Už jste někdy přemýšleli o spořicím účtu? Pokud ne, měli byste začít co nejdříve. Přináší spoustu výhod vám i vašim blízkým. Nečekejte až na situaci, kdy zjistíte, že byste potřebovali naspořené peníze, ale založte si ho hned.
Jedná se o účet, který si zakládáte v bance. Ukládáte na něj dlouhodobě své peníze a banka vám k nim připisuje úroky podle aktuální úrokové sazby. Slouží čistě k ukládání a zhodnocování financí. Ty můžete také kdykoliv přeposlat na svůj běžný účet nebo si je podle potřeb vybírat. Zakládáte si ho většinou kvůli konkrétnímu důvodu, ať už kvůli nečekaným výdajům nebo v rámci spoření na penzi nebo na nemovitost.
Běžný účet si zakládáte, většinou už od první výplaty, aby vám na něj chodil pravidelný měsíční příjem. Máte k němu zřízenou platební kartu, která vám dovoluje vybírat hotovost z bankomatů. Využívá se na běžné přijímání i posílání peněz, můžete u něj nastavovat trvalé příkazy a inkasa. Nabízí ale i další služby, které si snadno aktivujete, třeba kontokorent.
Výhodné je hlavně to, že spořicí účet si sjednáte přes internet během pár minut. Většinou máte dnes vedení účtu a veškeré služby s ním spojené zdarma, ale záleží vždy na cenové politice dané banky. Zaměřte se proto na výběr v té správné.
Spořící účet se vám maximálně vyplatí při nečekaných výdajích, které se mohou kdykoliv objevit. Nikdy nevíte, co se přihodí. Co byste dělali, kdybyste přišli o práci nebo byli dlouhodobě nemocní bez možnosti stálého příjmu? Myslete i na takové situace a buďte připraveni.
Druhým nejčastějším důvodem je spoření na později, pro sebe na důchod či svým dětem. Určitě jste zvyklí na svůj životní standard s aktuálním příjmem, o který v důchodu přijdete. I když vám to třeba přijde daleko, je důležité myslet na takové věci už teď.
Tip! Přesvědčilo vás to k založení spořicího účtu? Sjednejte si ho online u MONETA Money Bank. Ke zřízení spořícího účtu zde nemusíte být klientem banky s běžným účtem.
Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.
Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.
V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.
Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.
KOMENTÁŘE k článku Co je to spořicí účet a k čemu je dobrý?
Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.