Dobrý den, před měsícem mi, vlivem softwarových změn u mé banky, neodešla splátka hypotéky a já tak musela platit 500 Kč pokutu bance, u které mám hypoteční úvěr. Tuto nyní vymáhám u banky, u které mám běžný účet s tím, že toto se stalo vlivem jejich interních změn. Mám za to, že i na tuto reklamaci se vztahuje délka 30 dnů, která vypršela v pátek. Vím, co bych udělala se zbožím, ale jak je to u služeb? Banka mi dnes zaslala email, že si reklamační dobu prodlužují, v souladu s jejich reklamačními podmínkami - co když s tímto nesouhlasím (oni se mě na souhlas neptali, pouze oznámili). Není zákon, který řeší reklamace, nadřazen interním podmínkám banky? Můžete poradit prosím, co dělat? Banka (Mbank) nemá bankovního ombudsmana, pokud je mi známo. Děkuji.
Dobrý den,
reklamace plateb u banky se řídí reklamačním řádem dané banky (neplatí zde obecné podmínky jako u reklamace zboží - 30 denní lhůta - a ani Zákon o bankách č. 21/1992 Sb. a Zákon o platební styku č. 284/2009 Sb. neuvádějí bohužel bližší specifika reklamačních lhůt).
Nicméně většina bank (včetně mBank) má reklamační lhůtu 30 dní (až na pár výjimek jako transakce platebních karet, což není náš případ). mBank ve svém reklamačním řádu uvádí, že pokud do 30 dní k vyřízení reklamace nedojde, sdělí klientovi důvody a náhradní termín vyřízení reklamace. Zdá se, že bohužel s tímto postupem (ač se mi osobně nelíbí) nelze nic dělat, neboť je v souladu s platnou (byť z mého pohledu nedokonalou) legislativou. Stížnost lze podat ČNB (dohledovému orgánu nad bankami), ale odpověď by byla stejná. mBank ombudsmana nemá.
Jaké uvedli důvody a náhradní termín vyřízení reklamace?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, ve všech odpovědích uvádíte, že banka má na vypořádání dědictví zpravidla 30 dní, aby vše prověřila. Zajímá mě, co vlastně konkrétně banka prověřuje, když má přeci pravoplatné uneseni notáře. Zjistit zůstatek na účtu také není tak složité myslím. Co tedy konkrétně prověřuje? Děkuji za odpověď.
Pokračování dotazu č. 23350: Dobrý den, děkuji za odpověď. V insolvenci je přítel přes rok. Proto mě zajímalo, jaký dopad to na mě může mít. Když mu dám trvalou adresu, kdyby se něco stalo přestal platit atd. Nerada bych přišla o byt, který jsem získala majetkoprávním vyrovnáním po rozvodu. V katastru jsem já a všechno je na mé jméno, služby v bytě, elektřina atd.
Dobrý den, můj dotaz je trošičku jiný. Podvodník netahá peníze ode mě ale z banky. Znám člověka, který se chlubí tím, že si upravuje nebo vytváří výplatní pásky, na které si po té půjčuje peníze. Dá se to někam anonymně oznámit k prozkoumání? Děkuji
Dobrý den, mám 25 let trvající smlouvu na investiční a důchodové připojištění od NN. Posílám tam 850 Kč a i tuto částku odečítám z daní. Mám tuto smlouvu nechat běžet až do 60 let, kdy mohu teprve peníze vybrat? A nebo je to již starý produkt, mám ho ukončit a předčasné vybrat a místo toho si založit novou smlouvu na DPS? Je mi 45 let a chtěla bych si začít spořit na důchod. Doporučil byste mi prosím, jestli je rozumné si založit novou smlouvu na DPS a spořit si 1 700 Kč?Nebo co byste doporučil, jak si naspořit na důchod? Velice děkuji za odpověď, pomůže mi to se v tom vyznat.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda si někdo může vzít na mě půjčku bez mého vědomí na základě plné moci, která je sepsána tímto stylem. Děkuji za odpověď.
K tomu, aby mne v plném rozsahu zastupoval pro celé řízení ve všech věcech souvisejících se závazky a pohledávkami zmocnitele vůči třetím stranám. Zmocněnec je oprávněn zejména k podání jakýchkoliv návrhů a vyjádření, přijímání a doručování písemností, nahlížení do spisu a činění opisů a výpisů, podepisování jakýchkoliv listin, jakož i podávání řádných i mimořádných opravných prostředků proti rozhodnutí správního orgánu, a případně činění jakýchkoliv dalších úkonů, které jsou nezbytné, a to vše ve stejném rozsahu, v jakém by byl zmocnitel sám k těmto úkonům a jednáním oprávněn.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Nové bydlení je vždycky spojeno s náročným rozhodováním: do nájmu nebo do vlastního? Obě varianty mají výhody i nevýhody, které se však v čase mění. Navíc jsou subjektivní: závisejí na konkrétní situaci nebo na dalších životních plánech. Měnit se budou i s vývojem realitního trhu, který bude stále lépe umět pracovat s nemovitostmi s aktivní hypotékou. Podle čeho se tedy rozhodovat, zda do nájmu či do hypotéky?
V měsíci dubnu došlo ke znatelnému zvýšení nabídkových cen bytů.
ČSOB Hypoteční banka od 6. 5. 2024 upravuje cenotvorbu hypoték.