanční gramotnosti

Hobby textování a uživatelské recenze elektroniky i dalších produktů, to byly první oblasti, kterými se Lenka začala jako copywriter zabývat. Zejména proto, aby si osvojila komunikaci s širokým spektrem čtenářů a mohla takto nabytou zkušenost následně přenášet do (pro většinu čtenářů) náročnějších témat: osobních financí.

Lenka se totiž řídí přesvědčením, že alespoň základní orientaci v osobních financích by měl mít každý: od dítěte na druhém stupni základní školy, až po starobní důchodce. Pokud se orientuje v základech, detaily nebo aktualizace už si pak snadno dohledá, případně bude vědět, na koho se obrátit.

Rodinný rozpočet, spoření, půjčky, pojištění či penze

Nejčastějšími tématy, kterými se Lenka čtenáře snaží provést, jsou rodinný rozpočet, spoření, půjčky, pojištění či penze. Absolvovala zkoušku odborné způsobilosti v oblasti úvěrů a pravidelná následná vzdělávání pod vedením akreditovaných společností. Plánuje další odborné zkoušky.

Vedle portálu banky.cz se s jejími texty můžete setkávat i ve veřejných blogovacích prostorech, jako je blog.idnes.cz nebo medium.seznam.cz

Luboš Gregor

Píše články z oblasti bankovnictví, sjednává hypotéky, koučuje finanční poradce.

Po studiích na Masarykově univerzitě v Brně nastoupil do společnosti Fincentrum, kde se vypracoval až na pozici manažera. Kariéru finančního poradce od roku 2016 dále rozvijí coby zástupce hypotéčního oddělení portálu Banky.cz. Mnohaleté zkušenosti plné každodenního vyjednávání s bankami promítá do výhodnějších podmínek svých klientů a do své publikační činnosti, která zahrnuje především praktické články z oblasti bankovnictví a hypotéčních úvěrů. Ve volném čase se věnuje sportu.

Lukáš Taragel

Píše články z oblasti daní.

Již při studiích na podnikatelské fakultě VUT pracoval na finančním úřadě, kde prováděl daňové kontroly. Dnes zastává funkci daňového konzultanta v soukromém sektoru.

Marek Hadač

Píše články z oblasti realit.

S realitami začal již při studiu na vysoké škole v roce 2011. Působil ve společnostech Akademie realit a Akademie Finance. Díky svým zkušenostem z obchodu a předchozího zaměstnání v bance dokázal spojit jak prodej, tak i financování nemovitostí. Zabýval se také problematikou exekucí a insolvencí u majitelů nemovitostí. Podílí se na realizaci developerských projektů, a to včetně získávání kapitálu pro tyto investice.

Martin Silný

Píše články z oblasti bankovnictví, sjednává hypotéky, koučuje finanční poradce.

Po studiích informatiky v Brně nastoupil do pojišťovny Allianz, ze které později přešel do společnosti Tarifomat. Zde působil přes dva roky jako vedoucí týmu specialistů. Později přesídlil do společnosti Banky.cz, kde zastává pozici projektového manažera a pomáhá s rozvojem portálu. Ve volném čase se věnuje sportu.

Miroslav Majer

Mirek býval finančním poradcem a v roce 2014 ho napadla myšlenka založit portál hyponamiru.cz na zjednodušení cesty k vlastnímu bydlení. Zaměření projektu se několikrát změnilo a v roce 2017 padlo rozhodnutí jako první vytvořit online sjednání hypoték na českém trhu kde pomohli k lepšímu bydlení tisícům lidí. Od května 2023 Mirek rozšiřuje svoje působení a vrhá se do řízení projektu banky.cz, kde chce pokračovat v misi zvyšování finanční gramotnosti lidí v ČR.

Pavel Strašák

Píše články, odpovídá na dotazy v bezplatné finanční poradně a věnuje se business developmentu. Bankovnictví je jeho dlouhodobá profese a životní koníček. Užívá si každého setkání s bankou, ať již jako privátní investor a vkladatel, nebo při finančním řízení společností z pozice uživatele produktů.

Coby investor vyhledává a podporuje zejména nadějné startupy studentů vysokých škol, či aktivních nadšenců, kterým vedle finančních vstupů předává i cenné zkušenosti či poskytuje širší podporu a zázemí – osobně, prostřednictvím Podnikatelského inkubátoru či Business Angels Clubu.

Po studiích financí na Mendelově univerzitě v Brně následovala bohatá profesní kariéra, zahrnující pozice: místopředseda představenstva eBanka (nynější Raiffeisenbank), byl spoluzakladatelem a CEO Dimension, finanční služby, spoluzakladatelem a předsedou úvěrové komise NEY spořitelní družstvo (dříve ANOsd), spoluzakladatel, člen představenstva a CEO Top-in.cz a jednatel TopGis.

Petr Jermář

Vede redakci, odpovídá na dotazy v bezplatné finanční poradně a je garantem správnosti dat ve srovnávači bankovních produktů.

Po studiích financí na VŠE v Praze nastoupil jako finanční analytik do společnosti Accenture, kde pracuje dodnes na pozici vedoucího finančně analytického oddělení pro oblast EMEA/Gallia. V rámci projektu Accenture Academy podporovaného Nadací Terezy Maxové spolupracuje na kurzech finanční gramotnosti pro děti z dětských domovů. 

Roman Müller

Roman Müller se finančním tématům věnuje už bezmála dvě desetiletí. První autorské texty publikoval v časopise Osobní finance a na stránkách portálu FinExpert.cz tehdejšího brněnského vydavatelství Computer Press. Během své novinářské kariéry působil také například v redakcích iDnes.cz, Finance.cz, měsíčníku pro zástupce měst a obcí Moravské hospodářství či odborném investičním časopise FOND SHOP. Autorsky přispíval i do řady dalších tištěných a online titulů.

Profesní motto: Svět financí je jako labyrint, ale selský rozum nám pomáhá najít cestu ven

Přechod z redakce do PR

Postupem času se Roman Müller rozhodl zúročit své bohaté zkušenosti z médií a rozšit si obzory v oblasti Public Relations. Využil tedy nabídku úvěrové společnosti Home Credit ze skupiny PPF Group, kde se v širším marketingovém týmu specializoval na komunikaci s médii a novináři.

Firemní komunikaci se věnoval i v soukromých PR agenturách. Pod jejich hlavičkou prosazoval do médií aktuální témata například pro značky Velux, Netbox, ePojisteni.cz, Srovnejto.cz, Ney Spořitelní družstvo, AAA Auto, E.ON a řadu dalších.

Nakonec zvítězila touha pracovat na vlastní pěst

Již několik let se Roman Müller věnuje pouze vlastním klientům. Zaměřuje se na dlouhodobou, hodnotnou a komplexní komunikaci svěřených značek, která přináší firmám nejlepší možnou míru pozitivní publicity. Jeho strategie kombinují veškeré dostupné komunikační kanály. Navrhuje a připravuje například obsah pro novináře, články do placených PR kampaní, na vlastní blogy klientů a jejich sociálních sítí. 

Zuzana Karasová

Specializuje se na běžné účty a sociální politiku (sKarta).

Po studiích na ČZU působila jako manažer projektů spolufinancovaných z programu EU na podporu vzdělání a zaměstnanosti, nyní na mateřské dovolené.

Na co se ptáte

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena