Banky.cz Články Komerční sdělení 5 tipů, jak ušetřit na havarijním pojištění

5 tipů, jak ušetřit na havarijním pojištění

Autonehoda může potkat i toho nejlepšího řidiče. Proto je vhodné si kromě povinného ručení sjednat také havarijní pojištění. Pokryje vám škody, které si sami způsobíte na vlastním autě. Jde však o výdaj navíc, kterému se většina motoristů stále snaží vyhnout. Poradíme vám, jak na havarijním pojištění ušetřit. 

REKLAMA

1. Sjednejte si havarijní pojištění spolu s povinným ručením

Stejně jako banky i pojišťovny nabízejí při současném sjednání více produktů výhodné slevy. Při zřizování povinného ručení rovnou uzavřete i havarijní pojištění, a ušetříte.

2. Pojistěte si jen to, co potřebujete

Tzv. risk all havarijní pojištění kryje všechny myslitelné hrozby. Zpravidla to jsou škody vzniklé:

  • při nehodách,
  • odcizením auta,
  • odcizením části vozu nebo části jeho výbavy,
  • poškozením vozidla neznámým viníkem,
  • živelními pohromami (požárem, vichřicí, povodněmi atd.).

Takový typ pojištění je samozřejmě nejdražší. Při sjednávání „havarijka“ si ale můžete sami vybrat, na co chcete auto pojistit. Zvolíte-li jen ta nejpravděpodobnější rizika, výrazně snížíte částku pojistného.

3. Havarijní pojištění pravidelně aktualizujte

Pokud zrovna nejste hrdým vlastníkem veterána, bude hodnota vašeho auta každým rokem rapidně klesat. Akceptovat zbytečně vysoké pojistné na vůz, který má oproti loňskému roku poloviční cenu, se nevyplácí. Pojistnou smlouvu proto pravidelně aktualizujte a plaťte částku úměrnou hodnotě svého automobilu. Vyhnete se tak zbytečnému přeplácení.

4. Zvolte vhodnou spoluúčast

Při sjednávání havarijního pojištění si dobře rozmyslete míru spoluúčasti. V tomto případě platí nepřímá úměra – čím vyšší spoluúčast, tím nižší pojistné.

5. Pohlídejte si slevy

Ihned při uzavírání smlouvy nebo po určité době budete mít u většiny pojišťoven nárok na slevy, a to například za:

  • bezeškodní průběh havarijního pojištění,
  • nízký počet najetých kilometrů,
  • uzavření pojistné smlouvy online,
  • zvýšené zabezpečení auta,
  • pojištění vozu staršího šesti let.

Nenechte nic náhodě. Sjednejte si kvalitní havarijní pojištění, které vás ochrání před nečekanými náklady, a jezděte v klidu. 

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku 5 tipů, jak ušetřit na havarijním pojištění

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu

Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém. 

Kam investovat peníze v roce 2024

Rozhodování o tom, kam investovat peníze, je důležitou součástí správy osobních financí a může otevřít cestu k finančnímu zabezpečení a růstu majetku.

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena