Banky.cz Články Komerční sdělení Jak ušetřit peníze v podnikání díky automatizaci účetnictví

Jak ušetřit peníze v podnikání díky automatizaci účetnictví

Přepisování dokladů, kopírování objednávek z e-shopu nebo tvorba mezd. To jsou činnosti, které začínající podnikatele stojí spoustu času, a tím pádem i peněz. V článku vám představíme, jak OSVČ a firmy automatizují tyto činnosti pomocí moderních účetních programů.

REKLAMA

Eliminace přepisování faktur

Ruční přepisování přijatých dokladů je časově náročné a vznikají při něm chyby. Dnes už ale existují nástroje, které to převezmou za vás nebo za vaši účetní.

Se svými klienty se dohodnete, že vám budou faktury posílat do speciální e-mailové schránky. Účetní software si následně odtamtud doklady automaticky stáhne, a pokud jsou ve standardizovaném formátu ISDOC nebo obsahují QR kód, potřebná data z nich vyčte a zaeviduje. Vy pak načtené údaje pouze zkontrolujete.

Propojení účetnictví a e-shopu

Moderní účetní programy umožňují propojení s e-shopy a dalšími externími nástroji pomocí tzv. API. To výrazně snižuje administrativu. Například stačí vložit produktový popisek, fotografii a informace o skladových zásobách pouze do účetního programu. E-shop tato data automaticky převezme, čímž se eliminuje dvojí práce.

Jakmile si zákazník na e-shopu objedná zboží, účetní systém obdrží relevantní informace a skladový modul provede rezervaci této položky. To zabraňuje situaci, kdy by se zboží mohlo vyprodat v kamenném obchodě ještě předtím, než expedujete objednávku. Navíc systém automaticky vystaví fakturu a pošle ji zákazníkovi na e-mail.

Automatizace účetnictví

Kromě automatizace nabízí moderní účetní programy přehledné analýzy vašich financí, prodejů a dalších dat.

Tři dny úspory každý měsíc

Pokud vedete účetnictví, vaši účetní pravidelně čistí saldo. Během této činnosti prověřují, zda jsou účty vyrovnané, nebo zda zůstává nepokrytý zůstatek, ať už kladný nebo záporný.

Jedná se o pracný úkol, kterému účetní věnuje až tři dny každý měsíc. Účetní programy obsahují funkci, která proces uzávěrky automatizuje, takže měsíčně ušetříte až desítky hodin práce účetního.

Rychlejší fakturace

Jestliže od vás pravidelní zákazníci nakupují stejné produkty nebo služby a vy jim každý měsíc vystavujete fakturu s identickými údaji, mění se vlastně pouze datum a číslo faktury.

Účetní software tyto faktury vytvoří automaticky – stačí vystavit první doklad a označit ho jako šablonu, kterou následně účetní systém použije pro generování dalších faktur. Systém pak každý měsíc posílá zákazníkům faktury, aniž byste museli jakkoliv zasahovat.

TIP: Účetní program vám z evidovaných faktur připraví podklady pro daňové přiznání. Přečtěte si, jak správně spočítat a zaplatit daň z příjmů.

Tvorba mezd za pár minut

Každý účetní software pro podnikatele obsahuje modul pro tvorbu mezd. Stačí vložit docházku zaměstnanců a systém automaticky vypočítá jejich mzdy. Současně připraví kompletní výplatní lístek s veškerými potřebnými údaji a odešle ho zaměstnancům.

Drobné úkony, které účetní program vyřeší za vás

Účetní program sám stahuje aktuální kurzovní lístek, vyplňuje a exportuje dokumenty pro úřady nebo zálohuje data. Míra automatizace se liší systém od systému, proto si u dodavatele vždy dopředu ověřte, co všechno systém udělá za vás.

REKLAMA

KOMENTÁŘE k článku Jak ušetřit peníze v podnikání díky automatizaci účetnictví

Zatím nejsou přidány žádné komentáře. Podělte se s námi o Váš názor.

Přidejte nový komentář

Mohlo by vás zajímat

Chtějte erudovaného a současně přívětivého pojišťovacího poradce

Když člověk řeší otázky spojené s pojištěním, je důležité mít na blízku někoho, na koho se může spolehnout – nejde totiž o nic menšího než o ochranu milionových hodnot v oblasti majetku, života a zdraví. Profesionálně vyškolený a empatický poradce dokáže ušetřit spoustu času a starostí.

Nejlepší pojišťovací poradkyně na světě je z České republiky

Skutečný zájem o klienta a zároveň inovativní přístup k partnerství s ním – to hodnotí prestižní mezinárodní soutěž Global Advisor Excellence Contest, které se účastní více než 160 000 pojišťovacích poradců skupiny Generali. Tuto obrovskou konkurenci za sebou nechala Jana Šestáková z Generali České pojišťovny. Dokázala, že umí nejlépe reagovat na vyvíjející se potřeby klientů a zároveň jako poradce dokáže efektivně využívat dostupné digitální nástroje.


Obliba privátních značek i slevových kuponů stále roste – jedná se o způsoby, jak čeští spotřebitelů bojují s inflací

Prodeje spotřebního a rychloobrátkového zboží privátních značek v České republice stoupají – v současnosti tvoří celou čtvrtinu celkového trhu. Navíc téměř tři ze čtyř spotřebitelů plánují kupovat privátní značky i po stabilizaci ekonomiky, vyplývá z průzkumu provedeného společností Promo-Codes. Oblibě se také čím dál více těší slevové kupony a propagační kódy.

V bankovním sektoru vládnou věrnostní programy jako hlavní prostředek zapojení zákazníků

V dynamickém prostředí bankovního sektoru, kde má každý druhý člověk v průměru pět bankovních účtů, se konkurence mezi finančními institucemi den ode dne stupňuje. Uprostřed tohoto boje o klienty banky používají různé strategie, jak si udržet zákazníky, mezi nimiž věrnostní programy vynikají jako nástroj s největším potenciálem.

Fingood: Investice do rozvoje českých firem, s výnosem až 12 % ročně

Jistě jste se již setkali S P2P půjčkami a možnostmi investovat do nich. Kdo by neznal Zonky, s jejich „lidé půjčují lidem“. U Fingoodu jde o stejný princip, jen v režimu P2B, kde „lidé půjčují firmám“ (people to business). I zde jde o Českou Národní Bankou licencovanou platformu ke zprostředkování skupinového financování (crowdfunding), i tady vše řídí sama platforma a i tady se dá získat lepší zhodnocení než u banky. Seznamte se s Fingoodem a s možnostmi investování, které vám dává.

Z naší bankovní poradny

Pojmy ve slovníku

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena