Osobní bankrot

Ne vždy zcela zřejmé podmínky spotřebitelských půjček dostávají dlužníky do mnohdy fatálních dluhových pastí. Znát je to i v přístupu bankovních a nebankovních společností ke svému marketingu a složení produktů.

REKLAMA

    Zatímco dříve televizní diváci byli bombardování lavinou reklam přibližujících jejich životní sny na dosah ruky jen s podmínkou vcelku levné půjčky, nyní se zaměřují na konsolidaci úvěrů, které by měly být snad ještě levnější.

    SPOTŘEBITELSKÉ ÚVĚRY VYTVÁŘÍ NOVOU GENERACI DLUŽNÍKŮ, TĚM POMÁHÁ AŽ OSOBNÍ BANKROT

    Takže například herec Martin Stráský v reklamě UniCredit Bank ordinuje účinnější pilulky, GE Money Bank vsází na roztomilého kocoura na běžícím páse nebo Home Credit na maškarádu se znělkou ze známého večerníčku Potkali se u Kolína. Málokdo si uvědomuje, jak závažný problém se na novou generaci dlužníků konsolidovaných úvěrů řítí. Vyřešit jej musela až legislativa zavedením institutu osobního bankrotu a zcela nový obor podnikání s odpovídajícím potenciálem – oddlužení.

    Oddlužení domácností prakticky neprobíhá

    Mohutnost dluhové pasti, ve které se ocitly desítky tisíc dlužníků a tím pádem i českých domácností, demonstruje nejen změna v přístupu k propagaci a skladbě půjčkových produktů. Podle ČNB (květen 2014) se zadluženost podniků a domácností v eurozóně od roku 2008 nesnížila a oddlužení domácností ve srovnání s USA prakticky neprobíhá. V České republice došlo v druhé polovině roku 2013 ke zrychlení růstu úvěrů, kdy se po dvou a půl letech zvyšuje objem bankovních spotřebitelských úvěrů a v posledních měsících i objem úvěrů na bydlení. Přičemž situace na trhu práce zůstává stále nejistá s mírně optimistickým výhledem závislým na vývoji ekonomiky.

    Exekuce jako cesta k majetku dlužníka a skutečný důvod poskytnutí úvěru

    Celou situaci zhoršují nebankovní společnosti a zejména nejrůznější lichváři podnikající na úkor dlužníků. Při poskytnutí úvěru jim totiž na rozdíl od bank a seriózních nebankovních společností nejde o samotný úrok z úvěru. Skutečným důvodem je jejich zájem o nemovitý a movitý majetek dlužníka, ke kterému se následně dostávají skrz zástavy, ručitele a především exekuce na základě nejrůznějších absurdních pokut, poplatků a odměn advokátů. I když celkový počet exekucí ročně klesá, není to dáno snížením finanční tísně dlužníků, ale změnou legislativy, která umožnila jednotlivé exekuce na konkrétního dlužníka slučovat a snížit tak jeho celkové výdaje. Pozitivním legislativním trendem je také zavedení institutu osobního bankrotu.

    Osobní bankrot pomáhá tisícům dlužníků a zakládá nový obor podnikání

    Díky osobnímu bankrotu se dlužník může zbavit převážné většiny svých dluhů, neboť při splacení 30 procent z dlužné částky ve splátkovém kalendáři rozloženém do 5 let mu je zbytek dluhu odpuštěn. Další období však nesmí žádat o nové půjčky. Pro splnění základních podmínek oddlužení je nutné doložit, že dlužník má alespoň dva věřitele, dluhy nesplácené déle jak měsíc a především že je schopen splatit zmíněných 30 procent dluhu v následujících 5 letech. S podáním návrhu na oddlužení u příslušného soudu je spojena řada právních úskalí, s kterými dlužníkům pomáhají specialisté. Případné sankce spojené například s konkursem v případě zamítnutí osobního bankrotu soudem a nesporné výhody v podobě zastavení probíhajících exekucí v rámci hodin otevřely dveře pro zcela nový obor podnikání na poli oddlužení s desítkami tisíc potenciálních klientů. V loňském roce se počet oddlužení vyšplhal na 26 690, což je skoro 14 krát více než v roce 2008, kdy oddlužených bylo 1936 (zdroj: oddluzteme.cz). Při průměrné odměně insolvenčního poradce 7580 Kč za jedno úspěšné oddlužení se otevírá nový obor podnikání s mnohamilionovým potenciálem, přičemž právě ten může významně přispět k oddlužení domácností a pomoci nové generaci dlužníků z dluhové pasti.

    Zdroj: oddluzteme.cz (PR)

    REKLAMA

    KOMENTÁŘE k článku Osobní bankrot

    Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

    Přidejte nový komentář

    Mohlo by vás zajímat

    Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

    Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

    Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

    Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


    Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

    Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

    V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

    V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

    Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

    Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

    Z naší bankovní poradny

    Pojmy ve slovníku

    Srovnáváme hypotéky od

    © Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena