Banky.cz Banky.cz Bankovní poradna zdarma Ostatní

Ostatní

ZADAT NOVÝ DOTAZ
S

Dobrý den, potřebuji si otevřít firemní (pro s.r.o. firmu) běžný účet v USD, ale s co nejnižším poplatkem za příchozí a i odchozí zahraniční transakce do USA, Číny, Brazilie atd., Protože hodnota mých transakcí se bude pohybovat v hadnotě okolo 150 - 250 USD a každou zahraniční transakci budu potřebovat zaplatit v co nejkratším čase, tak si myslím, že budu k tomu devizovému běžnému účtu taky potřebovat debitní platební kartu, kterou budu používat pouze při zadávání příkazu zahraniční platby při internetbanking po internetu. Proto se ptám: můžete mi poradit, která banka či peněžní ústav mě bude účtovat nižší poplatky za příchozí a odchozí transakce v USD než jsou poplatky v běžných bankách (ČSOB, KB atd.) které si dle mých informací účtují 150 až 500 Kč za každou příchozí a odchozí transakci z a do zahraničí, vždyť tyto bankovní poplatky jsou skoro vyšší než bude moje zahraniční transakce a to je absurdní. Předem Vám děkuji za pozitivní radu. Ing. Petr Skala

Dobrý den,

ono dopravit na druhou stranu zeměkoule 150-250 USD je zhruba stejně náročné jako tam poslat desetkrát či stokrát tolik - proto budou poplatky za odeslání/přijetí 150-250 USD přes banku vždy velké poměrně ku takto malé odesílané částce. 

Velké banky (KB, ČS, ČSOB, atd.) si účtují % z plateb (nejčastěji 0,7-1%, ovšem min 220-250 Kč za odchozí platbu a o něco málo méně za platbu příchozí). Rozumnější podmínky nabízí FIO Banka (200 Kč odchozí platba, 100 Kč příchozí), kde máte navíc vedení běžného účtu pro firmu zdarma (včetně všech tuzemských transakcí).

Pokud byste netrval na firemním účtu (účet by mohl být veden na fyzickou osobu), pak bych doporučil ještě Air-Bank (100 Kč/100 Kč) či pro čistě příchozí platby ZUNO Bank (0 Kč za příchozí platby, ale nemalých 280 Kč za platby odchozí).

Debetní kartu Vám vydají všechny banky (velké banky za poplatek, malé banky Air-Bank, FIO, ZUNO bez poplatku). Za samotné vedení účtu opět zaplatíte poplatky u velkých bank, malé banky bez poplatků. Není nezbytně nutné mít devizový účet - odchozí a příchozí platby je možné automaticky konvertovat z CZK na USD či jinou měnu při odesílání/přijímání platby.

Alternativním řešením je "Paypal" (nebankovní systém mezinárodních plateb), kde se platí obvykle 3-5% (bez fixního minima) z platby. Toto je vhodné zejména pro velmi malé částky (u 150-250 USD je to už srovnatelné s levnějšími bankami).

DB

Dobrý den mám menší obchod a ráda bych si pořídila terminál na placení kartou. Není těch zákazníků mnoho,ale ráda bych vyhověla touto službou placení. Jen nevím,která banka mi dá lepší podmínky. Můžete mi prosím poradit?? Děkuji

Dobrý den,

u platebních terminálů bohužel není moc velká konkurence (na rozdíl od jiných produktů pro fyzické osoby jako běžné účty, atd.) - v zásadě je nabízejí pouze velké banky jako Komerční banka, Česká spořitelna, UniCredit Bank, atd. a všechny mají "základní ceníkové ceny" (dle obratu) téměř identické. Nicméně je zde možnost se pokusit dojednat individuální podmínky a argumentovat stylem "konkurence mi individuálně nabídla lepší cenu". Záleží na výši očekávaného obratu, který půjde přes karty (a kolik času chcete věnovat oběhávání bank), ale nejlepší by bylo postupně obejít všechny tři výše zmíněné banky s argumentem "konkurence" a čekat, kdo dá lepší nabídku.

RV

Dobrý den, na Vašich stránkách jsem objevil článek o "phishingu". Osobně v tuto dobu řeším obdobnou situaci. Vše jsem shrnul na našich webových stránkác.h Děkuji za zveřejnění, či jakoukoliv radu. Taktéž doporučuji všem klientům Fio banky, aby se obrátili na banku s dotazem o námi popsaném riziku a žádali vyjádření banky o jejím postoji k řešení takovéto vzniklé situace. Jako precedenční případ můžete uvést naší reklamaci, která je vedena pod číslem: 810849 S pozdravem Radek Vopat

Dobrý den,

asi Vás nepotěším, ale Váš případ je skutečně unikátní a liší se velmi od standardních podvodů, za které banky ručí a klientům hradí ztrátu.

Nejčastěji se setkáváme s těmito typy podvodů:

1) neoprávněné výběry z bankomatů - na bankomatu banky je pachatelem nainstalována čtečka karet (která kartu zkopíruje) a minikamera snímající zadávaný PIN - za bankomat ručí banka a dojde-li vlivem jeho užití k neoprávněnému výběru hotovosti pachatelem, je primárním poškozeným banka, která klientovi hradí ztrátu a pachatele žaluje sama banka (pachatel primárně zneužil zařízení banky, ne klienta).

Jiná situace by byla, kdyby např.u Vás doma zazvonil pachatel, představil se jménem banky a chtěl po Vás odevzdat platební kartu a sdělit PIN. Tady by byl primárně zneužitým samotný klient (a ne banka) - tuto ztrátu by banka nehradila a taktéž by klientovi doporučila se obrátit na policii.

2) neoprávněné výběry pomocí internetbankingu (phising) - samotné stránky banky jsou napadené (banka za ně nese odpovědnost, a tedy je poškozená primárně banka - banka klientům hradí ztrátu a sama se obrací na policii)

Pokud Vám ale přijde email (kryjící se za vodárny, plynaře, atd.), Vy sám si nainstalujete virus do počítače a následně i do telefonu (vše nezávisle na bance), jste primárně poškozeným Vy a ne banka (a tudíž banka nemá povinnost hradit ztrátu a věc musíte řešit s policií přímo Vy osobně). Banka může být samozřejmě benevolentní a ztrátu uhradit, ale není to v tomto případě její povinnost. Je to stejný rozdíl jako v bodu jedna s platební kartou (kde je rozdíl na první pohled jasnější).

Obecně banka může ručit jen za to, co sama může ovlivnit (stav svého bankomatu či svých internetových stránek). Banka nemůže nést odpovědnost za škodu způsobenou Vaším zavirovaným počítačem a telefonem (je to bohužel to samé, jako kdyby se podvodník na ulici představil jménem banky a Vy mu uvěřil - jen je to sofistikovanější).

Můžu změnit E-mailem adresu trvalého bydliště,pobočka v Karlových Varech je trochu z ruky. Děkuji za odpověď

Dobrý den,

o jakou se jedná banku?

Část bank, které se snaží převést aktivity do online prostředí (aby ušetřily klientům čas za cestu na pobočku a sobě práci na pobočce) toto umožňují změnit přímo v internetbankingu. Namátkově např. mBank, Česká spořitelna, atd.

OT

nelze vygenerovat text obrázku

Dobrý den,

kde přesně Vám nejde co vygenerovat?

Náš web nepoužívá generaci a zadávání krátkého textu pro vložení příspěvku do diskuze/dotazu do poradny.

Petr JermářBanky.cz

M

Pokračování dotazu č. 1499: Dobrý večer, děkuji za odpověď k založení účtu v Polsku. Kontaktoval jsem mBank a odepsali, že je potřeba pas s nějakou kartou pobytu (ale přesně tomu nerozumím). Paszport zagraniczny wraz z kartą pobytu lub paszport zagraniczny wraz z zaświadczeniem o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej w Polsce – jeżeli jest Pan rezydentem. Mám zkušenost s podnikání u nás i na Slovensku, ale v Polsku začínám a potřeboval bych zjistit další informace. Na internetu jsem zatím nic nenašel. Jedná se o prodej výukových materiálů školám a internetovým obchodům (české materiály přeložené do polského jazyka). Další část mého dotazu se týká samotného podnikání v Polsku (hledám k tomu informace, ale stránky jsem nenašel). Potřeboval bych poradit, zda-li se faktury vystavují stejně jako u nás nebo na Slovensku (na doklad doplňuji své IČO a DIČ a IČO popř. DIČ odběratele), Jsem plátce DPH. Z Vaší odpovědi ohledně DPH usuzuji, že daň odvádím hned po vystavení faktury, ale možná se mýlím. Cituji: fakturace musí proběhnout přesně tak, jak je ujednáno v kontraktu, za každý den zpoždění platíte FU penále." U nás je to čtvrtletně ze všech faktur, které mám za dané období. Odvádí se také nějaká daň finančnímu úřadu v Polsku? Pokusím se informace zjistit i u mé daňové účetní pokud už se s tím setkala. Děkuji za odpověď (nebo odkaz na další stránky).
Přeji hezký večer. Martin Vozar

Dobrý den,
ona karta k pobytu se týká pouze rezidentů, Vás nikoliv. Obecně občanům EU stačí v jakékoliv zemi EU pro otevření účtu vždy pouze pas.  
Fakturace je v Polsku velmi podobné té naší či Slovenské (identifikace obou protistran včetně polského "VAT identyfikator" což je naše DIČ, částka bez DPH, DPH, dohromady, datum vystavení faktury). Místo data zdanitelného plnění se uvádí "DATA SPRZEDAŻY" neboli datum prodeje zboží/dodání služby.  
Má poznámka mířila ne k samotnému proúčtování DPH s FÚ (u nás čtvrtletně), ale spíše ke konstrukci smluv. Pokud např. v kontraktu máte předem daný fakturační rozvrh a nedržíte se ho (fakturujete např. se zpožděním, protože např. došlo ke zpoždění dodávky), je třeba sepsat ke kontraktu dodatek a upravit tím fakturační rozvrh, jinak bude FÚ důsledně požadovat odvod DPH ne ke skutečnému datu vystavení faktury, ale k datu uvedeném v kontraktu (včetně úroku z prodlení). Z Evropských zemí má takto přísná pravidla kromě Polska snad už jen Rusko. Hodně štěstí!

Petr JermářBanky.cz

PV

Dobrý den pane Jermáři, dají se ještě v bance vyměnit již neplatné mince a bankovky některých evropských států, např. polské zloté za naši měnu? Existuje nějaká možnost?
Děkuji za případnou odpověď. S pozdravem Víšková

Dobrý den,

doporučuji přečíst náš červnový zpravodaj Banky.cz zde, kde se v druhé část "poškozené bankovky" věnujeme výměnám i cizích měn či již neexistujících platidel. Polské zloté (PLN) platné jsou, Polsko ještě své zloté za eura nevyměnilo. U jiných měn bude záležet, o jaké bankovky/mince se přesně jedná, resp. jak dlouho jsou již neplatné.

Petr JermářBanky.cz

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance




Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

ostatní dotazy z oblasti bankovnictví, realit, pojištění a osobních a rodinných financí



Rychlé odkazy

Banky v ČR