Dobrý den. Řeším záhadu. Už mi jde víc o princip, než o peníze. Odkývla jsem v červenci t.r. na telefon. nabídku Helvetia Apotheke a nechala si poslat jeden jejich produkt. Za ten jsem obratem zaplatila. Použila jsem automat /poprvé/tak za asistence pracovnice ČS, se kterou jsme číslo společně kontrolovaly, odešlo z mého účtu 79,- na úč.č. 1503110441/5500. Tři měsíce nic. Pak mi najednou přišla výzva od Helvetia Apotheke, že mám okamžitě uhradit nedoplatek 79,-na jejich účet u Fio banky. Ohradila jsem se, že mám zaplaceno. Když jsem jim napsala ć.účtu, kam jsem 22.7.2015 poslala oněch 79,-, tak mi odpověděli, že jsem udělala chybu , že jejich číslo je 5031104411/5500. A teď mám několik otázek: Je možné, že ač jsme číslice kontrolovaly, došlo nějak k posunu poslední cifry na první pozici?? Tím se totiž č. účtů liší. Existuje nebo existoval účet toho čísla, na které jsem to poslala? / začínající 150.../. Nebyl zrušen po 30.7.2015? Nebyl to jejich účet? Firma Helvetia Ap. mne varuje, že bude navyšovat požadavky, já ale z principu nechci platit znova. Dívala jsem se na další výpisy z účtů. Nikde není, že by se mi těch 79,-vrátilo. Snad jsem to napsala pochopitelně. Co mi radíte? Poslat znova? Děkuji Müllerová, Jeseník
Dobrý den,
1) jakékoliv pokusy o nabídky po telefonu čehokoliv (pojištění, investice, vysavač, hrnce, vitamíny, atd.) důrazně odmítejte a nejlépe telefon vždy ihned zavěsit. Je to stejné jako předváděcí akce tzv. šmejdů. Po telefonu Vás nikdy nic dobrého nepotká - vždy je to minimálně nesolidní (často i podvod). Doporučuji náš článek Podvody s prodejem produktů po telefonu.
2) není možné, aby došlo k jakémukoliv posunu číslic. Fio Banka má navíc kód 2010. Kód 5500 náleží Raiffeisenbank. Přehled bankovních kódů zde. Původní účet existoval, protože se Vám platba nevrátila (kdyby neexistoval, peníze by se Vám vrátily automaticky zpět do 4 pracovních dní).
3) Toto chování Helvetia Apotheke je vysoce nesolidní. Když si je prolustrujete přes vyhledávač, zjistíte, že stejné či podobné problémy má s touto pochybnou firmou mnoho dalších lidí.
Jak teď celou situaci řešit? Kdo Vám sdělil původní chybné číslo účtu? Máte-li písemné či elektronické (emailem) potvrzení čísla účtu, je snadno prokazatelná chyba na straně prodejce. Jestli to bylo jen po telefonu, bude dokazování velmi obtížené (i proto se nesmí nic nakupovat po telefonu). Můžete sdělit bance, že již provedená platba obsahovala špatný účet - banka pak oficiálně vyzve protistranu k navrácení peněz - jedná se totiž o bezdůvodné obohacení se, které je trestné (a v případě nevrácení peněz žalovatelné u soudu). Nicméně si banka za tento úkon může účtovat poplatek, který bude vyšší než 79 Kč. Efekt tohoto kroku je tedy sporný. Jestli posílat další peníze na jiný účet - těžko říct. Můžete nic neposílat a třeba se soudit. Nebo to poslat s tím, že jste si koupila zkušenost (lidově DZB - daň za blbost).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Vážení, jsem bratr zemřelého. V závěti bratr určil 5 dědiců včetně mne (kromě mne jsou další právnické osoby), kteří dědí stejným dílem. Bratr měl účty u různých bank. Jak by mělo znít usnesení notáře, abychom např. nemuseli všichni společně obejít všechny banky, kde měl bratr účet? Je možné, aby v usnesení bylo: dědic xy, banka ta a ta, konkrétní částka? Tj. aby dědic xy přišel s usnesením a banka mu vyplatila konkrétní částku? Existuje jednoduché řešení? Děkuji!
Dobrý den, mám dotaz. Mám dva úvěry, neúčelový 750 000 Kč a účelový 230 000 Kč. Neúčelový s úrokem 9,99%, RPSN 10,62%, účelový s úrokem 8,45% a RPSN 11,66%. Účelový má měsíční splátku 5 440 Kč, neúčelový 10 422 Kč. Momentálně mám k dispozici 300 000 Kč. Do jakého úvěru bych měl částku nasypat? Není cíl si snížit splátky, nýbrž být co nejdříve bez dluhů.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Mít účet u banky je nejpraktičtější způsob uložení peněz. Výplaty se většinou posílají už jen na účet. Platby z účtu jsou jednoduché a často zdarma, navíc můžete získat nějaké zhodnocení. Úložky v bance jsou pojištěny až do 100 000 eur. Hledat pro své peníze bezpečnější místo, než je banka, nemá patrně smysl.
Cena zlata v posledních měsících prudce roste. Od začátku roku 2024 se jeho cena vyšplhala o 300 USD za unci a překonala hranici 2000 USD. Za nárůstem stojí kombinace faktorů, jako je snižování úrokových sazeb, geopolitické napětí a rostoucí poptávka ze strany centrálních bank a institucionálních investorů. Jak to bude s cenou zlata dál? Má smysl do něj teď investovat?
České banky nezapomínají ani na děti. V jejich nabídce najdete dětské účty i platební karty. Kdy začít přemýšlet o založení těchto finančních produktů, které banky je nabízí, jaké jsou jejich podmínky a podle čeho vybírat?