REKLAMA

Přihlášení do internetbankingu

20.2.2020 Banka

Dobrý den, jsem klient Oberbank. Dne 19.2. 2020 jsem se chtěla přihlásit k e-bankingu, abych provedla platbu faktury. Pokus o přihlášení se mi však nezdařil a opakovalo se upozornění, že účet byl zablokován a to z toho důvodu, že bankou byl implementován v souvislosti se směrnicí EU PSD2 nový způsob plateb on-line a další platby budou možné pouze po stažení aplikace Security. Na pobočce banky mi telefonicky bylo sděleno, že v minulém týdnu mi byl doručen dopis, ve kterém bylo uvedeno, jakým způsobem postupovat a jak aplikaci stáhnout. Ve skutečnosti mi ŽÁDNÝ DOPIS DORUČEN NEBYL (a ani dceři, která má účet u stejné banky a rovněž zablokovaný). Nicméně jsem se pokusila, provést požadovanou registraci a aplikaci do počítače stáhnout, abych platbu mohla provést. To, že celý systém byl nastaven bankou naprosto idiotsky nebudu rozepisovat. Když jsem se nedokázala ani na 7. pokus zaregistrovat, telefonovala jsem na pobočku banky (linka epodpory byla nefunkční a permanentně obsazená) a bylo mi řečeno, že aplikaci je možno stáhnout pouze v případě, pokud je operační systém počítače Windows 7 a výše, (což v PC nemám) popř., že si mohu stáhnout aplikaci do telefonu. Vzhledem k tomu, že i soukromý telefon je hloupý a podobné věci neumí, nezbylo mi nic jiného, než vypsat papírový příkaz a odnést ho do banky. K dnešnímu dni nemohu tedy žádným způsobem manipulovat on-line se svými penězi a ani se podívat na stav konta, protože přihlášení je zablokované. Je prosím tento postup zcela v pořádku? Poslat dopis (který v mém případě nedorazil) a následně ani ne za týden účty zablokovat? Zablokovat lidem účty a nutit je pořizovat si chytré telefony a nové operační systémy v PC a stahovat si aplikaci (o kterou nestojí, protože jsou se stávajícím systémem spokojeni neboť se svými daty zacházejí zodpovědně aby nebyla zneužita), aby měli přístup ke svým účtům a finančním prostředkům? Evidentně i někdo zapomněl na to, že celá řada klientů bank jsou starší občané, kteří podobná technická zařízení nemají, což je poměrně bezohledné. Velice Vám děkuji za odpověď.

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

REKLAMA

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena