Banky.cz Banky.cz Poradna

Bankovní poradna zdarma

ZADAT NOVÝ DOTAZ
MN

Dobry den, mela bych dotaz. Pritel se pred cca 2 mesici zaregistroval na strankach margin elite. Po mnou zjistenich recenzich jsem mu to rozmluvila. Bohuzel uz dva mesice mu volaji, aby registraci dokoncili. Pritel bloknul nespocet telefonnich cisel. Na jejich strankach neni kolonka zrusit registraci ani ucet. Je tam pouze odstavec, ze musi vypoved zaslat pisemne emailem. To jsme ucinily pred tydnem a stale volaji. Jak se branit. Co jim rici? Predem dekuji za radu.

Dobrý den,

prostá blokace čísla volajícího by měla stačit. Chcete-li věc dále řešit, můžete se domáhat svých práv soudní cestou. Při dalším telefonátu upozorněte volajícího na porušování pravidel GDPR a sdělte mu, že může od vašeho právníka očekávat v brzkých dnech předžalobní výzvu. 

M

Dobrý den, možná trochu hloupý dotaz, ale je to pro mě tak složit+ vysvětlené na internetu, že to zkusím tady. Chci si založit živnost - datum zahájení živnosti 1.5 2021, OSVČ, vedlejší (student). Příhlásím se do paušální daně, protože je to pro mě výhodnější, i když budu vedlejší. Všechny podmínky splnuji. Musím si hlídat přijmy abych nebyl plátce DPH (12 po sobě jdoucích měsíců) - to chápu. Prostě od 1.5 2021 do 1.5 2022 nesmím překročit milion korun, správně?. Ale jak je to se samotným paušálem? Píše se, že přijmy také nesmí být větší než milion korun abych splnoval podmínky. Takže vést si jednoduché učetnictví. Ale už nevím za jaké období. Bude to od 1.5. do 1.1. 2022? Takže v tomto období nesmím překročit milion korun? A potom normálně od ledna do ledna? Poradíte mi, prosím? Díky moc

Dobrý den,

plátcem DPH se stáváte v případě, kdy váš obrat za předchozích 12 měsíců překročí 1 mil. Kč. Hlídáte si tak obrat za posledních 12 kalendářních měsíců (nesledujete obrat za fiskální rok). 

YS

Dobrý den, eshop, mi tvrdí, že mi odeslal peníze za vrácené zboží na můj účet a že jsem je musela obdržet a podruhé mi prý nic nebudou posílat. Ale mně bohužel nic nedošlo. Jak se mohu bránit? Děkuji

Dobrý den,

navrácení peněz se můžete domáhat soudní cestou. 

L

Dobrý den, z mého e-mailu (nevím jakým způsobem, e-mail zůstal ve složce odeslane) bylo ins. správci zasláno, že žádám o okamžitě zrušení insolvence (mám podezření na osobu, která se nepřihlásila do insolvence a neustále po mně žádá doplacení celého dluhu mimo insolvenci) . Správci se nemohu již třetí den dovolat. Předpokládám, že spravce ihned něčini nějaké kroky (informuje soud) pouze z e-mailu a nejdříve si e-mail s takto důležitou zprávou zpětně ověří. Mockrát dekuji

Dobrý den,

v prvé řadě vám doporučuji si lépe zabezpečit emailovou komunikaci tak, aby cizí lidé nemohli posílat z vašeho účtu žádné zprávy (natož takto citlivé). Vše vysvětlete ins. správci. 

SM

Dobrý den, omlouvám se, máme do školy úkol, který jsem vyřešila a prosila bych o kontrolu. Máme připrast doklad při dané účetní operaci: 1. Pokud podnikateli připisují na účet úroky nebo z něj platí fakturu, je správně doklad nazývaný výpis z bankovního nebo výpis z běžného účtu? 2. Podnikatel si zřídil úvěr, který mu byl poslán na účet. Dokladem bude výpis z úvěrového bankovního účtu a bankovní účet? 3. Podnikatel vyplatil hotově z pokladny zálohu dodavateli. Tady stačí výdajový pokladní doklad, nebo ještě přijatá zálohová faktura - pokud se tento termín v ekonomice používá. Omlouvám se, ale distanční výuka bez online výuky je trochu náročná.

Dobrý den,

1) běžný účet

2) ano

3) přijatá zálohová faktura

SD

Dobrý den, můžu se zeptat, vyřizujete hypotéky i klientům po skončení insolvence? Děkuji

Dobrý den,

ano, sjednáváme hypotéky i klientům po insolvenci. Pro získání hypotéky je třeba:

  • mít dostatečný příjem (na splátky všech úvěrů můžete dávat max. 45-50% svých příjmů - DSTI)
  • mít dostatečnou zástavu nebo vlastní úspory (banka Vám může půjčit max. 80-90% ze zástavní hodnoty nemovitosti - LTV)
  • nebýt ve zkušební ani výpovědní lhůtě
  • nemít negativní záznamy v registrech dlužníků

  • Více info v sekci podmínky pro získání hypotéky. Klienti po osobním bankrotu získají hypotéku nejdříve za 3-5 let po skončení insolvence. Více info Vám rádi poskytnou naši hypoteční poradci. Výši splátek si můžete ověřit v hypoteční kalkulačce.

    M

    Dobrý den, měl mi být vyplacen daňový bonus za dítě v rámci vracení daně. Dneska mi přišlo od FÚ vyrozumění, že peníze zaslali na exekuci a na dluh na městě. Chtěl jsem se zeptat, zda mohou takto postupovat i po novele zákona od minulého dubna. Vloni mi byla totiž vrácena celá částka. Děkuji

    Dobrý den,

    daňový bonus na děti je skutečně exekutory nepostižitelný a měl být vyplacen Vám. Jednalo se však skutečně o daňový bonus (nevyčerpaná sleva na dani na děti proplácená FÚ při splnění podmínek) nebo o pouhý přeplatek na dani? (ten exekučním srážkám podléhá)

    M

    Dobrý den, dne 23.3. 2021 jsem uhradila na účet částku 21 683,20 Kč. Naše účetní doklad ztratila a teď nevím komu jsem ty peníze uhradila.

    Dobrý den,

    banka Vám nemůže sdělit jméno majitele účtu z důvodu zachování bankovního tajemství. 

    JK

    Dobrý den, dají se zneužít osobní údaje na poště?

    Dobrý den,

    obecně je lepší provádět všechny platby a maximum transakcí online přes internetbanking a minimalizovat fyzické návštěvy pošt a poboček, čímž minimalizujete i riziko zneužití osobních údajů.

    G

    Dobry den, chci se zeptat, jak je to s refinancováním půjčky. Konsolidovala jsem si své půjčky, celkem 600 000 Kč. Nyní celkem za 10 let zaplatím 1 120 000 Kč. Pokud chci půjčku refinancovat, počítá se cela částka nebo jen ta původní (600 tisíc)?

    Dobrý den,

    částka 1 120 000 Kč přestavuje hypotetickou hodnotu, kolik byste bance za 10 let celkem zaplatila, kdybyste po celou dobu úvěr splácela u současné banky dle dohodnutých podmínek (úrok, výše měsíční splátky, atd.). Při refinancování půjčky byste bance jednorázově uhradila pouze aktuálně dlužnou částku (kolik dlužíte přesně k datu refinancování), což bude méně než 600 000 Kč (to byl Váš původní dluh, ze kterého každý měsíc část splácíte).

    Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance




    Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

    Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

    Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.



    Banky v ČR