Banky.cz Články Komerční sdělení Je z pohledu pojištění rozdíl mít auto na firmu?

Je z pohledu pojištění rozdíl mít auto na firmu?

Začali jste podnikat a přemýšlíte, že si pořídíte vozidlo, abyste na schůzky nemuseli jezdit pěšky? Nebo ho už možná máte, ale přemýšlíte, zda si ho nedat pod firmu? Má to nějaké výhody, nebo je lepší to nechat tak, jak to je? Čtete dál.

REKLAMA

Když se řekne firemní auto

Firemní automobil je obecně vzato vůz jako každý jiný, jen je ve vlastnictví zaměstnavatele a zaměstnanec ho používá v přímé souvislosti s výkonem práce. Může i nemusí být opatřen firemními polepy, náklady spojené s provozem vozu (např. servis, pohonné hmoty nebo pojištění) hradí zaměstnavatel, který je v technickém průkazu zapsaný jako vlastník a provozovatel.

I firemní automobil musí mít uzavřené pojištění

Žádný provozovatel motorového vozidla se nevyhne sjednání povinného pojištění, a to ani když je vůz firemní. Když mluvíme o povinném pojištění vozidel, myslíme tím povinné ručení, jehož sjednání ukládá přímo zákon. Sjednání havarijního pojištění je i v tomto případě dobrovolné.

Povinné ručení je skutečně povinné

Bez povinného ručení nesmíte vyjet na silnici. Někdy se také označuje jako zákonné pojištění auta a chrání vás proti škodám, které provozem svého vozu způsobíte někomu dalšímu. Nekryje ale škody, které vzniknou vám. Dokladem o sjednání povinného ručení je zelená (bílá) karta, kryje škody na zdraví, životě, majetku i škodu s povahou ušlého zisku nebo náklady na odstranění dopravní nehody.

A co je třeba si při sjednání povinného ručení pohlídat? Rozhodně limity pojistného plnění, které udávají maximální částku, kterou pojišťovna třetím stranám v případě škodní události vyplatí. Standardem je 35 milionů korun, v dnešní době už to ale vzhledem k rostoucím cenám služeb, materiálu apod. nemusí stačit, proto je lepší vsadit na vyšší pojistné limity. Nezapomeňte svoji pojistku také pravidelně aktualizovat.

Povinné ručení

Proč si sjednat havarijní pojištění?

Patříte mezi ty, kdo si myslí, že sjednání povinného ručení stačí, víc nepotřebujete? A co když řidič vašeho firemního vozidla způsobí nehodu, při které dojde nejen ke vzniku škody někomu dalšímu, ale dojde i ke škodě na vašem majetku? Náklady na opravu vozu nemusí být zrovna malé, možná si dokonce budete muset pořídit rovnou nové vozidlo. Kde na něj vzít?

Chraňte se i pro případ, že škoda vznikne vám, a to díky komplexnímu havarijnímu pojištění, které vás chrání před dopady všech rizik, která vám hrozí. Při sjednání si dejte pozor na spoluúčast, od ní se totiž odvíjí, jakou část škody zaplatíte ze své kapsy. Čím je spoluúčast nižší, tím je sice dražší pojistné, na druhou stranu zaplatíte jen zlomek z celkové škody.

Liší se pojištění u auta fyzické osoby a auta na firmu?

Pojištění vozidel na firmu se na první pohled v ničem neliší. Vztahuje se na stejná rizika, poskytne vám ochranu proti stejným rizikům. Když ale půjdeme do hloubky, pár rozdílů opravdu najdeme.

  • Pojištění vozidel není nutné uzavírat pro každé firemní vozidlo zvlášť, v rámci jedné pojistky můžete pojistit celou flotilu firemních vozidel, kterou se rozumí 3 a více vozidel.
  • Pojišťovna vám pojištění ušije takzvaně na míru.
  • Pojistné lze platit měsíčně, čtvrtletně nebo pololetně, a to za celou flotilu v jedné platbě.
  • Pojistné limity pro firmy bývají o něco vyšší.
  • Bonusy za bezeškodní průběh se nevztahují na konkrétního řidiče, ale na celou vaši škodní historii.
REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Je z pohledu pojištění rozdíl mít auto na firmu?

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena