Banky.cz Bankovní poradna zdarma Podvod #2363, Fiktivní kupec v zahraničí a falešná banka

Fiktivní kupec v zahraničí a falešná banka, Podvod

REKLAMA
Běžný účet
14.12.2015 Podvod

Dobrý den, už jsem sem jednou psala,ale opět potřebuji pomoci. Prodávala jsem maturitní šaty do Belgie a pani mi slíbila 8 000 Kč. Šaty jsem tedy odeslala. Ale pa k mi psala pani a i její banka, že musím odeslat 4 000 Kč, které pani musela zaplatit bance a, ona i banka mi slíbili, že se mi po odeslání peněz připíše 12 000 Kč. Jenže jsem peníze nestihla odeslat včas a za zpoždení musela pani zaplatit dalších 8 000 Kč s tim že je musim odeslat i já protože na účtu v bance je 20 000 Kč a dřív mi je banka nemůže převést až po tom, co se to vyrovná. Jenže mezitím naskočilo dalších 14 000 Kč a její banka mi měla převést celkové 34 000 Kč a poslala mi i potvzení, že jsou peníze připraveni odeslat. Ale neuvědomila jsem si, že musím dát zahraiční číslo účtu, tak jsem jim psala že jsem se pletla a oni, že za komplikace a změnu informací naskočila další platba 16 000 Kč. To jsem jim řekla, že už nic platit nebude a že chci zpět moje peníze. Banka mi psala že nemůže dokonči transakci protože to neni kompletní a že po připsání 16 000 Kč bude vše v pořádku, protože v bance PenFed Credit Union je 50 000 Kč. A že můžou dokončit vše po odeslání mých 16 000 Kč. Ale napsala jsem jim, že už peníze nemám a ať mi odešlou peníze a dokončí platbu s tim, že moje banka po připsání odečte 16 000 Kč a odešle jim to na zpět. Mám komletní adresu té pani a i ověřenou banku PenFed Credit Union, že normálně exustuje. Všichni se mnou komunikují a i dokonce ředitel banky a poslal i fotku s podpisem do emailu jako přílohu banky. Nevím, co mám teď dělat. Potřebuji moje peníze zpět. Policie mi řekla že když komunikují, že to podvod nebude a že s tim teď nic neudělají. Prosím moc o pomoc

Dobrý den,

tato parta podvodníků si z Vás opravdu dělá pouze "dobrý den" a snaží se z Vás vytáhnout jen další peníze - je to celé pouze virtuální realita/fikce. Jakékoliv falešné potvrzení či razítko zvládne vyrobit i průměrně zdatný uživatel PC. Ředitel banky nikdy se zákazníkem nekomunikuje a rozhodně nikomu neposílá fotky s podpisem. Je to skutečně modelový příklad podvodu, a pokud jim pošlete další peníze, přijdete i o ně. Vůbec nikdo z banky s prodávajícím či kupujícím nekomunikuje - banka pouze procesuje platbu - když je platba zadána špatně, tak ji banka automaticky vrátí. Nikdo nebere telefon či nepíše někomu email "platba neodešla, máte tam ten a ten problém, musíte zaplatit tisíce korun ihned".

Mimochodem, platební styk v rámci EU (tedy i ČR-Belgie) - tzv. SEPA platby - vyjde max. na desítky korunu až stokoruny, ale lze ho pořídit i zcela zdarma. Rozhodně to nejsou tisícové položky. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena