Banky.cz Bankovní poradna zdarma #1457, Dotaz v bankovní poradně

Jak funguje připisování plateb na bankovní účet?

REKLAMA
30.6.2014

Dobrý den, jak je to s připisováním plateb, dotazy, které jsem našla jsou již staré, podle mě musí banka připsat na účet příjemce platbu následující pracovní den.. Děkuji

Dobrý den,

pravidla hry pro připisování plateb jsou stále stejná:

1) banka odesílatele má 1 pracovní den na odeslání platby

2) clearingové centrum ČNB má 1 pracovní den na zprocesování platby

3) banka příjemce má 1 pracovní den na přijetí platby

Převod tedy může teoreticky trvat až 3 pracovní dny, ale clearingové centrum ČNB platby procesuje bez prodlevy, tedy se dostáváme na 2 pracovní dny a zde záleží na bance odesílatele a příjemce. Jestliže jsou obě banky slušné a peníze zbytečně nezdržují, převod zabere pouze 1 pracovní den (dnes peníze odešlete a zítra je příjemce obdrží).  Jestliže min. 1 banka cíleně platbu zdržuje (u odesílatele: peníze Vám strhne hned, ale odešle je až zítra ráno NEBO u příjemce: peníze obdrží hned, ale připíše je až zítra ráno), protáhne se platba na 2 pracovní dny (dnes peníze odešlete, pozítří je příjemce obdrží).

Petr JermářBanky.cz

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena