Banky.cz Banky.cz Štítky finanční arbitr

finanční arbitr

Platba trvala příliš dlouho

Dobrý den, chtěla jsem převést ze svého účtu v ČSOB částku na koupi auta. To jsem učinila přímo na pobočce v bance (z důvodu nízkého limitu v internetovém bankovnictví), kde jsem zadala převod na účet prodejci, který má také účet u ČSOB). Transakce byla provedena a odečtena z mého účtu ten samý den (úterý) - dle internetového bankovnictví. Banka garantuje převod dle obchodních podmínek do 24 hodin. Auto jsem si měla vyzvednout nejpozději v pátek, ale protože peníze nedorazily, tak mi auto nevydali. Prodejci byla, ale platba přičtena až po týdnu (úterý následujícího týdne), a to až po doložení mého dokladu o převodu a jejich urgence u banky se náhle peníze prodejci připsaly. Vznikly mi další náklady na zapůjčení jiného vozidla, protože jsem potřebovala odcestovat. Chci se zeptat jakou mohu dostat náhradu za vzniklé komplikace a zda to vůbec pokryje moje vícenáklady. Podala jsem již reklamaci přímo v ČSOB. Děkuji

Insolvence a zrušení účtu

Dobrý večer, v roce 2008 jsem po zahájení insolvence smlouvou s bankou zrušila BÚ. V roce 2009 jsem zjistila, že mi na tomto již zrušeném účtu naběhl dluh. Opět jsem vše vyrovnala a další smlouvou BÚ zrušila. Insolvence mi skončila v roce 2012 100% vyrovnáním všech závazků. V roce 2013 jsem úplnou náhodou zjistila, že již několikrát zrušený účet je stále aktivní a opět jsem ho na pobočce zrušila. Vloni na podzim jsem při řešení překlenovacího úvěru na opravu bytu, u stavební spořitelny zjistila, že jsem stále v bankách vedena jako dlužník. Po usilovném pátrání jsem k mému velkému překvapení zjistila, že dlužím na několikrát zrušeném účtu a po ukončení insolvence mě tatáž banka vede stále jako majitele nesplaceného úvěru (který byl v insolvencí celý splacen), na kterém dlužím 0,- Kč. Cítím se jednáním banky poškozená, proto se ptám, jak postupovat a zda mám nárok na odškodnění. Děkuji za odpověď.

Finanční arbitr a řešení sporů

Pokračování dotazu č. 6149: Naše příjmy na hypotéku vycházely dobře, ani jeden z nás nemá kreditní kartu ani kontokorent. Jediný problém, který byl byl ten registr..jak jsem říkala, manžel před 5ti lety měl účet u Raiffeisenbank, kde měl nastavený kontokorent 30.000 Kč..ten použil a uhradil jej později než měl..banka ho upozornila, že má částku uhradit, což v tom roce 2014 šel, udělal, účet zrušil a bylo mu řečeno, že je vše v pořádku. Nyní když jsem řešili hypotéku, zjistili jsme, že má v registru aktivní zesplatněný úvěr, s tím,že se tam ukazuje samozřejmě částka toho kontokorentu. Pro ostatní banky to tedy vypadalo tak, že manžel Raiffeisenbance dluží 5 let 30.000 Kč, nereaguje a teď, když si chce vzít hypotéku částku uhradil. Hypotéka se nám tedy zamítla s tím, že s takovým statusem jsem bez šance. Volali jsme proto do Raiffeisenbank co to má být a dozvěděli jsme se, že tam manžel 5 let dluží 0,48 Kč, proto tato situace vznikla. Manžela po celou dobu nikdo neinformoval, jelikož poslaní dopisu nebo čehokoliv jiného by bylo dražší než dluh:-) Jsem z toho zoufalá a nechci to nechat jen tak, nevím spíš kam se odvolat a zda mám šanci uspět. Poměrně dost nám jednání této banky zkomplikovalo život. Děkuji

Stížnost na banku a finanční arbitr

Dobrý den, máme velký problém s mBank. 17+18.2/NE+PO jsme zadali z našeho běžného účtu převod 50 000 a 50 000 Kč na náš běžný účet (ze kterého jsme chtěli platit roční mimořádnou splátku hypotéky). Kdyby mi tohle někdo vyprávěl, tak tomu v dnešní době neuvěřím. Peníze nemáme, na účtu je místo 100 000 Kč nula a na našem druhém účtu je také nula, peníze nejsou. Do banky voláme od minulé středy denně, výmluvy, 24h, počkejte, máme starosti se SW. Včera ráno jsme volali po 9h opět na infolinku mBank, oznámili jsme, že podáme trestní oznámení. Jediné co se stalo (bylo z barvy hlasu znát zneklidnění), že nám volal pracovník infolinky 5x. Nejdříve, že to bude po obědě, pak se to opakovalo. Po 17h peníze stále nikde. Dnes je 26.2., peníze stále nemáme a dnes nám končí termín pro roční mimořádnou splátku, takže budeme platit víc úroků, než kdybychom našich 100 000 Kč použili (jde spíš o princip "drobných" +-200kč/měs/1400rok, které vyhodíme).  Nemám slušná slova, instituce, vč. ČNB, oplývají pouze SW infolinkami, které odhazují drobné uživatele. Nevíte prosím, na koho se obrátit? Děkuji, Ruttkay

Kde si stěžovat na banku?

Dobrý den, chci se zeptat, kde si mohu stěžovat na banku, konkrétně na Moneta Money Bank. Mam vážné podezření na to, že banka lidem lže, podává klamné informace a neřeší své povinnosti vůči klientům. Máme od Monety úvěr na auto a při uzavírání nám bylo naslibováno hory doly a nakonec jsou z toho jen problémy, které Moneta neřeší a řešit nechce. A nakonec nás předala vymáhací agentuře po té, co jsme podali stížnost na pokuty, které jsou až přehnané. Na stížnost vůbec nereagovali. Je toho více co porušují. Děkuji za odpověď. Petr

Ochrana spotřebitele

Dobrý den, bylo by možné najít nějaký způsob, jak ve vyjednávání s arogantní bankou získat silnější slovo? Velká společnost versus klient jedinec. Existují nějaké neziskovky, sdružení aktivních občanů etc. ? Pokud ano, prosím o seznam těchto institucí. Předem děkuji.



Rychlé odkazy

Banky v ČR