Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak prosím ošetřit tuhle věc. Založení termínované vkladu, kde je potřebná určitá výše vkladu, abyste mohl uzavřít smlouvu a to v případě, že by tento vklad složily 3 osoby z rodiny, protože ani jedna z nás na tuto částku nedosáhne sama. Smlouva by byla ale zřízena jen na jednu osobu (například mě). Jak je prosím možné to dopředu ošetřit? Jaký typ smlouvy? V bance nejspíše budou jen řešit toho, na koho bude účet napsaný a jaký je původ peněz. Chceme, abychom mezi sebou mít nějakou smlouvu, kdyby se nedej bože něco stalo, tak aby ta osoba, případně obmyšlená osoba opravdu po uplynutí doby trvání termínované vkladu vyplatila peníze osobám, které do toho šly. Snad jsem se vyjádřila srozumitelně. Děkuji předem moc za Vaši odpověd.
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně uplatnění slevy na poplatníka a slevy na studenta. Na začátku roku 2021 od ledna do března (tedy 3 měsíce) jsem pracoval na DPP s podepsaným růžovým prohlášením. Tedy chápu, že se mi odečítala měsíčně tato sleva. Zároveň jsem ale nakupoval/prodával akcie a kryptoměny a vznikla mi povinnost podat daňové přiznání. Chci se zeptat, jestli mohu uplatnit zbytek slevy na poplatníka a slevy na studenta, když jsem odpracoval s podepsaným prohlášením jen ty 3 měsíce. Děkuji.
Dobrý den, od ledna do poloviny května jsem byla na neschopence kvůli rizikovému těhotenství, potom jsem byla do konce minulého roku na mateřské. Mám nárok na nějakou vratku na daních? Osobně si myslím, že asi nemám na nic nárok. Popřípadě mohl by manžel uplatnit slevu na manželku? Moc se v tom nevyznám. Předem děkuji za odpověď.
Dobry den, jsem vojak z povolani v insolvenci s jednou vyzivovaci povinosti a mam dotaz na vyplatnici. Mam napsano platovy sluzebni tarif 37 640, vykonostni priplatek 3 390, sluzebni prispevek na bydleni 3 300, odmena 15 000, stabilizacni prispevek 7 000, fksp prispevek na stravu 99, sleva dane 2 570 mes., dan. zvyh. 1 267, dan 3 378, insolvence strhnuto 36 575 k vyplate 21 012. Jde mi o to ze nevim co z vyplatnice nepodleha srazkam, jelikoz vzdy jsem dostal misto 14 000 17 000, pak kdyz se mi narodil syn, tak jsem misto 17 495 dostaval vzdy od 20 500-21 000. Ted se zvedly normativni naklady a ja dostal prave 21 012, coz se mi zda divne, kdyz to je castka, kterou jsem dostaval pred zvednutim nezabavitelne castky. Dekuji za odpoved
Dobrý den, banka Monese mi v listopadu zavřela účet a nechtějí vrátit zůstatek, který jsem tam v době uzavření měl. Banka operuje z Belgie. Nereagují na emaily - nemají žádný telefonní kontakt, live chat, atd. Už si nevím rady jak z nich peníze dostat. Na koho bych se mohl obrátit s dotazem o pomoc? Je nějaká autorita v EU, která toto řeší? Děkuji za každou radu.
Dobrý den, v současné době spořím do penzijního připojištění se státním příspěvkem (PP), které jsem založil 1.4.1999 a mám naspořeno cca 360 tisíc. Měsíčně spořím 3 tisíce a příspěvek zaměstnavatele. Začal jsem se zajímat do budoucna o možnost předdůchodu a dozvěděl jsem se, že je potřeba změnit penzijní připojištění (PP) na doplňkové penzijní spoření (DPS) pro možnost výplaty prostředků v období čerpání předdůchodu. Můžete mi poradit, jestli je vhodné udělat změnu z PP na DPS co nejdříve nebo až později? Jsem nakloněn spíše dynamickým fondům, ale nevím jestli je vhodné vstoupit do dynamického fondu i s uvedenou hodnotou naspořenou hodnotou na PP. Dočetl jsem se, že transformace z PP na DPS trvá 3-4. měsíce, a proto je také těžké odhadnout, v jaké fázi bude aktuální akciový trh, do kterého dynamické fondy investují. Předpokládám dobu dalšího spoření minimálně 10 let. Jaký postup byste doporučil? Děkuji.
Dobrý den, chci se zeptat,na Facebooku si mne našla paní, že mi chce darovat 250 000 euro a že mne bude kontaktovat její notář. Ten mě kontaktoval, poslal mi darovací list, ve kterém je jen moje jméno ale ne rodné číslo atd. A abych získal 250 000 euro, tak chce po mně údajný notář zaslat 199 euro na zaplacení převodu 250 000 euro. Je to prosím podvod nebo je to normální věc? Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.