Banky.cz Články Komerční sdělení Češi nevychází s penězi, někteří dlužníci nemají ani na jídlo a oblečení

Češi nevychází s penězi, někteří dlužníci nemají ani na jídlo a oblečení

Lidé jsou nepoučitelní. Nemyslí na zadní vrátka. V době prosperity se nebojí utrácet a půjčovat si, avšak jakmile dojde na jedno zaškobrtnutí, nemají z čeho své dluhy splácet. Půjčky řeší další půjčkou a sotva jim zbývají peníze na jídlo. Zhruba 20 % dlužníků si může dovolit nakupovat jen nejnutnější věci, 5 % nemá ani to základní.

REKLAMA

Jakmile se člověku daří, jdou zábrany stranou. Díky stabilnímu a slušně ohodnocenému zaměstnání si lze žít na vysoké noze. Jenže stačí jen jedno malé zaváhání v podobě snížení příjmů, dlouhodobé pracovní neschopnosti nebo ztráty zaměstnání a rázem se začínají finanční problémy nabalovat. Pokud se člověk ihned neuskromní a neřeší chybějící peníze racionálně, přichází na řadu velké dluhy.

Tři procenta domácností nemá ani na jídlo

Řešit půjčku půjčkou je nesmysl. Ví to každý, přesto se najdou tací, kteří si sjednají spotřebitelskou půjčku třeba na zaplacení hypoteční splátky. Z průzkumu společnosti Kruk je patrné, že 5 % dlužníků nemá ani na jídlo, jakmile se přestane dařit nebo vstoupí do života nenadálá situace. Další pětina si je pak schopna nakoupit jen nejlevnější potraviny a základní oblečení. Nejčastěji s penězi nevychází mladí lidé a početné rodiny.

Problémy s rodinným rozpočtem ale nemají jen ti, jejichž výdaje zatěžuje nejedna půjčka. Průzkum poukázal také na to, že peníze na základní potraviny chybí 3 % českých domácností a že 16 % rodin u nás nemá na zaplacení základních potřeb, a to bez ohledu na to, zda jsou domácnosti zadlužené, či nikoliv.

Dluhy vyvolávají hádky a neshody v rodinách

Dluhy nedělají neplechu jen v rámci domácího rozpočtu, často se promítnou i do osobního života zadlužených rodin. Přes 5 % respondentů se přiznalo, že se v rodině hádají kvůli penězům alespoň jednou za měsíc. Konflikt může vyvolat téměř cokoliv, a to ať už nákup drahého a nepotřebného zboží, nebo zatajení nenadálého příjmu.

A problémy s penězi nemají jen zaměstnaní lidé, s dluhy se potýkají také nezaměstnaní. Zhruba 48 tisíc osob vedených v evidenci na úřadu práce je v exekuci. Není divu, že velká poptávka je po půjčkách pro nezaměstnané, půjčkách bez dokládání příjmu nebo půjčkách bez prověření registru dlužníků.

Jak zvládnout dluhy?

Půjčkám se občas nevyhne kdekdo. Raději se však vyvarujte unáhleným úvěrům. Ano, půjčit rychle, ale srovnat si dobře aktuální nabídku na trhu a vybrat si tu nejvýhodnější půjčku. Pokud s penězi nevycházíte, pak ani úvěr nemusí být tím vhodným řešením. Raději se snažte najít jinou pomoc, poradit zdarma se můžete v nejedné občanské organizaci.

Jestliže se vám daří a půjčujete si na modernizaci bydlení nebo na lepší auto, pak vždy jedině s dostatečnou finanční rezervou za zády.

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Češi nevychází s penězi, někteří dlužníci nemají ani na jídlo a oblečení

Přidejte nový komentář

půjčky, Komentoval(a): Ave Já

31.8.2020 14:38:04
precerpano.cz nekonečná studna lidské blbosti - půjčka na dárky, půjčka na dovolenou a nejlepší je poptávka na půjčku od poctivého lichváře:-D

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena