Banka odmítá akceptovat generální plnou moc a žádá německý překlad a francouzskou apostilu - mohu se stěžovat?

REKLAMA
Běžný účet
18.2.2015 Banka

Dobrý den. Řeším už delší čas jednu zaležitost.Otec žije v zahraničí a po nehodě zůstal ochrnutý a není schopen žádného transportu( pro jistotu to máme potvrzeno i lékařem)..Má účet u Reiffeisen Banky u nás v Čr.Měl svou bankovní poradkyni,která znala jeho stav a vyšla vstřict,když bylo třeba.Bohužel mu byla přidělena nova a nebyla schopna dát potřebné informace po telefou,což je pochopitelné.Tak jsme se rozhodli řešit to plnou mocí.Byla jsem na pobočce jak máme postupovat,když je situace jaká je.Jeden zaměstnanec byl moc ochotný a poslal mi elektronicky jejich formulář.Generální plnou moc banka neakceptuje.Ten jsme nechali přeložit a u notáře v Rakousku ověřit.Notář s překladatelkou nám zapečetil formulář v Českém jazyce jelikož to je do Čr. Dnes sem byla v bance s dotazem zda nemám náhodou jít i pro rázitko k notaři u nás v Čr. a po těch útrapách mi sdělili,že to chcou v nemčině (nechápu) a apostilu ve Francoužtině.A ještě k tomu,že mám špatný formulář.Je pouze jejich interní,který jsem vůbec neměla dostat do rukou a když jsem se ptala zda mi tedy může dát jiný,správný tak mi paní odpověděla,že ne.Mohla bych si stěžovat na chybně podané informace bankou?Bylo to velmi nákladné a asi ješté bude.Pokud by jste mohl poradit,byla bych ráda.Dékui Vám. Juřičková

Dobrý den,

Váš případ je poměrně unikátní, a tedy pro něj není žádný precedent z minulosti. Čeho chcete stížností dosáhnout - uhrazení vynaložených nákladů? Česká národní banka coby dohledový orgán nad bankovním trhem může s bankou zahájit řízení a nějak ji případně sankcionovat, ale Vám náhradu přiznat stejně nemůže, tedy by byl nutný soud/občanskoprávní spor. Jak v případě sankcí tak vymáhání náhrady škody soudně je třeba mít veškeré chybné pokyny od banky (vedoucí ke způsobené škodě) velmi dobře zdokumentované, jinak je to bez šance na úspěch. Přidejte k tomu pomalou vymahatelnost práva v ČR a své další úsilí a výsledkem je, že se stížnosti bohužel nevyplatí.

Proto bych doporučil se zkusit obrátit na interního ombudsmana Raiffeisenbank či centrálu, kde by se co nejlépe popsaly chybné kroky pracovníků banky a způsobená škoda.

Nebylo by případně jednodušší vše vyřešit přes internetbanking ze zahraničí? Pro pouhý převod z účtu by to jistě bylo pro všechny zúčastněné pohodlnější řešení.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena