Dobrý den. Řeším záhadu. Už mi jde víc o princip, než o peníze. Odkývla jsem v červenci t.r. na telefon. nabídku Helvetia Apotheke a nechala si poslat jeden jejich produkt. Za ten jsem obratem zaplatila. Použila jsem automat /poprvé/tak za asistence pracovnice ČS, se kterou jsme číslo společně kontrolovaly, odešlo z mého účtu 79,- na úč.č. 1503110441/5500. Tři měsíce nic. Pak mi najednou přišla výzva od Helvetia Apotheke, že mám okamžitě uhradit nedoplatek 79,-na jejich účet u Fio banky. Ohradila jsem se, že mám zaplaceno. Když jsem jim napsala ć.účtu, kam jsem 22.7.2015 poslala oněch 79,-, tak mi odpověděli, že jsem udělala chybu , že jejich číslo je 5031104411/5500. A teď mám několik otázek: Je možné, že ač jsme číslice kontrolovaly, došlo nějak k posunu poslední cifry na první pozici?? Tím se totiž č. účtů liší. Existuje nebo existoval účet toho čísla, na které jsem to poslala? / začínající 150.../. Nebyl zrušen po 30.7.2015? Nebyl to jejich účet? Firma Helvetia Ap. mne varuje, že bude navyšovat požadavky, já ale z principu nechci platit znova. Dívala jsem se na další výpisy z účtů. Nikde není, že by se mi těch 79,-vrátilo. Snad jsem to napsala pochopitelně. Co mi radíte? Poslat znova? Děkuji Müllerová, Jeseník
Dobrý den,
1) jakékoliv pokusy o nabídky po telefonu čehokoliv (pojištění, investice, vysavač, hrnce, vitamíny, atd.) důrazně odmítejte a nejlépe telefon vždy ihned zavěsit. Je to stejné jako předváděcí akce tzv. šmejdů. Po telefonu Vás nikdy nic dobrého nepotká - vždy je to minimálně nesolidní (často i podvod). Doporučuji náš článek Podvody s prodejem produktů po telefonu.
2) není možné, aby došlo k jakémukoliv posunu číslic. Fio Banka má navíc kód 2010. Kód 5500 náleží Raiffeisenbank. Přehled bankovních kódů zde. Původní účet existoval, protože se Vám platba nevrátila (kdyby neexistoval, peníze by se Vám vrátily automaticky zpět do 4 pracovních dní).
3) Toto chování Helvetia Apotheke je vysoce nesolidní. Když si je prolustrujete přes vyhledávač, zjistíte, že stejné či podobné problémy má s touto pochybnou firmou mnoho dalších lidí.
Jak teď celou situaci řešit? Kdo Vám sdělil původní chybné číslo účtu? Máte-li písemné či elektronické (emailem) potvrzení čísla účtu, je snadno prokazatelná chyba na straně prodejce. Jestli to bylo jen po telefonu, bude dokazování velmi obtížené (i proto se nesmí nic nakupovat po telefonu). Můžete sdělit bance, že již provedená platba obsahovala špatný účet - banka pak oficiálně vyzve protistranu k navrácení peněz - jedná se totiž o bezdůvodné obohacení se, které je trestné (a v případě nevrácení peněz žalovatelné u soudu). Nicméně si banka za tento úkon může účtovat poplatek, který bude vyšší než 79 Kč. Efekt tohoto kroku je tedy sporný. Jestli posílat další peníze na jiný účet - těžko říct. Můžete nic neposílat a třeba se soudit. Nebo to poslat s tím, že jste si koupila zkušenost (lidově DZB - daň za blbost).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, prosím, jsme rozvedeni, manžel má svěřené 2 děti do péče, ale už 2 roky žijeme opět spolu. Mám insolvenci, ale počítají mi vyživovací povinnost jen na nejmenší dcerku, na dvě starší děti ne. Nechápu proč. Je to tím, že je má v péči on? A dá se to nějak zrušit ta výhradní péče? Moc děkuji za pomoc.
Dobrý den, chtěl bych vás požádat, jestli mi můžete věnovat čas. Začal jsem taky investovat v této společnosti Luna Capitals, vložil jsem počáteční vklad 5 000 Kč. Dnes mám na jejich stránkách cca 18 000 dolarů. Bohužel jsem jim poskytl moji identitu, občanský průkaz. A fakturu kde je moje bydliště, prý pro ověření identity. A bankovní účet. Ten jsme zablokovali a změnili údaje pro jistotu. Můžou mi vzniknout nějaké další ztráty kromě mého vkladu? Nic dalšího po mně nechtějí. Jak mužů ukončit spolupráci? Předem děkuji za každé info.
Dobrý den, mám dotaz ohledně AML např. při poslání hotovosti do zahraničí. Pokud banka požádá o prokázání příjmů, jaké náležitosti musí dokument splňovat? Může jít o daňové přiznání? Pokud se jedná o fakturu, musí být na moje jméno, nebo může být jménem mé zahraniční firmy? Jak případně prokázat příjmy, pokud jsem vlivem okolností (závada disku) o nějaké faktury přišel? Děkuji
Dobrý den, manžel zažádal o insolvenci a pro insolvenčního správce potřebuje učet, který mu ovšem nikde nechtějí zřídit. A jak jsem zjistila, chráněný učet mu povolí jen pokud má nějaký učet obstavený a to žádný nemá. Jak má postupovat? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, syn si chtěl vyměnit kryptoměnu za naše koruny v částce 120 000 Kč a zaplatil poplatek 140 USD. poslal to 21.4. Peníze ale nepřišly a požadují po něm dalších 100 USD s tím, že kurs kryptoměny se změnil a musí se tak na to reagovat. Je to obvyklé, nebo se jedná o podvod? Děkuji, s pozdravem Karel
Dobrý den, založili jsme si účet pro dceru s omezenou svéprávností. Soud rozhodl, že opatrovníkem a disponentem bude manželka. Nic více okolo toho, ani částka tam není v rozhodnutí. Při založení úctu na dceru jsme tento doklad předložili. Banka Creditas nám teď blokuje převody peněz z běžného účtu na spořící a to již 4. den. Ačkoli tvrdí, že do 15 000 Kč nám to povolí. Mají na to právo nám něco povolovat, omezovat a nechávat si peníze a neplatit úrok? Oni dle mého laického názoru sprostě parazitují na penězích mé dcery, pro kterou teď neumíme koupit nic nad patnáct tisíc a úrok který jsme mohli mít si také nechávají. Zboží které bylo v akci jsme také nemohli koupit, tím dochází k dalším škodám.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Mít účet u banky je nejpraktičtější způsob uložení peněz. Výplaty se většinou posílají už jen na účet. Platby z účtu jsou jednoduché a často zdarma, navíc můžete získat nějaké zhodnocení. Úložky v bance jsou pojištěny až do 100 000 eur. Hledat pro své peníze bezpečnější místo, než je banka, nemá patrně smysl.
Cena zlata v posledních měsících prudce roste. Od začátku roku 2024 se jeho cena vyšplhala o 300 USD za unci a překonala hranici 2000 USD. Za nárůstem stojí kombinace faktorů, jako je snižování úrokových sazeb, geopolitické napětí a rostoucí poptávka ze strany centrálních bank a institucionálních investorů. Jak to bude s cenou zlata dál? Má smysl do něj teď investovat?
UniCredit Bank s platností od 25. 4. 2024 upravuje cenotvorbu pro hypoteční úvěry - zavádí tzv. Aktivitu na účtu.