Banky.cz Banky.cz Bankovní poradna zdarma Pojištění

Pojištění

ZADAT NOVÝ DOTAZ
ŠT

Dobrý den! Poraďte nám prosím, kde si můžeme stěžovat na postup pojišťovny. partner vypověděl životní pojištění u AXA, které mělo být vyplaceno v 06/2015. nyní je konec měsíce července a na pobočce mu neustále tvrdí, že peníze byly odeslány, ale na účet stále nedorazily. Neboli lidově řečeno - "lžou mu do očí už měsíc"!!! Na pobočce je každý týden a v tel. kontaktu s pobočkou také. Bohužel nevíme, jak dále postupovat. Předem děkuji za radu.

Dobrý den,

doporučuji zkontrolovat číslo účtu, kam měly být peníze vyplaceny - zda-li v něm není chyba a peníze nebyly odeslány jinam. Je-li vše v pořádku, doporučuji podat stížnost přímo na centrálu. Takovéto zdržování je samozřejmě zcela neakceptovatelné.

M

Dobrý den, děkuji za zodpovězení dotazu k pojištění domu/domácnosti. Ještě bych se chtěla zeptat, která pojišťovna, dle Vašeho názoru, nabízí v dnešní době solidní služby. Na trhu je několik pojišťoven - bylo provedeno nějaké srovnání, nabídka služeb apod.? Děkuji.

Dobrý den,

na trhu máme přes 50 pojišťoven - kompletní přehled zde. Pojišťovnictví je v ČR na velmi vysoké úrovni, všechny pojišťovny jsou solventní. Vybírat tedy doporučuji čistě podle ceny.

1) přesně si popište, co a v jaké rozsahu chcete pojistit (např. požár do 3 mil. Kč, 0% spoluúčast - takto vypište vše, co chcete pojistit)

2) oslovte 4 pojišťovny a nechte si udělat nacenění - vyberte nejvýhodnější nabídku.

S pojištěním je to jako se stavbou - je třeba oslovit s konkrétním zadáním více institucí, nechat si udělat kalkulaci na míru a vybrat si to nejlepší.

Axa pojišťovna má obecně své služby dražší, tedy tu bych vynechal. Allianz také není nejlevnější. Naopak za levnější platí Slavia pojišťovna a Triglav/Direct. Ostatní pojišťovny budou někde mezi.

M

Dobrý den, od listopadu 1999 máme pojištění stavby (rodinný dům) a domácnosti - tehdy u IPB Pojišťovna a.s. (nyní je to ČSOB). 1x ročně platíme cca 1500 Kč. U smluv je 3-měsíční výpovědní lhůta. Za tu dobu se v oblasti pojištění jistě mnoho změnilo. Tak bych chtěla požádat o radu, kde je v současné době výhodné mít dům pojištěný. Jedná se o rodinný 1-patrový dům, stáří je cca 35 let. A dále nás zajímá, co všechno pojištění zahrnuje (jestli se vztahuje např. na krádeže, povodeň, požár apod. ). Potřebujeme se v současné nabídce více zorientovat. Děkuji.

Dobrý den,

co pojištění zahrnuje - záleží na podmínkách Vaší konkrétní pojistné smlouvy, co všechno jste si s pojišťovnou ujednala. Ve smluvních podmínkách naleznete veškeré detaily - výčet krytých pojistných rizik, výluky, spoluúčasti, atd. Nikdo jiný kromě Vás a pojišťovny tyto detaily nezná.

Co je dobré mít pojištěno, jak a kde - doporučuji prostudovat naše články Orientujte se v pojištění 1 a Orientujte se v pojištění 2. Obecně je rozumné pojistit pouze ta rizika, která by v případě realizace měla značný dopad na Vaši životní úroveň. Např. požár domu nebo živelné katastrofy obecně - ztráta domu bez náhrady by jistě značně ovlivnila Vaši životní úroveň. Na druhé straně stojí pojištění domácnosti - malou škodu si většina lidí zvládne vyřešit ve vlastní režii a je lépe pojišťovnu někdy vynechat. Př. pojištění bytu proti krádeži - lépe je investovat peníze do bytelných vstupních dveří než do pojistky proti vykradení (ale samozřejmě dům na rozdíl od bytu kvalitní vchodové dveře před vykradením neochrání). Jde o to, čeho chceme např. onou pojistkou proti vykradení dosáhnout. Většina běžných smrtelníků doma nepřechovává vysokou hotovost, zlato či starožitnosti. A případnou ukradenou starší televizi je opět jednodušší řešit ve vlastní režii a ne přes pojišťovnu.

P

Dobrý den, můžete mi poradit ohledně zrušení pojištění nemovitosti? Toto pojištění se automaticky obnovuje k 5.7. a já jsem ho chtěl vypovědět již 19.6. ale prý to nešlo protože se o to musí požádat nejméně 6 týdnů předem podle smlouvy. Říkali to i na pobočce kam jsem volal. (Bohužel o tom nemám písemný doklad) Existuje nějaká možnost jak se z toho vyvléknout? Ve smlouvě je dodatek, že je možno to zrušit i podle dalších ustanovení uvedených v zákoně - nevím jaká ustanovení to jsou. Podle nějakých informací se pojištění zruší když nezaplatím, ale až po čtvrt roce, kdy mi zašlou upomínkua pak budu muset zaplatit pokutu plus poměrnou část pojištění. Je takováto šesti týdení výpovědní lhůta standartní? Zdá se mi že dělají zbytečné problémy a chtějí za každou cenu aby nepřišli o pojistné za další rok. Děkuji

Dobrý den,

výpovědní lhůta pro pojištění je bohužel standardní 2-8 týdnů, u všech typů pojištění (třeba i u povinného ručení), u všech pojišťoven a pokud v dané době výpověď podána nebyla, není jak se z pojistné smlouvy během dalších 12 měsíců vyprostit. Neplatit nedoporučuji, sankce by byly horší než celoroční výše pojistného. Zákonnými důvody se myslí např. prodej nemovitosti, kdy z logiky věci už nemůžete být nadále pojistníkem. 

Já osobně nejsem zastáncem takto dlouhých výpovědních lhůt, ale nic s tím nenaděláme. Bohužel to není problém jen pojišťovnictví, ale prakticky všech odvětví - změna mobilního operátora, zdravotní pojišťovny, dodavatele energií, stavební spoření, atd.

IH

Dobrý den, Je možné zaslat kontakt na email, s kým mám věc řešit a je možné přeposlat podklad uvedené v příloze? Děkuji. Jako VS na mé smlouvě je uvedeno číslo XXX a IČO mé firmy je XXX Nehodu jsem nezpůsobil já, ale pán s autem označeným v protokolu jako A. Já mám povinné ručení u Kooperativy a auto A je nahlášeno u České pojišťovny,as.pod číslem škodné události XXX Děkuji za písemnou odpověď Ivan Herodek tel.XXX

Dobrý den,

nejsme vaše banka ani pojišťovna, ale poradenský portál - kontaktujte prosím přímo svoji banku/pojišťovnu.

M

Dobrý den. Zemřela mi manželka a zůstal po ní dluh na základě spotřebitelského úvěru. Byl pojištěn pro případ úmrtí, přičemž. já jsem nebyl obmyšlenou osobou, tudíž se mnou pojišťovna nemůže komunikovat ohledně šetření o pojistné události. Vím pouze to, že šetření bylo skončeno a zároveň se instituce u které je dluh, přihlásila do dědického řízení a žádá, aby byla pohledávka zařazena do pasiv dědictví. Nevíte jaké jsou obecné postupy resp. znamená přihlášení pohledávky zároveň i to, že nárok na pojistné plnění nevznikl nebo to z toho nelze vyvozovat? Vím, že mi tuto informaci sdělí notář, ale trvá to už dlouhou dobu a já bych tu informaci potřeboval vědět co nejrychleji.

Dobrý den,

jako obmyšlená osoba se v pojištění úvěrů běžně uvádí banka, vůči které má klient dluh - to je v pořádku. Co v pořádku není je situace, kdy Vy coby vdovec se nedostane k informacím o probíhajícím či skončeném šetření pojistné událost Vaší manželky. Toto je bohužel mezera v zákoně (pojišťovna Vám informaci nemůže poskytnout, ale Vy ji potřebujete znát) a možná by stálo za to se obrátit na ombudsmana či finančního arbitra (oba případy jsou samozřejmě během na dlouhou trať a spíš než Vám nyní mohou pomoci někomu jinému v budoucnu). 

Přihláška pohledávky do pasiv dědictví může mít dva důvody: 1) ještě neukončené šetření pojistné události, kdy se banka pro jistotu kryje (pokud by pojistné plnění vyplaceno nebylo) 2) zamítnutí pojistného plnění či nedostatečné pojistné plnění/krácení výplaty. Bohužel, asi jediný, kdo Vám bude schopen podat přesnou informaci, bude notář (což opět bohužel nebude hned).

MM

Pokračování dotazu č. 2025: Dobrý den pane Jermáři, prosím o bližší informace v rámci pojištění pejska a to jak pro případ rizika nemoci, tak za odpovědnost za škodu způsobenou třetím osobám. Děkuji za odpověď. Marie Martinková

Dobrý den,

děkuji za doplnění - pojištění nabízí např. Česká pojišťovna (pojištění Mazlíček - kryje náklady na léčení i odpovědnost za škody), Slavia pojišťovna (Pojištění psů a koček - kryje pouze náklady na léčení) či Česká podnikatelská pojišťovna (pojištění Hafan - kryje pouze náklady na léčení). Všechny tři produkty se liší výší spoluúčasti (Česká pojišťovna požaduje min 30%, Česká podnikatelská pojišťovna pouze 500 Kč, cenou, rozsahem pojištění a požadovaným věkem pejska - někde stanovují minimum na 6 měsíců, někde maximum na 4/8 let dle váhy pejska). Všechny pojišťovny vyžadují očipovaného pejska (alternativně tetování) a 100% zdraví. 

Pojištění léčebných výloh spíše nedoporučuji, neboť je tam takové množství výluk (starší 6 měsíců, mladší 4/8 let, 100% zdraví, spoluúčast, atd.), že na pojištění spíše proděláte než vyděláte. Pojištění odpovědnosti může mít smysl za určitých okolnosti (velké bojové plemeno, kde hrozí napadení ostatních na procházce), ale u menšího či neagresivního pejska valného smyslu mít asi nebude.

Pojištění má obecně smysl tam, kde by realizace rizika výrazně ovlivnila Vaši životní úroveň. Rozumné je tedy pojistit vlastní obydlí např. proti požáru - pokud byste se ze dne na den ocitla na ulici, výrazně to ovlivní Vaši životní úroveň. Neznám přesně Vaše životní poměry, ale pojištění pejska dobře rozvažte - platí, že má smysl převážně jen odpovědnost a jen u velmi omezené skupiny psů.

Pro více informací doporučuji naše články Orientujte se v pojištění 1 a Orientujte se v pojištění 2 (zde rozebíráme, co přesně má smysl kdy a pro koho pojistit).

MM

Dobrý den, prosím o informace nebo odkaz na webové stránky, týkající se pojištění psů. Děkuji. S pozdravem Marie Martinková

Dobrý den,

co přesně chcete u svého čtyřnohého přítele pojistit - riziko nemoci nebo odpovědnost za způsobenou škodu třetím osobám?

TK

Hezký den, chci zrušit : úrazové pojištění Multirisk T.K. XXX/5500, VS XXX, KS 0 Zpráva: splátka pojištění Tereza Kejlová 317.00 Kč každý 14. den v měsíc jak mám postupovat? Děkuji Tereza Kejlová

Dobrý den,

nejsme vaše pojišťovna, ale poradenský portál - tento požadavek směřujte prosím přímo na Českou pojišťovnu.

SD

Dobrý den, dá se uzavřít havarijní pojištění automobilu na dva měsíce?

Dobrý den,

ano - není to sice standardní, ale možné to je, neboť do dvou měsíců od sjednání pojistky máte nárok na odstoupení od smlouvy - výpovědní lhůta je v tomto případě pouze 8 dní.

Všechny havarijní pojistky se automaticky uzavírají na dobu neurčitou, tedy budete muset zaplatit pojistné na celý rok dopředu (či aspoň na jeho část). Pojišťovna Vám po ukončení pojištění přeplatek vrátí. 

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance




Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

životní pojištění, neživotní pojištění, cestovní pojištění, povinné ručení, havarijní pojištění, pojištění odpovědnosti za škody v občanském životě a zaměstnavateli, podpojištění, pojistné, pojišťovny, pojištění nemovitosti, majetkové pojištění, pojistné události, jaké sjednat pojištění?



Rychlé odkazy

Banky v ČR