Pokračování dotazu č.1639: Jen bych upřesnil předešlý dotaz, je zde zvykem, že finanční instituce poskytne půjčku tak jak jste to popsal, t.j po založení účtu a po prolustrování. Toto již tedy není dotaz v pravém slova smyslu jen reakce na Vaši odpověď. Jak jsem již zmínil v uvedené komunikaci s bankou, nepotřebuji znát nějaké specifické podmínky podle bonity, spíš mě zajímají jiné věci a to především sankční ujednání. Myslím, že by se ten postup měl změnit, pokud to tak ještě (u nás) nefunguje. Není vůbec proklientské si kvůli informaci ohledně smluvních podmínek pro porovnání zakládat účty u několika bank, které navíc ani nesídlí v místě mého bydliště a pak jim poskytovat veškeré informace ohledně mé bonity a nakonec zjistit že jejich podmínky jsou neakceptovatelné, ikdyž jak uvádíte jsou tou nejlepší volbou na trhu. Můj předešlý dotaz zněl spíše zdali to někdo dělá jinak než jak jste popsal, z Vaší odpovědi vyplívá že ne a že se Vám to tak osobně líbí - mě ne. Hold jsem byl zvyklý na jiný standard bankovních služeb , který k nám snad jednou v budoucnu také dorazí.
Děkuji za reakci - co se obecných smluvních podmínek týče, moderní banky mají všechna data online dostupné na webu (šetří to čas jim i klientům). Tedy např. podmínky úvěru u ZUNO jsou k nalezení na jejich stránkách zde: https://www.zuno.cz/global/documents/zuno-vop-pujcka.pdf (jsou zde specifikované sankce při nesplácení, podmínky předčasného splácení, atd. s odvoláním na ceník, který má banka také na webu). Toto by mělo bohatě stačit pro porovnání nabídek od jednotlivých bank. Dále naleznete na stránce sekci otázky/odpovědi, modelové příklady a další info - upřímně, setkal jste se s něčím takovým u bank např. před 5 lety? Já ne. Toto jde vysoko nad rámec platné legislativy a banky takto začaly konat až s příchodem flexibilnější konkurence, tedy dle mého názoru, bankovnictví se v ČR ubírá správným směrem.
Větší péči na výše zmíněnou Vám dnes moderní nízkonákladové banky dát nemohou, protože by je to stálo provozní náklady navíc, které by bylo nutné promítnou klientům do produktů např. formou vyššího úroku či poplatků.
Alternativou jsou klasické velké banky s hustou pobočkovou sítí - pobočka bude v místě Vašeho bydliště, na pobočce s Vámi budou o úvěru rozmlouvat desítky minut, ukáží Vám spoustu vzorů a formulářů, ale připlatíte si za to vyšším úrokem a poplatky. Každému vyhovuje něco jiného - z mého pohledu je lepší platit méně a překousnout něco jako menší komfort při sjednávání produktu, kde je část námahy přenesena na klienta (klient se musí zorientovat na webu a najít si všechny info sám).
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám soudem schválenou insolvenci, ale ještě čekám, zda můj byt půjde do prodeje nebo ne. Byt je družstevní a mám na něj úvěr, který není zaplacený. Myslíte, že mi po prodeji a po zaplacení celé dlužné částky insolvence bude vyplacen zbytek z prodeje bytu? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám účet v bance Caixa Catalunya v Barceloně. Žiji v Čechách a moje babička je Španělka a žije v Barceloně. Může za mě zrušit ve výše jmenované bance běžný bankovní účet? A co je k tomu všechno případně potřeba? Například mám na mysli ověřenou plnou moc pro moji babičku atd. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, požádal jsem o insolvenci a v době kdy mi byla schvalována, tak jsem platil kartou přes internet cca 8 000 Kč po vice částkách. Zůstalo mi tam cca 30 korun. Par dní potom se kouknu a účet byl v minusu 3 tisíce. Den po té už byl zase v plusu a ted ho mám minus 8 tisíc a takhle to mam už měsíc. Když jsem šel do banky, tak mi řekli, že do toho nevidí, když mám insolvenci. U banky jsem nikdy neměl dluh, jenom u nebankovních půjček. Tak mi to nejde do hlavy, ještě když nemám povolený žádný limit a nikdy mě to nepustilo ani o 1 korunu míň. Bylo to nejspíš těmi platbami, jak jsem dával víc v jeden den, ale já ty peníze tam měl zaplatil a byl v plusu tak nechápu těch 8k, co jsem mínus. Diky hezky den.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, před měsícem jsem si u České spořitelny dal sloučení půjček z Air Bank. Vše proběhlo v pořádku a po té se čekalo, než Air Bank povolí předat ty půjčky do jejich banky. A zadal jsem si půjčku. To jsme s bankéřem prošli a schváleno bylo předběžně 250 tisíc. Tak jsem řekl, že to využiji a dnes jsem přišel po měsíci do banky a jenom počítač řekl, že tu půjčku nemohu dostat, protože od sloučení půjčky je to brzo a mám čekat další měsíc až dva. Mohl bych se zeptat, je nějaká možnost jak toto urychlit a jaký je důvod, že nějaký počítač to zamítne z tohoto důvodu? Děkuji moc za odpověď, Hezký den.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Bydlení je dnes pro mladé sice dosažitelné, ale s komplikacemi. Beznadějná však touha po vlastním bydlení není, ani v mladém věku. Pojďme se podívat, jak na bydlení dosáhnout s využitím hypotéky nebo jejích alternativ. Zastavíme se u dotací na vlastní bydlení a u zvýhodněných úvěrů pro žadatele mladšího věku. Ukážeme nejčastější problémy při pořizování prvního bydlení na co si dát pozor.
Česká národní banka oznámila další snížení úrokových sazeb v řadě. Dvoutýdenní repo sazba (2t repo), která ovlivňuje úročení úvěrů i bankovních vkladů, klesla o 0,5 procentního bodu na 5,25 %. Stejně se snížila i diskontní sazba a sazba lombardní, s platností od 3. května 2024.
Konference na téma penze, DIP, zajištění na stáří 14. května 2024.