Poradna

   

Zeptejte se odborníků na bankovnictví >>

9/20/2014 7:43:17 AM
Otázka č. 1577 od Šimík
/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Jsem víc jak dvacet let u české spořitelny.Štvou mě jejich poplatky.Nový klijen je platit nemusí. Nechápu to.Můžu v tomto směru něco dělat?

Odpověď

Dobrý den,

a co takhle změnit banku? Na trhu máme přes 30 bank, které Vám běžný účet a ostatní produkty rády povedou a mnohé z nich zcela bez poplatků. Doporučuji např. mBank, FIO Banka, Air-Bank, ZUNO Bank (zde máte vedení účtu a vše mimo výběry z bankomatů zcela bez poplatků a podmínek) či Equa Bank (zde jsou bez poplatků i ty výběry z bankomatů, ale je třeba plnit podmínku aktivního využívání účtu).

Účet u těchto bank založíte online z pohodlí domova a mimo výběrů z bankomatů se již nikdy nesetkáte s jakýmkoliv poplatkem. Česká spořitelna má stále hodně klientů, kterým se sice poplatky nelíbí, ale nejsou ochotni změnit banku - proto ČS poplatky naopak ještě zvyšuje (např.v posledních měsících za odchozí platby).

Je to na Vás - buď změníte banku, nebo si časem u ČS vyhádáte odpuštění poplatku za vedení účtu (jako mají noví klienti), ale stále budete platit spoustu jiných poplatků (za účetní položky, atd.).

Více info v našem srpnové zpravodaji zde.

Petr JermářBanky.cz

9/17/2014 8:32:11 PM
Otázka č. 1576 od Radek Vopat
/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Dobrý den, na Vašich stránkách jsem objevil článek o "phishingu". Osobně v tuto dobu řeším obdobnou situaci. Vše jsem shrnul na našich webových stránkác.h Děkuji za zveřejnění, či jakoukoliv radu. Taktéž doporučuji všem klientům Fio banky, aby se obrátili na banku s dotazem o námi popsaném riziku a žádali vyjádření banky o jejím postoji k řešení takovéto vzniklé situace. Jako precedenční případ můžete uvést naší reklamaci, která je vedena pod číslem: 810849 S pozdravem Radek Vopat

Odpověď

Dobrý den,

asi Vás nepotěším, ale Váš případ je skutečně unikátní a liší se velmi od standardních podvodů, za které banky ručí a klientům hradí ztrátu.

Nejčastěji se setkáváme s těmito typy podvodů:

1) neoprávněné výběry z bankomatů - na bankomatu banky je pachatelem nainstalována čtečka karet (která kartu zkopíruje) a minikamera snímající zadávaný PIN - za bankomat ručí banka a dojde-li vlivem jeho užití k neoprávněnému výběru hotovosti pachatelem, je primárním poškozeným banka, která klientovi hradí ztrátu a pachatele žaluje sama banka (pachatel primárně zneužil zařízení banky, ne klienta).

Jiná situace by byla, kdyby např.u Vás doma zazvonil pachatel, představil se jménem banky a chtěl po Vás odevzdat platební kartu a sdělit PIN. Tady by byl primárně zneužitým samotný klient (a ne banka) - tuto ztrátu by banka nehradila a taktéž by klientovi doporučila se obrátit na policii.

2) neoprávněné výběry pomocí internetbankingu (phising) - samotné stránky banky jsou napadené (banka za ně nese odpovědnost, a tedy je poškozená primárně banka - banka klientům hradí ztrátu a sama se obrací na policii)

Pokud Vám ale přijde email (kryjící se za vodárny, plynaře, atd.), Vy sám si nainstalujete virus do počítače a následně i do telefonu (vše nezávisle na bance), jste primárně poškozeným Vy a ne banka (a tudíž banka nemá povinnost hradit ztrátu a věc musíte řešit s policií přímo Vy osobně). Banka může být samozřejmě benevolentní a ztrátu uhradit, ale není to v tomto případě její povinnost. Je to stejný rozdíl jako v bodu jedna s platební kartou (kde je rozdíl na první pohled jasnější).

Obecně banka může ručit jen za to, co sama může ovlivnit (stav svého bankomatu či svých internetových stránek). Banka nemůže nést odpovědnost za škodu způsobenou Vaším zavirovaným počítačem a telefonem (je to bohužel to samé, jako kdyby se podvodník na ulici představil jménem banky a Vy mu uvěřil - jen je to sofistikovanější).

Petr JermářBanky.cz

9/17/2014 1:56:14 PM
Otázka č. 1575 od MIKITOVA JIRINA
/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Dobry den, mam dotaz a to,ze bych potrebovala uhradit platbu za elektrinu,ale jsem nyni v zahranici ,moje mmainka by na pobocce u Vas platbu uhradila,ale je pro ni slozite vypsat listek ci postovni poukazka tak bych mela dotaz na pobocce k platbe potrebuji vypnit formular ci jen staci prijit k prepazce a dat jmeno a cislo variabilni a cislo uctu?Platba je 900kc a poplatek bude u Vas za odeslani stat kolik? Dekuji za odpoved na email.

Odpověď

Dobrý den,

nejsme banka, ale pouze poradenský portál - o jakou se jedná banku?

Nejjednodušší je odeslat platbu online pomocí internetbankingu - to můžete udělat sama i ze zahraničí (nejlevnější možný způsob). Slušná banka Vaší mamince jistě pomůže s platbou na pobočce (je to násobně dražší oproti platbě online) a postačí sdělit číslo cílového účtu a variabilní symbol (takto ale maminka může platit jen ze svého účtu, ne z Vašeho - pokud nemá sjednaná dispoziční práva k Vašemu účtu).

Petr JermářBanky.cz

9/15/2014 2:57:59 PM
Otázka č. 1574 od Rauschgold Ervin
/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Dobry den, pred vice nez jednim rokem jsme si otevreli jedno konto v US$ a dve konta v CZK u LBBW. Nyni byla LBBW Banka prodana a je v rukouch Kazachu a Rusu.V roce 1968 jsme kvuli okupaci opustili byvalou CSSR a nyni mame mit u byvalych okupantu ulozene penize? Chceme je prevest do jine banky.Nas dotaz:musime platit poplatky z prevodu penez na nami vybranou banku? Mnoho diku jiz predem Miloslava a Erwin Rauschgoldovi

Odpověď

Dobrý den,

jediným poplatkem za převod peněz do jiné banky bude položka "odchozí platba elektronicky" za 5 Kč či 0 Kč - dle typu účtu u LBBW. Žádné jiné poplatky ani sankce se změnou banky spojené nejsou.

Petr JermářBanky.cz

9/14/2014 6:25:19 PM
Otázka č. 1573 od Josef Tomčal
/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Dobrý den, jsem klientem Poštovní spořitelny, kde mám i vedený účet č. 251729648/0300. Nikde nemůžu získat IBAN, můžete mně ho, prosím, poslat an e-mail ? Děkuji a hezké dny J. Tomčal

Odpověď

Dobrý den,

IBAN (mezinárodní formát čísla účtu) Vašeho účtu je "CZ21 0300 0000 0002 5172 9648". Návod, jak provést odvození z českého formátu účtu je k dispozici zde.

Petr JermářBanky.cz

9/11/2014 10:54:25 AM
Otázka č. 1572 od jana filáčková
/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

platí se nějaký poplatek za zrušení spořícího učtu s prémií u čsob

Odpověď

Dobrý den,

nikoliv, tento spořicí účet je možné zrušit kdykoliv bez sankcí či poplatků.

Petr JermářBanky.cz

9/10/2014 7:47:52 PM
Otázka č. 1571 od Marie
/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

dobrý den,chtěla jsem se zeptat zda se dají u vás konsolidovat i exekuce.

Odpověď

Dobrý den,

nejsme banka, ale pouze poradenský portál. Konsolidaci exekucí nenabízí žádná banka, neboť exekuce je poslední stupeň, kdy nezbývá než zaplatit. Konsolidaci úvěrů nabízejí banky solventním klientům, aby je přetáhly od konkurence lepšími podmínkami. Ale u exekuce nejsou žádné lepší podmínky - tam je vše dané.

Petr JermářBanky.cz

9/10/2014 2:07:58 PM
Otázka č. 1570 od Václav
/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Dobrý den, je možné u nějaké banky dosáhnout na hypotéku bez doložení příjmu? Někde jsem četl, že když budu mít u banky účet, na který mi bude pravidelně chodit dostatek peněz, tak je možné hypotéku získat bez zmíněného doložení příjmů. Díky za odpověď.

Odpověď

Dobrý den,

ano, tato možnost existuje - vybrané banky (např. mBank) poskytují hypotéku do určité výše úvěru (a do určité výše % LTV) bez doložení příjmu při výplatě zasílané k nim na účet po dobu min. 6-12 měsíců (berou toto jako dostatečný důkaz o příjmu).

Pokud potřebujete hypotéku ihned a nemůžete počkat 6-12 měsíců, jsou i hypotéky bez úplného doložení příjmu, ale ty jsou malinko dražší (vyšší úrok kol 5-6%) a nabízí je výrazně méně bank (např. Hypoteční banka).

Petr JermářBanky.cz

9/9/2014 5:52:49 PM
Otázka č. 1569 od Bc. Michaela Pajgertová
/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Dobrý deň Chcela by som vyjadriť obrovské sklamanie nad poskytovanými službami v Poštovej sporiteľni.. Prišli sme sem do Tachova celá rodina, ja môj manžel a naše 8-mesačné dieťatko. Zriadila som si tam účet a čakala som 10 dní, kým mi prišla platobná karta. Nanešťastie, sme si medzičasom na účet vložili všetky naše peniaze, a teraz sa k ním žiaľ nemáme ako dostať. Bankomatová karta, ktorá nám prišla bola na meno Dajgertová a nie Pajgertová. Veľmi zaujímavé je, že zriaďujú poistennie proti krádeži, za ktoré si platím, no úcta a pomoc klientovi v totálnej núdzi tu miesto nemá. Kto nahradí mne to, že sa nemám ako dostať ku svojim peniazom, nemám od 4.9:2014 na stravu, a naše dieťa od vtedy nemá čo jesť? Mám vôbec právo na náhradu škody? To čo sa stalo bola striktne chyba banky, ktorá mi nedovolí sa dostať ku svojim peniazom, nemôžem si ich vybrať, lebo pani, ktorá pre banku pracuje, mi povedala, že nemá povolenie pozrieť sa na finančný stav môjho účtu. Poštová banka je banka, ktorá porušuje základné ľudské práva. I ch prejavená ľútosť naše dieťa, manžela, ktorý chodí hladný štvrtý deň do práce nenakŕmi. Ako si mám vyžiadať náhradu od banky? Zatiaľ to, že hladujeme na nás nemalo zdravotné následky, ale čaká sa až na to, kým sa tak stane? Je to banka, ktorá chce, aby som išla kradnúť? Je mi jasné že nám asi vzniknutú situáciu za 4 dni hladovania nenahradia, ale môžem spraviť aspoň jedno? Medializovať to, čo sa stalo, aby sa aj ľudia čo si tam chcú založiť účet poučili z prípadnej chyby na platobnej karte? Plánovali sme tu dlhodobý pobyt, a rada by som to, čo sa stalo doriešila súdnou cestou, nakoľko banka ktorá má moje peniaze a nemám sa ako k nim dostať z jej viny je zlá banka so zlým prístupom ku svojmu klientovi, nech už je to ktokoľvek. Prosím odpíšte mi či mám nárok aspoň z morálneho hľadiska žiadať od banky náhradu, alebo to že som tak sklamaná a rozhorčená je iba vplyvom toho, že nemáme čo jesť? Na Slovensku máme rodinu, ale prišli sme sem, aby sme my pomohli im a nie oni nám. Sama som niekoľko rokov robila obchodnú zástupkyňu a nikdy v živote by som sa takto ku svojmu klientovi nezachovala. A v prípade, že by sa niečo takéto udialo, verte mi, že by som mu na tie základné ľudské práva ako jedlo, požičala aj zo svojho. Prosím ak mi viete v tejto situácii poradiť, kontaktujte ma čo možno najskôr. ĎAKUJEM

Odpověď

Dobrý den,

komplikace s platební kartou jsou jistě nepříjemné (tady se zřejmě jedná o nešťastnou shodu náhod - stává se minimálně), ale banka nenese žádnou odpovědnost za Váš nedostatek hotovosti. Co kdyby se platební karta ztratila, zničila, došlo k výpadku služeb platebních karet, atd.? S tímto se bohužel musí počítat - na kartu (stejně jako na jakoukoliv jinou techniku) se v životě nelze 100% spoléhat.

Pokud máte potřebu častějších výběrů hotovosti a obáváte se nefunkční karty, doporučuji si otevřít účet u banky, která Vám vydá na pobočce hotovost i bez použití platební karty (takovýto účet zdarma vede např. FIO Banka a všechny ostatní banky mimo PS a internetových bank nepracujících s hotovostí). 

Pokud se stále ke svým penězům u Poštovní spořitelny nemůžete dostat, není nic jednoduššího, než si založit účet u jiné banky, poslat si peníze tam (převod trvá 2 dny) a následně si je vybrat na pobočce nové banky.

Petr JermářBanky.cz

9/9/2014 2:49:16 PM
Otázka č. 1568 od pavel rac
/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Kolik mě bude stát založené pojištění dekuji za odpověď

Odpověď

Dobrý den,

jaké pojištění máte na mysli? Povinné ručení, pojištění domácnosti, pojištění odpovědnosti za škody v občanském životě, cestovní pojištění, životní pojištění, atd.

Petr JermářBanky.cz

1 |2 |3 |4 |5  z 158   

Prostor pro Vaše dotazy







 

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.