Banky.cz Bankovní poradna zdarma #1280, Dotaz v bankovní poradně

Jak najít banku s nízkým poplatkem za příchozí platbu na euro účet?

REKLAMA
5.3.2014

Dobrý den .. manžel pracuje v zahraničí a má euro účet u Poštovní spořitelny. Je vyplácen v CHF. Poplatek za příchozí platbu činí cca 700,-Kč. To se mi zdá nehorázné. Poradíte mi, prosím, v jaké bance je poplatek malý či žádný .. děkuji!

Dobrý den,

ano, takovýto poplatek je skutečně nezdravě vysoký a určitě s tím jde něco dělat.

Manžel je vyplácen v CHF přímo na český účet nebo má ještě účet v zahraničí (v jaké je měně?), na který mu chodí výplata a ze kterého si peníze přeposílá do Čech?

Pokud hodláte dlouhodobě žít v ČR a neplánujete odchod do zahraničí, je určitě výhodnější spořit rovnou v korunách a ne v EUR (koruna bude posilovat) - tedy bych zrušil EUR účet a v Čechách měl jen CZK účet. 

V rámci EU/EMU jsou nejlevnější přeshraniční platby tzv. SEPA (platba musí být v EUR). Poplatek za příchozí platbu např. v mBank 0 Kč, Equa Bank 9 Kč. 

Poplatky za příchozí normální (ne SEPA) přeshraniční platby: Equa bank 29 Kč, FIO 100 Kč, Air-Bank 100 Kč (+ výlohy banky protistrany u SHA/BEN).

Poštovní spořitelna s poplatkem "1%, min. 150, max 1000" je skutečně zbytečně drahá.

Petr JermářBanky.cz

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena