Dobrý den, v odpovědi zde uvádíte, že, cituji "Pokud Vám banka žádost o půjčku zamítla, pak máte buď nedostatečný příjem či jste v registrech dlužníků. Jiný důvod pro zamítnutí není." Ovšem z vlastní zkušenosti vím, že tomu tak není. Přestože nejsem nikde v registrech a mám dostatečný příjem, odmítla mi domovská banka půjčku z tzv. "interních důvodů". Na dotaz, co to znamená mi bylo sděleno, že zaměstnanci banky neznají důvod a je to zkrátka interní důvod a s tím se musím spokojit. Neřeším, že jsem nedostal půjčku, ale fakt, že mi banka nedokáže nebo nechce sdělit co znamená "interní důvod". Obávám se, že pokud jsem klientem banky a banka si mě takto "ocejchuje", mám právo vědět, proč. Předem děkuji za Vaši odpověď a jsem s pozdravem
Dobrý den,
předchozí odpověď byla myšlena spíše tak, že pokud Vám banka chce půjčit, tak toto mohou být jediné dvě objektivní překážky. Jinak samozřejmě banky mohou půjčku zamítnout i z jiných důvodů, i když toto je velmi neobvyklé. Půjčka je produkt a banka je prodejcem, který chce prodávat. Tedy pokud to jen trochu jde, snaží se banky vyhovět všem.
Důvody zamítnutí žádosti o libovolný bankovní produkt banky obvykle nesdělují (není to jejich povinnost), stejně jako např. zaměstnavatel nesděluje důvody, proč ve výběrovém řízení dal přednost jinému uchazeči. Samozřejmě že by žadateli o práci (či půjčku) vždy velmi pomohlo dozvědět se pravý důvod odmítnutí (byť to může být nepříjemné, ale aspoň víte, na čem jste - např. "je Vám přes 60 let a do kolektivu hledáme mladšího zaměstnance"). Nicméně v rámci politické korektnosti k Vám nikdo nemůže být takto upřímný, protože by na něj obratem naběhl ombudsman s ochránci lidských práv. Proto se důvody odmítnutí zobecňují na "interní důvody/dali jsme přednost jinému uchazeči".
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 23367: Dobrý den, daňový domicil jsem bance VÚB dodala. Musím úroky zdanit každý rok, i když jsem nic z účtu nevybírala, nebo až při výplatě úroků? Na internetu jsem četla, že příjmy z kapitálového majetku se zadní až při jejich výplatě. Je to pravda?
Dobrý den, mám dotaz. Jsem v insolvenci a zajímalo by mě, když jsem byl v dočasné pracovní neschopnosti, jestli se automaticky strhne srážka od CSSZ nebo zda musím částku která mi přijde na účet od ČSSZ vyfotit a zaslat správci který řekne, jakou částku mam poslat insolvenčnímu správci. Děkuji
Dobrý den, chci se zeptat - už cca rok jsem v insolvenci a vše řádně splácím. Z platu se mi strhává částka a navíc mi rodina poskytuje dar be výši 6 500 Kč, abych na oddlužení dosáhl. Pokud by se nám narodilo dítě, tak se nezabavitelná částka zvýší? O jakou částku? A bude tím pádem potřeba zase navýšit dar?
Dobrý den, pane Budíne, chtěla bych Vás požádat o radu, jak dál postupovat v mé situaci investora do společnosti Luna Capitals s.r.o. Jsem bohužel jedna z těch, kdo se nechal nachytat a investovala jsem do této společnosti. Dnes už vím, že své finance nemám šanci získat zpět, ale jedná se mi o odstoupení od investiční smlouvy uzavřené touto společností. Bohužel se mi nedaří se s nimi spojit a investiční smlouvu vypovědět, nereagují záměrně. Mám velikou obavu do budoucna, abych se nedostala do finančních potíží ohledně založeného investičního účtu u této společnosti. Můžete mi prosím poradit, zda informovat orgány činné v trestním řízení nebo jak dál postupovat? Jsem bezradná a o to víc mne to mrzí, že nás bude asi mnohem víc, kteří se nechali takto oklamat.
Dobrý den, eshop mi nedodal zboží, tak jsem odstoupil od smlouvy (obchodník potvrdil storno objednávky), ale přes opakované urgence neposlal zpět peníze. Reklamoval jsem to u banky (bylo placeno visa kartou), banka otevřela reklamaci, ale obchodník nekomunikuje ani s bankou a ta zavřela reklamaci. Dá se dělat ještě něco jiného než čekat? Děkuji. Vyjádření banky: "Omlouváme se, ale protože doposud nemáme vyjádření obchodníka ohledně Vámi podané reklamace, jsme nuceni reklamaci prozatím ukončit, z důvodu zákonné lhůty ČR. Jakmile uvedené vyjádření obchodníka v rámci podaného chargebacku obdržíme , bude reklamační řízení obnoveno."
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Plánujete žádat o hypotéku? Nebo prodáváte či kupujete nemovitost, případně vás čeká dědické řízení? V těchto případech se pravděpodobně neobejdete bez odhadu ceny nemovitosti. Jak odhad probíhá, jaké faktory mají vliv na odhadní cenu a jaká jsou specifika bankovního odhadu nemovitosti?
V letošním roce banky častěji poskytují hyptéky s vyšším LTV.
S rostoucím počtem elektrokoloběžek, elektrokol, elektroaut a dalších vozidel na baterie se zvyšuje i počet krádeží a nehod. Jaké pojištění si sjednat?