Banky.cz Bankovní poradna zdarma Běžný účet #1906, Dotaz na běžný bankovní účet

Jak se vyhnout podvodům při mezinárodním obchodování?

REKLAMA
Běžný účet
7.5.2015 Běžný účet

Dobrý den, mohu poprosit o radu? Prodala jsem zákaznici do USA věci, měla mi převodem zaplatit dopředu 150 USD, přišel email ze Citibank, že musím poslat nejprve naskenovaný podací lístek od poslaného balíku, to jsem udělala, zaplatila poštovné, poté mi přišel opět email, že došlo k nějaké jejich chybě při příkazu k úhradě, že byla platba na můj účet zvednutá ze 150 USD na 250 USD a že musím nejprve dojít na pobočku Western Union, poslat prodávající 100 USD a že poté mi bude zasláno 250 USD na můj účet. Prodávající má již i zaslané zboží. Mám případně email od banky, ale nevím, zda tomu mohu věřit. Můžete mi, prosím, poradit? Děkuji, Blažková

Dobrý den,

bohužel jste se stala obětí přímo ukázkového podvodu. Za odeslané věci peníze nikdy neuvidíte - rozhodně nikam peníze přes Western Union neposílejte, jinak o ně také přijdete. Žádná paní kupující v USA neexistuje. Nejspíše Vás napálil podvodník z Afriky či Jižní Ameriky, odkud přichází pravidelně nejvíce těchto podvodů. Těmto lidem nejde vůbec o zaslané zboží, ale snaží se z Vás vytáhnout právě peníze přes Western Union. Na policii nemá cenu chodit, anonymního podvodníka z Afriky těžko vystopujete.

1) nikdy při prodeji do zahraničí neposílejte balík dříve, než obdržíte celou platbu (jakákoliv výmluva či komplikace Vámi zmíněného charakteru je známkou podvodu)

2) jakmile před Vámi někdo zmíní "Western Union", jedná se pravděpodobně o podvod (sice rychlá, ale zcela anonymní metoda zasílání peněz, které jsou navíc vypláceny protistraně v hotovosti - používá se pouze v nouzi, kdy příjemce peněz potřebuje hotovost v řádu minut a v zemích, kde nefunguje platební styk - převážně Afrika) Mimochodem náklady na zaslání peněz přes Western Union jsou i 20% ze zasílané částky.

3) ptejte se sama sebe, proč by někdo z druhé půlky zeměkoule kupoval nějakou drobnost zrovna u někoho v ČR (vcelku čile se obchoduje v rámci Evropy, kde jsou náklady na poštovné a bankovní platební styk přijatelné, ale obchody s USA, Austrálií, Afrikou či Asií jsou zcela výjimečné - bankovní platební styk/poštovné/clo - dohromady to velmi často převáží hodnotu zboží)

4) všechny mezinárodní bazarové obchody se řeší přes ebay.com (a platí se nejčastěji přes paypal.com), kde Vám provozovatel tohoto online tržiště ručí za transakce (pokud něco zaplatíte a prodávající nic nepošle, ebay.com Vám škodu nahradí). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena