Banky.cz Bankovní poradna zdarma Hypoteční poradna #7529, Lze odstoupit od úvěrové smlouvy?

Lze odstoupit od úvěrové smlouvy?, Hypoteční poradna

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobrý den, už několik let máme hypotéku u Hypoteční banky. Nedávno k nám přišel nějaký "velice chytrý" finanční poradce, který nám poradil, abychom si už teď s předstihem refinancovali hypotéku, protože nám příští rok bude končit fixace a úroky půjdou určitě nahoru. Našel nám dle jeho slov banku s nejvýhodnějším úrokem na trhu (Moneta), samozřejmě jinou než máme teď a my blbci mu s plnou důvěrou smlouvu podepsali (v dubnu). Jenže teď nám přišel dopis ze stávající Hypoteční banky, že nám bude končit fixace a nabízejí nám samozřejmě mnohem výhodnější úrok než v Monetě. My bychom smlouvu u Monety rádi zrušili, ale chtějí po nás za zrušení smlouvy 42 000 Kč a náš úžasný finanční poradce nám pro jistotu vůbec nebere telefony. Samozřejmě si je jistě vědom toho, jak nás obelhal. Proč se nejdřív nezeptal u naší stávající banky, jaký by nám nabídli úrok? Jistě, protože by z toho neměl žádnou provizi, kdybychom neuzavřeli novou smlouvu. Teprve teď vidíme, co jsme udělali za blbost, když jsme mu důvěřovali. Je prosím Vás nějaká možnost zrušení dané smlouvy bez tak vysokého poplatku? Jde s tím vůbec něco dělat? Jsme z toho zoufalý. Předem moc děkuji za odpověď.

Dobrý den,

od úvěrové smlouvy můžete bez udání důvodu a bez sankcí odstoupit ve lhůtě 14 dnů od podpisu. Dále se již platí sankce (obvykle 5% z nevyčerpané části úvěru). V době zpomalování ekonomiky a snižování úrokových sazeb obecně platí, že s refixací není kam spěchat - čím později si refixaci sjednáte, tím lepší podmínky (nižší úrok) pravděpodobně získáte. Opačná situace je v době růstu a zvyšujících se úroků - pak se naopak vyplatí sjednat refixaci co nejdříve (i rok předem).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena