Citibank

Kód banky: 2600
Internet: www.citibank.cz více informací více

Vyhledat pobočku nebo bankomat

 
  Pobočku      Bankomat
 

Expertní hodnocení redakce banky.cz

Banka s průměrnými produkty za vysoce nadprůměrné ceny. Prodávat za stokoruny běžný účet s balíčkem několika málo odchozích plateb (což jinde dostanete ve stejné kvalitě zdarma) je dnes poměrně odvážné. Nabídka pokračuje spořicími produkty s nízkými úrokovými sazbami a spoustou podmínek a celé portfolio produktů pro retail uzavírají kreditní karty. Zde můžeme hovořit v jistém slova smyslu o premiantství, neboť takové množství vlastních a brandovaných kreditek nemá v nabídce žádná jiná banka. Otázkou zůstává, k čemu je to dobré, neboť efekt z benefitů ve většině případů vyruší vysoké poplatky a všelijaké podmínky. Banka se v minulosti nechvalně proslavila snahou vnutit svou kreditní kartu všem pomocí slušně řečeno „nekvalifikované sítě distributorů“, která při sepisování smluv před obchodními domy zapomínala zmiňovat poplatkovou stránku věci. Takto nabytých karet se pak nešťastní klienti zbavovali dlouze a komplikovaně. Spíše než banku toto představení připomínalo show Horsta Fuchse.


O bance

Společnost Citibank působí na tuzemském trhu již řadu let, z čehož vyplývá, že i ona si již získala své příznivce, kteří na její služby nedají dopustit. V poslední době se dostala do povědomí lidí především díky změně vlastníka, což se stalo 1. ledna 2008. Společnost Citibank a.s. se tak změnila z dceřiné společnosti stoprocentně vlastněné společností Citibank Overseas Investment Corporation se sídlem v USA na pobočku akciové společnosti Citibank Europe plc se sídlem v Irsku. Majitelé účtů u této banky se však o své úspory bát nemusí, banka i tak podléhá České národní bance, což zajišťuje plný dozor nad všemi procesy v Citibank.


Citibank, jak již samotný název napovídá, je součástí ohromné finanční skupiny City, která patří mezi největší na světě. Její historie se počítá od roku 1812, kdy byla založena pod názvem First National City Bank. Největší základnu má ve Spojených státech amerických – dokonce se v března roku 2007 stala největší bankou v této zemi. Skupina Citi působí v bezmála 100 zemích po celém světě, skoro polovinu svých poboček má právě v USA. Její rozptyl ve finančním světě je však obrovský a není proto divu, že má velice silné postavení ve všech zemích, kde se rozhodla založit svou pobočku. Po celém světě tak má tato mezinárodní banka přes 200 milionů spokojených zákazníků jak z řad běžných střadatelů, tak i velkých podniků.


Základní filosofií Citibank je poskytnutí služeb v nejvyšší možné kvalitě. Z toho důvodu se snaží zaměstnávat dokonalé profesionály – odborníky ve finančním sektoru (dohromady pro Citibank pracuje přes 300 tisíc lidí). Zaměstnanci Citibank by vám měli být schopni kdykoliv odpovědět na váš dotaz, který se týká produktů této společnosti. V komunikaci se zákazníkem ctí banka pravidlo naprostého utajení za předpokladu, že je vše v souladu s právními předpisy dané země. Vy jako zákazníci si tak můžete být jisti, že vaše peníze jsou skutečně v bezpečí.


Základní myšlenkou pro úspěch v tolika zemích světa je propojení globální ekonomiky se znalostmi místních podmínek. Proto se samozřejmě vždy snaží Citibank prosazovat myšlenku lokální globalizace, což je prvek, který vnáší do bankovnictví zcela nový rozměr. Oproti konkurenci je v předstihu hlavně díky tomu, že své zaměstnance neustále proškoluje a snaží se zaplnit mezery na trhu. Své služby tak díky tomu dostává do maximální kvality. Citibank záleží na každém klientovi, ať už je chudý, či bohatý, pro všechny má stejně výhodné podmínky. Přeci jen zkušenosti, které jsou získané z tolika zemí, se mohou postupně aplikovat na všechny ekonomiky. Postupná globalizace celého světa nakonec ukáže, zda právě tento trend byl zvolen správně.


Všechny stížnosti, které jsou bance předloženy z řad jednotlivých klientů jsou podle jejích slov bedlivě prozkoumány a postupně se analyzují. Pokud se dospěje k tomu, že vznesený návrh prospěje zlepšení služeb, je okamžitě aplikován. Hlavním cílem Citibank je spokojený zákazník, který je kladen na první místo. Dokonce banka spolupracuje se sdruženími, které chrání obyčejné spotřebitele. Snaží se kupříkladu vzdělávat veřejnost v problematice zbytečného zadlužování jednotlivých domácností.


Stejně jako jiné instituce, i Citibank podporuje v zemích, kde má své pobočky, různé charitativní akce. Proto je také sponzorem mnoha neziskových institucí, které se podílejí na zkvalitnění života nás všech. Všichni zaměstnanci se zapojují do akce Citi s názvem Global Community Day. Peněžité dary jsou směřovány přesně do těch míst, kde jsou nejvíce potřeba – do neziskových organizací.


 
Air Bank Bank Gutmann Aktiengesellschaft Bank of Tokyo-Mitsubishi BNP Paribas Fortis SA/NV Citibank COMMERZBANK Aktiengesellschaft Crédit Agricole Česká exportní banka Česká národní banka Česká spořitelna Českomoravská stavební spořitelna Českomoravská záruční a rozvojová banka Československá obchodní banka Deutsche Bank Equa bank Evropsko-ruská banka Expobank Fio banka GE Money Bank HSBC Bank plc - pobočka Praha Hypoteční banka ING Bank N. V. J&T BANKA Komerční banka mBank Meinl bank Modrá pyramida stavební spořitelna Oberbank AG Poštová banka, a.s. Poštovní spořitelna PPF banka PRIVAT BANK AG Raiffeisen stavební spořitelna Raiffeisenbank Raiffeisenbank im Stiftland eG Royal Bank of Scotland Saxo Bank A/S Sberbank CZ Stavební spořitelna České spořitelny Sumitomo Mitsui Banking Corporation Europe UniCredit Bank Volksbank Löbau-Zittau eG Všeobecná úverová banka Waldviertler Sparkasse von 1842 AG Western Union International Bank Wüstenrot - stavební spořitelna Wüstenrot hypoteční banka Zuno