Dobrý den, když druhý dědic chce, abych u pojišťovny zrušil pojistku na nemovitost, kterou jsme dědili a je to chvíle co byla zaplacena zesnulou (takže je jasné, že by vraceli peníze). To by byl podvod, protože nebyly peníze v dědickém řízení a o pojištění nemovitosti jsem nevěděl. Poradíte mi co dělat prosím? Pojištění je psané na zesnulou. Děkuji za odpověď.
Pokračování dotazu č. 11367: Dobrý den, odpovídal jste na můj dotaz v poradně. Promlčecí lhůtu chápu, to mi je jasné, ze smluvních vztahů. Ale domnívám se, že v tomto případě již smluvní vztah neexistoval od doby ukončení smlouvy, a tudíž by se mělo postupovat podle obecné promlčecí lhůty 10 let, jako u bezdůvodného obohacení. Děkuji za váš názor.
Dobrý den, v roce 2014 jsem zrušila životní pojištění u České pojišťovny. Bylo vyplacené odbytné. Bohužel se zapomněl zrušit trvalý příkaz. 6 let pravidelně odcházely platby. Po 6 letech přišel email s upozorněním, že jim stále chodí platby a ať si zruším příkaz, s tím, že peníze budou vráceny zpět na účet. Na účet byla vrácena částka za 4 roky. O zbytku pojišťovna tvrdí, že je již promlčena. A na zbytek peněz nemám nárok. Jak to tedy je? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, před léty jsem uzavřel komplexní úrazové připojištění prostřednictvím VOZP (ta údajně neví kde a platím na účet 2550690703/2600). Nemůžete zjistit, které pojišťovně uvedený účet patří? Jsem invalida a utrpěl jsem dvojnásobnou zlomeninu nohy. Děkuji
Dobrý den, obracím se na vás z důvodu, že několik let platím komplexní úrazové připojištění rodiny, založeno prostřednictvím VOZP. Nyní jsem si jako jednostranně ochrnutý invalida zlomil holení i lýtkovou kost a rád bych uvedené pojištění uplatnil. U VOZP jsem zjistil, že neví, které pojišťovně pojištění platím. Jedná se o účet č. 2550690703/2600. Děkuji za pomoc.
Dobrý den, manipuloval jsem ručně s naloženým přívěsným vozíkem a ten mi vyklouzl z ruky, poškodil roh nárazníku stojícího dodávkového vozidla. Ruční manipulaci jsem dělal na tvrdém, ale nerovném (kameny) povrchu mírně se svažujícím. Zřejmě kolo vozíku najelo na kámen, který vozík otočil a jej neudržel. Došlo k poškození spodní části plastového rohu. K žádné další škodě nedošlo. Prosím jak postupovat a je možné nahlásit emailem? Děkuji a s pozdravem.
Dobrý den, do domu mi narazilo vozidlo. Uplatňovala jsem škodu z povinného ručení vozidla u pojišťovny, kde bylo pojištěné. S pojišťovnou jsme se dlouho dohadovali, až se nárok z povinného ručení promlčel. Můžeme tedy škodu uplatňovat podle §2811? Jaká je promlčecí lhůta v tomto případě?
Dobrý den, do domu mi narazilo vozidlo. Uplatňovala jsem škodu z povinného ručení vozidla u pojišťovny, kde bylo pojištěné. Dlouho jsem se s pojišťovnou dohadovala. Po více jak roce mi přišel dopis od jiné pojišťovny, že ta původní pojišťovna zanikla a ta nová je její nástupce. Jak běží promlčecí doba? Od doby vzniku nehody nebo se prodlužuje o dobu, kdy nastoupila nová pojišťovna? Podle jakého paragrafu se promlčecí doba řídí? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám prosím dotaz ohledně postupu pojišťovny při likvidaci pojistné události. 29.7. jsem měla na parkovišti malou nehodu, u které asistovala i Policie. Řízení policie bylo uzavřeno jako zavinění 50:50. Vše jsem okamžitě nahlásila na svou i pojišťovnu protistrany. Bohužel likvidátor v rámci "šetření času" chtěl zaslat fotografie poškození mého vozu. Z fotek do dvou dnů rozhodl o totální likvidaci, zároveň mi zaslal protokol, kde byla vypsaná výbava mého vozu, ale víc jak polovina věcí tam nebyla vypsaná a hned chtěl zaslat všechny doklady od vozu. S likvidací jsem nesouhlasila neboť je poškozený pravý přední blatník, pravé přední i zadní dveře. Za cca dva dny se mi ozval další člověk z pojišťovny, abychom zaslali rozpočet oprav, to jsme učinili 15.8., ale bohužel do dnešního dne žádná odezva a nevím jak dále postupovat. Když jsem sama kontaktovala pojišťovnu, byla jsem upozorněna abych raději nikoho neuháněla. Za případnou odpověď velice předem děkuji.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.