Banky.cz Bankovní poradna zdarma #165, Dotaz v bankovní poradně

Jak zjistit, zda je požadavek banky na další platbu při mezinárodním převodu legitní?

REKLAMA
18.4.2012

Dobrý den, prosím o radu. Nedávno jsem odeslal určitý balík do zahraničí a za to jsem měl obdržet od svého klienta danou částku, kterou mi měl převést na můj účet. Tento transfer probíhá z Anglie. Nejdříve vše probíhalo v pořádku, poté mi jeho banka zaslal, že musím zaplatit určitou částku přes Western Union, jelikož se jedná o mezinárodní Transfer z Anglie na můj účet a o tuto částku že mi navýší daný převod na můj účet. Peníze jsem tedy odeslal, vše proběhlo v pořádku banka i klient mě kontaktovaly. Jenže když už jsem chtěl aby mi tedy zaslali peníze na účet, opět na mě vyrukovali, že Mezinárodní agentura prodělala nějakou změnu politiky a měl bych opět zaplatit určitou částku přes Western Union na danou adresu (Bank International Transfer). A o tuto částku se opět navýší částka, kterou by zaslali na můj účet. Jedná se o banku Yorkshire Bank Plc® PROSÍM O RADU, JESTLI JE JEJICH POSTUP V RAMCI ZAKONA A CO ZNAMENAJI TYTO CASTKY, KTERE PO ME CHTEJI. Pokud by byl někdo tak hodný a napsal mi třeba na můj email, rád přepošlu i dané emaily od banky i jejich klienta k posouzení. Prosím o pomoc. Mockrát Děkuji. Balcárek

Zdravím,

bohužel jste se stal pravděpodobně obětí podvodu - tento příběh nemá žádnou logiku. V případě mezinárodních plateb odesílatel standardně volí, kdo hradí poplatky za převod (které můžou být nemalé) - odesílatel, příjemce nebo oba rovným dílem. V případě, kdy poplatky hradí příjemce částky, banka mu peníze strhne během transferu přímo z přeposílané částky. Není tedy rozhodně nutné nic platit předem a už vůbec ne přes Western Union.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena