Dobrý den, na Vašich stránkách jsem objevil článek o "phishingu". Osobně v tuto dobu řeším obdobnou situaci. Vše jsem shrnul na našich webových stránkác.h Děkuji za zveřejnění, či jakoukoliv radu. Taktéž doporučuji všem klientům Fio banky, aby se obrátili na banku s dotazem o námi popsaném riziku a žádali vyjádření banky o jejím postoji k řešení takovéto vzniklé situace. Jako precedenční případ můžete uvést naší reklamaci, která je vedena pod číslem: 810849 S pozdravem Radek Vopat
Dobrý den,
asi Vás nepotěším, ale Váš případ je skutečně unikátní a liší se velmi od standardních podvodů, za které banky ručí a klientům hradí ztrátu.
Nejčastěji se setkáváme s těmito typy podvodů:
1) neoprávněné výběry z bankomatů - na bankomatu banky je pachatelem nainstalována čtečka karet (která kartu zkopíruje) a minikamera snímající zadávaný PIN - za bankomat ručí banka a dojde-li vlivem jeho užití k neoprávněnému výběru hotovosti pachatelem, je primárním poškozeným banka, která klientovi hradí ztrátu a pachatele žaluje sama banka (pachatel primárně zneužil zařízení banky, ne klienta).
Jiná situace by byla, kdyby např.u Vás doma zazvonil pachatel, představil se jménem banky a chtěl po Vás odevzdat platební kartu a sdělit PIN. Tady by byl primárně zneužitým samotný klient (a ne banka) - tuto ztrátu by banka nehradila a taktéž by klientovi doporučila se obrátit na policii.
2) neoprávněné výběry pomocí internetbankingu (phising) - samotné stránky banky jsou napadené (banka za ně nese odpovědnost, a tedy je poškozená primárně banka - banka klientům hradí ztrátu a sama se obrací na policii)
Pokud Vám ale přijde email (kryjící se za vodárny, plynaře, atd.), Vy sám si nainstalujete virus do počítače a následně i do telefonu (vše nezávisle na bance), jste primárně poškozeným Vy a ne banka (a tudíž banka nemá povinnost hradit ztrátu a věc musíte řešit s policií přímo Vy osobně). Banka může být samozřejmě benevolentní a ztrátu uhradit, ale není to v tomto případě její povinnost. Je to stejný rozdíl jako v bodu jedna s platební kartou (kde je rozdíl na první pohled jasnější).
Obecně banka může ručit jen za to, co sama může ovlivnit (stav svého bankomatu či svých internetových stránek). Banka nemůže nést odpovědnost za škodu způsobenou Vaším zavirovaným počítačem a telefonem (je to bohužel to samé, jako kdyby se podvodník na ulici představil jménem banky a Vy mu uvěřil - jen je to sofistikovanější).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Pokračování dotazu č. 23426: Dobrý den, děkuji za zprávu. Já si mohu vybrat mezi tím, zda mi práci ve svátek proplatí nebo si vezmu náhradní volno. Takže si mohu vybrat radši náhradní volno, i když to bude znamenat, že tím pádem mi práce ve svátek nebude zaplacena a v konečném důsledku o tyto peníze přijdou věřitelé? Jim by vyplacené peníze šly ve splátce, pokud se proplatí práce ve svátek. Když si vezmu radši náhradní volno, tak je o tyto peníze vlastně připravím.
Dobrý den, mám penzijní připojištění (transformované fondy), chtěl bych přejít na DPS. Letos mi bude 60 let. Platí pro mě po převodu, že musím mít DPS minimálně 10 let, nebo ho mohu ukončit dříve? Pokud dříve, budu nějak krácen/penalizován? Předem Vám děkuji. Pěkný den
Dobrý den, prosím, když jsem v oddlužení a pracoval jsem 1 den ve státní svátek, mohu si za to ten 1 den vzít v práci náhradní volno v jiný den? (to znamená, že mi nebude práce ve svátek proplacena a vezmu si za to volno v 1 pracovní den). Anebo je moji povinností v oddlužení nechat si ten svátek proplatit, aby to mohlo jít na splátky věřitelům? Děkuji
Dobrý den, podepsala jsem dvakrát růžový papír. Pracovala jsem ve společnosti A do 14. února a růžový papír jsem podepsala v lednu. Pak 20. Února jsem nastoupila do společnosti B a podepsala jsem 28.02 . A v společnosti B již nepracuji. Jak tento problém vyřešit? Mám to oznámit společnosti B? Budu muset zaplatit pokutu? Děkuji
Dobrý den, náhle zemřel otec mého nezletilého syna. Vlastnil několik nemovitostí, z nichž tři jsou na hypotéku. Chtěla bych se tedy zeptat, jak se postupuje dál v takové situaci. Náš společný syn je jeho jediné dítě. Je mu teprve 7 let. Se zemřelým jsme nebyli manželé a ani už spolu nějakou dobu nežijeme. Proto bych ráda věděla, jestli jako synův opatrovník budu muset hypotéky dál platit, aby o dědictví nepřišel. Jestli měl bývalý partner nějakou pojistku nevím. Děkuji za radu.
Dobrý den, na mém účtu je exekuce a otec nezletilé posílá výživné a invalidní důchod. Asi 5krát to odešlo do banky, což je prokazatelné, z jakých účtů. A i rozsudek na výživné. V bance prý vše řešili s exekutorem, ale neúspěšně. Ani chráněny účet nelze, není na co? (nezabavitelná částka). Dnes už obě částky činí cca 140 000 Kč. Teď jsem v insolvenci, ani banka ani exe. Ani neřeknou kde. Někde v tomto trojlístek létá 140 tis., na které máme s dcerou právo a nikdo nic. Vše je doloženo a peníze zdržují, nemají právo.
Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Lokální investiční nemovitostní fond NEMO je nově v režimu dlouhodobého investičního produktu neboli DIP. Klientům tak nabízí další alternativu k existujícím penzijním fondům a doplňkovému penzijnímu spoření. Stát chce nově podporovat zodpovědné občany, kteří se nebudou spoléhat pouze na státní důchodový systém.
Co byste řekli na to, mít veškeré věrnostní karty do svých oblíbených obchodů na jednom místě v praktické aplikaci? Pokud vám to zní dobře, pak by vaší pozornosti neměla uniknout aplikace Portmonka, která je spojená s řadou praktických funkcí. Co to Portmonka je a jaké jsou její hlavní výhody a nevýhody?
K dnešnímu dni zaznamenáváme průměrnou nabídkovou sazbu hypoték na českém trhu na úrovni 5,26 %. Na začátku dubna byla dokonce o 0,09 p. b. níže.