Banky.cz Banky.cz Poradna

Bankovní poradna zdarma

ZADAT NOVÝ DOTAZ
IK

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na spoření na dítě nebo nějaká urazovka co je nejlepší děkuji za radu s pozdravem ilona Kučerová

Dobrý den,

téměř každý finanční poradce se Vám bude dnes snažit vnutit pomalu už v porodnici nějaké to dětské úrazové či spořicí pojištění - oboje nejhorší možná volba. Úrazové pojištění pro děti nedoporučuji vůbec, neb i když je zlomená noha Vašeho potomka jistě nepříjemnou záležitostí, pravděpodobně nikterak neovlivní Váš životní standard (a předmětem pojištění by měly být pouze rizika ohrožující Váš životní standard, třeba požár rodinného domu). Spořicí produkty pro děti taktéž nabízejí suverénně nejhorší podmínky (nejmenší úrok, nejvyšší omezení dispozic), takže na ně taktéž zapomeňte. Zkuste si vybrat něco zde mezi standardními spořicími účty a termínovanými vklady, přičemž hlavním kritériem výběru by měl být úrok - ne nižší než řekněme 2,5-3%. Výpovědní lhůta může být i delší vzhledem k charakteru spoření, za rozumné maximum považuji 12-18 měsíců, ne více (výhody delší výpovědní lhůty jsou již zanedbatelné).

V

Jak mužu se podivat na svuj bežny učet?

Zdravím,

nejlépe tak učinit přes internetbanking, kterým disponuje valná většina bank i družstevních záložen. Odkaz pro vstup do internetbankingu by měl být standardně k nalezení na titulní stránce banky.

 

Š

dobrý den, je možno ve vaší bance uzavřít úrazové pojištění a pojištění pro příp.pobyt v nemocnici pro zdravého muže 21 let. Děkuji

Dobrý den,

nejsme přímo banka ani pojišťovna, pouze informační server, který Vám nabízí možnost porovnat si vybrané bankovní (nyní bohužel nikoliv pojistné) produkty. Výše popsaná rizika určitě pojistit lze, tedy nezbývá, než si vybrat vhodnou pojišťovnu a vydat se přímo k ní uzavřít smlouvu. Na cestu alespoň něco málo základů o pojištění můžete nalézt v našem článku "Orientujte se v pojištění". V brzké době vyjde i druhý článek na toto téma, tentokráte orientován více prakticky.

AZ

Dobrý den , mám úvěr od MP , Zároveň platím i pojištění , s vinkulací MP, s.s. Pojištění však zní na mého manžela , protože Vaše pojišťovna mě nechtěla pojistit pro mou nadváhu. V srpnu 2011 jsem si zlomila ruku a byla 2 měsíce v PN. Zajímá mě ,jestli mám nárok na odškodnění ,Děkuji za odpověď

Dobrý den,

není mi příliš jasné, proč je pojištěn manžel, pakliže je úvěr psán na Vás - je ručitelem či má k úvěru jiný vztah (právně závazný)? Ať tak či onak, běžně se úrazové/životní pojištění nevztahuje na rodinné příslušníky, tedy je-li pojištěn manžel, nárok na pojistné plnění Vám pravděpodobně bohužel nevzniká. Abychom si byli 100% jistí, že o nic nepříchazíte, doporučuji toto ještě prokonzultovat přímo s MP, neboť neznám detailně Vaši pojistnou smlouvu.

VK

jsme nově vznikající firmou a chceme si založit podnikatelský účet. Budeme posílat platby do zahraničí. Jaká banka je pro nás nejvýhodnější?

Zdravím,

bude záležet na objemu posílaných peněz do zahraničí, měně a cílové destinaci (jen Slovensko, jen EU, celý svět, etc), ale určitě bych Vám obecně doporučil FIO banku, kde se k živnostníkům a firmám nechovají jako k dojné krávě, ale máte u běžného účtu stejné podmínky jako FO - tedy skoro vše bez poplatků. Přeshraniční převody na Slovensko jsou zdarma a v rámci EU (Europlatby systémem TARGET2) za bezkonkurenčních max. 2 EUR.

MB

Dobrý den. Chci vědět něco o tom co nabízíte. Jedná se konkrétně o vydání platební karty. Jsem členem Vašeho družstva, tedy jsme na jednélodi. Uvažuji otom, pokud jsem dobře pochopil, že bych mohl požádat o vydání pl.karty .Mohli byste mi uvézt konkrétně jaké výhody bych mohl mít, kdybych Vás požádal o tuto službu. Jsem z \Nového Jičína. Pokud bych si prostřednictvím této karty mohl fin.hotovost vybírat v bankomatech ČSOB/jak mi bylo sděleno/, nemusel bych mít zbytečně další učet. Tak bych mohl komlexně využívat Vších služeb. Mám důvěru a proto očekávám Vaší brzkou odpověď. S pozdravem. Váš věrný zákazník Bár M iroslav

Zdravím,

patrně se jedná o omyl, nejsme družstvo ani jakákoliv jiná instituce nabízející bankovní služby. Našim cílem je věrohodně informovat o vybraných bankovních produktech dostupných na trhu a umožnit Vám jejich porovnání. Hledáte-li vhodnou debetní kartu k běžnému účtu, zkuste se porozhlédnout v sekci Konto, v případě kreditní karty zde. K nalezení tam jsou veškeré dostupné produkty nabízené v ČR bankami, družstevními záložnami a stavebními spořitelnami. Výběr a porovnání produktů dle zvolených parametrů, stejně jako jejich následné sjednání u konkrétní instituce je pak už jen na Vás,

S přáním dobré volby,

ES

Dobrý den, dne 17.1.2012 jsem zadala příkaz k úhradě na moji úvěrovou avonkartu , č. účtu 301030/0600 - 3932 Kč a zapomněla jsem uvést VS 1553943031. Mohu tuto chybu nějak napravit? Děkuji za odpověď na uvedenou E-mailovou adresu. Přeji hezký den Eva Svobodová

Dobrý den,

příkaz k úhradě lze zpětně opravit nebo zrušit pouze do provedení clearingu, což bývá ve všední dny několik málo hodiny, max. den (záleží na konkrétní bance, kdy přesně procesuje platby). V našem případě je již platba dávno zprocesovaná a nachází se na účtě příjemce, takže nezbývá než banku nejlépe kontaktovat a požádat o manuální spárování platby s Vaší kartou. I bez této žádosti by banka měla dříve či později platbu identifikovat a spárovat sama, ale bude to trvat výrazně déle a Vám mezitím hrozí riziko z prodlení, tedy proaktivní kontaktování banky se rozhodně vyplatí.

S pozdravem,

 

S

Dobrý večír chtěl bych se zeptat jak zjistim komu patří číslo účtu 1155556-518/0800.Prý by mělo být na mé méno Martin Svoboda,ale já o žádnem takovém účtě nevim.Předem děkuji za odpovět. S pozdravem Martin Svoboda.

Dobrý večer,

s tím bude trochu potíž, neboť informace o majiteli účtu podléhají bankovnímu tajemství a banka, v tomto případě Česká spořitelna, Vám je nemůže poskytnout. Existuje několik výjimek, kdy banka informace o majiteli účtu poskytne: 

1) majitel souhlasí (užívané hlavně v podnikové sféře kvůli referencím pro obchodní partnery)

2) jedná se o transparentní účet, a pak je informace dohledatelná na webu banky, u FIO banky např. zde

3) jste instituce oprávněná žádat tyto informace pro veřejné blaho (státní správa)

Nepsaným pravidlem je ještě asistence banky s identifikací protistrany v situaci, kdy jste omylem převedl peníze na cizí účet a chcete je zpět.

Hádám, že mezi výjimky 1 až 3 nespadáte, takže pokud jste omylem poslal peníze na tento účet, je tu šance, že Vám banka pomůže...jinak se informace nedopátráte.

Hodně štěstí!

 

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance




Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.



Rychlé odkazy

Banky v ČR