Platba ČR - Thajsko, Platba

REKLAMA
Běžný účet
30.10.2015 Platba

Dobrý den, I am writing about the problem with the Fio Banka my girlfriend had recently. She went to the bank office and asked a bank employee to make a transfer from her account (EUR) to another account in Thailand (THB). A week later transfer returned and 50 EUR was taken. Transfer was not done and the bank took the initial fee first and secondly this 50 EUR. Moreover 1 month ago I made the same transfer by internet from my account in Fio Banka and everything went well. Details provided to the bank employee were the same as details i used myself. I wrote a complaint to Fio Banka and I asked about the explanation. They just closed the ticket and no information were provided. I feel cheated and I don't know what should I do now. I will appreciate any advice. Poradíte?

Hello,

such a bank transfers to the countries far away are always complicated. The bank connection is not direct (Czech Republic - Thailand) but the money are going via many other countries (example: Czech banks have direct connection with Russian banks, Russian Banks with Chinese Banks and Chinese Banks with Thailand). The informatin provided for the payment request has to be 100% accurate (even one small typo can be a reason for later rejection - typically done by a bank at the end of this long chain). If the payment is rejected by Chinese bank, the message (and money) are getting back via Russian bank to the Czech Republic...and this connection is unfortunately not 100% reliable regarding the handover of rejection details.

I would say it is more about bad communication of Fio banka than a purpose or cheating. Surely they should tell you more about the details of international payments, risks and possibilities of failure (although even they maybe do not know for 100% the exact reason for this particular case). You can try to chase Fio banka for the fee return - print payment details from internetbanking from your account (where the transfer was successful) and her account - if the data are 100% identical it will be obvious that the mistake was not done by her.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena