Banky.cz Bankovní poradna zdarma Běžný účet #1710, Dotaz na běžný bankovní účet

Platba na poště: Co dělat, když se podpis neshoduje s vzorem?

REKLAMA
Běžný účet
20.12.2014 Běžný účet

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na jistou situaci, která se udála kolegovi a sice, požadoval provést platbu na poště (Poštovní spořitelna) pro slovenského příjemce v eurech. Příkaz podepsal v domnění podle podpisové vzoru, úřednice toto přijala a kolega předpokládal, že platba je vyřízena. Za dva dny dostal informaci z Era banky, že jeho podpis neodpovídá vzoru a musí toto vyřídit znovu na Era bance. Je tento postup správný? Poštovní úřednice má přeci přístup do systému a podpis přímo ověřit na postě a tím nezdržovat ptabu. Děkuji.

Dobrý den,

pokud se platební příkaz podává na pobočce pomocí pobočkového pracovníka, je povinností zaměstnance banky podpis ihned zkontrolovat a příkaz k platbě případně odmítnout. Pokud by naopak byl platební příkaz podán pomocí tzv. sběrného boxu, dochází ke kontrole podpisů se zpožděním (až při kontrole obsahu sběrného boxu).

V případě Poštovní spořitelny je třeba brát na zřetel, že veškeré úkony prováděné na pobočkách České pošty provádějí pracovníci České pošty. Česká pošta není banka. Ano, jejích zaměstnanci by měli být proškoleni na úrovni bankovních úředníků, ale realita může být jiná.

Tedy máte pravdu, postup správný nebyl. V případě České pošty/Poštovní spořitelny vidím situaci takto: o co je pobočková síť rozsáhlejší, o to méně kvalitní bankovní služby zde dostanete.

Obecně nejjistější je zadávat platební příkazy přes internetbanking - zde je nulová šance na jakékoliv pochybení lidským faktorem. I v sebelepší bance je nenulová pravděpodobnost chyby způsobené lidským faktorem.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena