Bankovní poradna

zeptejte se odborníků na bankovnictví

Vložit nový dotaz do poradny >>

/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Dobrý den posílala jsem z kb penízky a omylem jsem zadala spatny kod banky a zjistila jsem ze tento kod patří Vám místo 6210 jsem zadala 6200 jde zjistit zda existuje číslo uctu nebo ne at vím zda se mi penize vrati nebo budu muset zajit do svoji banky a podat zadost o vraceni c. u, je 670100-XXX/6200 díky

Pavel Strašák

Dobrý den,

nejsme banka, ale poradenský portál - bankovní kód 6000 náleží PPF bance. Pakliže cílový účet u této banky neexistoval, peníze se Vám automaticky vrátí do 3-4 pracovních dní. Pakliže jste měla smůlu a účet existoval, kontaktujte svoji banku - mBank, která oficiálně vyzve majitele účtu k navrácení peněz. Pokud příjemce peníze nevrátí, budete ho muset žalovat pro bezdůvodné obohacení. Banka příjemce toto nijak nemůže ovlivnit či stornovat.

Pavel StrašákBanky.cz

/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Dobrý den, pokud si založím běžný účet u Equa bank a chtěla bych i spořící účet pro spoření financí na tzv. horší časy (finanční rezerva, pouze CZK), doporučili byste z jejich nabídek spíše spořící účet základní nebo HIT? Děkuji.

Petr Jermář

Dobrý den,

volte určitě spořící účet HIT - ať už splníte podmínku bonusu +0,5% do 200 000 Kč či nikoliv, základní úrok je identický se základním spořícím účtem (1%) - zde tedy můžete jen získat něco navíc, nic neztrácíte. Navíc od srpna mění Equa bank základní úrok na 0,8% - tato změna se netýká účtu HIT, kde zůstává nadále 1% do 200 000 Kč (a možný bonus +0,5%).

Petr JermářBanky.cz

/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Aký je mezinárodní formát účtu 1861757093/0800? Když to chci uhradit z mého slovenského účtu, tak to ode mně žáda v tom mezinárodním formátu.

Petr Jermář

Dobrý den,

mezinárodní formát účtu (IBAN) je CZ12 0800 0000 0018 6175 7093. Určitě se bude hodit i SWIFT/BIC: GIBACZPX.

Petr JermářBanky.cz

/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Chci uhradit na účet XXX/0800 265 Kč z mého účtu na Slovensku ze Slovenské spořitelny. Kolik mám poslat €, aby byla příjemci připsána uvedená suma? Jsou za to nějáky poplatky?

Petr Jermář

Dobrý den,

platba ze Slovenské spořitelny do České spořitelny je pro příjemce platby v České spořitelně bez poplatku, tedy postačí poslat pouze samotných 265 Kč. ČS má k dnešnímu dni kurz 26,364, tedy 265/26,364 = 10,05 EUR. Za takovýto převod ale zaplatíte Slovenské spořitelně přímo Vy 5 EUR. Za platbu přímo v korunách do ČS si účtuje vaše banka výrazně méně - 0,15 EUR, tedy doporučuji poslat z EUR účtu přímo koruny (a nemusíte tedy ani řešit kurz příjemce).

Petr JermářBanky.cz

/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Dobrý deň, touto cestou by som sa chcel uchádzať o pracovné miesto vo Fio banke. Rozhodol som sa osloviť Vašu spoločnosť, pretože Vám chcem ponúknuť svoje znalosti a schopnosti a verím, že budú pre Vašu spoločnosť prínosom. Ponuka voľného miesta vo Vašej spoločnosti, by ma veľmi potešila. Úspešne som absolvoval BIVŠ. Prácu s počítačom ovládam na užívateľskej úrovni, hovorím po maďarsky, nemecky a anglicky. Mojimi výhodami sú zodpovednosť, precíznosť, komunikatívnosť a flexibilita. V prípade potreby som ochotný pracovať aj nad časový rámec, vzdelávať sa ďalej a zvyšovať si svoju kvalifikáciu. Dúfam, že Vás môj motivačný list zaujme. Rad by som sa predstavil aj pri osobnom pohovore. Teším sa na Vašu odpoveď. S pozdravom Ing. Ivan Nagy

Pavel Strašák

Dobrý den,

nejsme Fio ani jiná banka, jsme poradenský portál - doporučuji tento vzkaz směřovat přímo Fio Bance.

Obecně doporučuji se ucházet o konkrétní pozici (která je inzerována na webu banky - co inzerováno není, o to nemá cenu si psát) a neposílat takto obecný email. Příklad: vystudoval jsem obor oceňování, v diplomové práci jsem oceňoval tuto firmu s takovýmto obratem, chtěl bych pracovat v oddělení business valuation.

Hodně štěstí!

Pavel StrašákBanky.cz

/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Dobrý den, zajímala jsem se o vázaný účet u Equa Bank. Sdělili mi, že ho poskytují pouze právnickým osobám, což ovšem není na webových stránkách nikde uvedeno. Zajímalo by mě, zda lze poskytnout tuto službu OSVČ, která je zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákon, paragraf 420 (2) definována jako podnikatel. Mnohokrát děkuji za Vaši kvalifikovanou odpověď.

Petr Jermář

Dobrý den,

jiné banky tuto službu nabízejí běžně i fyzickým osobám (Komerční banka, Raiffeisenbank, Sberbank, Česká spořitelna - ta pouze ke svým hypotékám). Nicméně, pokud Vám Equa Bank tuto službu poskytnout nechce, je to její rozhodnutí - na poskytnutí bankovního produktu právní nárok není. Není tedy nic snazšího než zamířit ke konkurenci.

Petr JermářBanky.cz

/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Pokračování dotazu č. 2082: Vše bylo několikrát zkontrolováno a je v pořádku. jde o zdržování ze strany pojišťovny AXA, pobočka Ostrava. Je možné podat stížnost i přes ČNB?

Petr Jermář

Dobrý den,

doporučuji v prvním kroku problém řešit s centrálou (může se jednat pouze o selhání jednotlivce na pobočce) a pokud toto nebude mít úspěch, lze se samozřejmě obrátit i na ČNB coby dohledový orgán nad bankami a pojišťovnami. Můžete Axe zmínit v emailu směřovaném na centrálu, např.: "nebude-li problém, vyřešen do 14 dní, podám stížnost na ČNB".

Petr JermářBanky.cz

/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Dobrý den! Poraďte nám prosím, kde si můžeme stěžovat na postup pojišťovny. partner vypověděl životní pojištění u AXA, které mělo být vyplaceno v 06/2015. nyní je konec měsíce července a na pobočce mu neustále tvrdí, že peníze byly odeslány, ale na účet stále nedorazily. Neboli lidově řečeno - "lžou mu do očí už měsíc"!!! Na pobočce je každý týden a v tel. kontaktu s pobočkou také. Bohužel nevíme, jak dále postupovat. Předem děkuji za radu.

Petr Jermář

Dobrý den,

doporučuji zkontrolovat číslo účtu, kam měly být peníze vyplaceny - zda-li v něm není chyba a peníze nebyly odeslány jinam. Je-li vše v pořádku, doporučuji podat stížnost přímo na centrálu. Takovéto zdržování je samozřejmě zcela neakceptovatelné.

Petr JermářBanky.cz

/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Pokračování dotazu č. 2079: dobrý den, Děkuji za odpověď. S evropským pasem tedy mohu ze svého tuniského euro účtu odesílat libovolné platby na účty v evropě. Ještě mám otázku. Jako rezident mohu do tuniska dovést eura, kde dostanu potvrzení na celnici o dovozu měny. Dostala se ke mě informace, že toto potvrzení je platné 3 měsíce, to znamená, že po uplinutí této doby již nebudu moci s financemi nakládat? Vím, nebo spíš doufám, že mám správnou informaci, že otevření euro účtu v tunisu mohu na základě zmíněného potvrzení o dovozu měny?

Pavel Strašák

Dobrý den,

samotná celní deklarace má obecně neomezenou platnost a je možné pomocí ní prokázat původ majetku kdykoliv (jedná se o opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu). Nicméně vozit sebou v hotovosti přes hranice EU více než 10 000 EUR nedoporučuji - přitáhnete na sebe nechtěnou pozornost. A vozit peníze do Tuniska a následně si je posílat zpět do Čech - to Vám na dveře zazvoní Finančně analytický útvar MF velmi brzy - nedoporučuji.

Pavel StrašákBanky.cz

/App_Themes/Default/Images/non_avatar.jpg

Dobrý den, omylem jsem poslala 29.6.2015 platbu do vaší banky, spletla jsem číslo účtu místo 2700 jsem zadala 2070. číslo účtu bylo XXX, chybně zaslaná částka byla ve výši 3446,- Kč. Je možné platbu vrátit a na koho se mám obrátit. Platba byla odeslána z účtu číslo XXX/0100. Děkuji za odpověď. L. Václavová

Petr Jermář

Dobrý den,

chybně zadané číslo účtu je bohužel fatální chyba, která se napravuje velmi těžce - banka totiž nemůže platbu stornovat či jinak peníze vrátit. Kontaktujte vaší banku, která následně oficiálně vyzve protistranu (majitele chybně zadaného účtu) k navrácení peněz. Pokud tak protistrana neučiní, bude třeba ji žalovat pro bezdůvodné obohacení se. 

Naštěstí, u takto malých částek bývá vrácení dobrovolné a velmi rychlé. Ale najdou se bohužel výjimečně i smutné případy s milionovými částkami, které někdo rychle vybral, utratil/schoval a peněz se již nebylo možné dopátrat (dotyčného sice odsoudili, ale náhradu škody z něj poškozený nikdy nedostal).

Petr JermářBanky.cz

1 |2 |3 |4 |5  z 209 > >> 

Prostor pro Vaše dotazy





 

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Kategorie dotazů

 
Air Bank Bank Gutmann Aktiengesellschaft Bank of Tokyo-Mitsubishi BNP Paribas Fortis SA/NV Citibank COMMERZBANK Aktiengesellschaft Crédit Agricole Česká exportní banka Česká národní banka Česká spořitelna Českomoravská stavební spořitelna Českomoravská záruční a rozvojová banka Československá obchodní banka Deutsche Bank Equa bank Evropsko-ruská banka Expobank Fio banka GE Money Bank HSBC Bank plc - pobočka Praha Hypoteční banka ING Bank N. V. J&T BANKA Komerční banka mBank Meinl bank Modrá pyramida stavební spořitelna Oberbank AG Poštová banka, a.s. Poštovní spořitelna PPF banka PRIVAT BANK AG Raiffeisen stavební spořitelna Raiffeisenbank Raiffeisenbank im Stiftland eG Royal Bank of Scotland Saxo Bank A/S Sberbank CZ Stavební spořitelna České spořitelny Sumitomo Mitsui Banking Corporation Europe UniCredit Bank Volksbank Löbau-Zittau eG Všeobecná úverová banka Waldviertler Sparkasse von 1842 AG Western Union International Bank Wüstenrot - stavební spořitelna Wüstenrot hypoteční banka Zuno