Jak se vyhnout potížím s výběrem peněz na poště a platbou kartou

REKLAMA
Běžný účet
5.2.2016 Banka

Vážený pane Jermáři, v odpovědi na Vaši odpověď na moji stížnost č. 2481 musím úvodem napsat, že je mi líto, že moje stížnost přistála u Vás. Vygoogloval jsem stránky Poštovní spořitelny a dole kliknul na kontakt a psal do formuláře. Zřejmě to mají zařízené tak, aby se k nim stížnosti nedostaly. Jsem u nich odjakživa, už u IPB, než ji různí Pitrové a Mrázkové rozkradli. V dnešní době mi na dotyčnou banku přichází důchod, oni mi zařizují všechny pravidelné platby a na poště vybírám hotovost dle potřeby, občas někde platím kartou. Bankomaty ani internetbanking nepoužívám. Ve svém věku už těmto věcem nějak nevěřím. Včera odpoledne jsem se snažil na hlavní poště v Jindřišské a odešel bez peněz, jak jsem přišel. Platit někde kartou jsem ani nezkoušel, protože tam se spojují s bankou a když jim nejdou počítače, tak platbu neschválí a ještě by mě čekalo trapné storno nákupu. Je to jisté poučení, že se nevyplácí jít pro peníze až nadoraz, ale důchod vybrat dřív a mít peníze doma. V místě bydliště na okraji Prahy mám poštu asi 2 km daleko pěšky, tak chodím na hlavní, protože je u východu z metra. Mám v poslední době bolesti a problémy s chůzí. Včera jsem nepochodil a naštěstí už mám dopravu zdarma, takže jsem se aspoň dostal domů (na černo jsem zásadně nikdy nejezdil). Přechod k jiné bance, nevím, přenést tam všechny platby nebude asi jednoduché, přinejmenším telefonního a internetového operátora budu muset navštívit osobně. Budou chtít vyplnit nové žádosti o inkaso a nechat potvrdit bankou. A to asi nebude konec potížím, všechny ty další platební příkazy. Taky důchod převést. Musím si to důkladně rozmyslet. Dneska je to všechno hrozně složité a za vlády těchto socialistů čím dál víc a i jeden nezaviněný výpadek v nějaké platbě přináší velké potíže. Ve svém věku už nemám energii se s tím potýkat. Za Vaši odpověď Vám děkuji. 

Dobrý den,

změna banky je dnes velmi jednoduchá díky tzv. kodexu mobility. Stačí u nové banky podepsat "žádost o změnu banky" a nová banka vše vyřídí s vaší starou bankou, převede Vám všechny trvalé příkazy, inkasa, SIPO a další nastavení účtu. Na Vás pak bude jen nové číslo účtu předat správě sociálního zabezpečení pro zasílání důchodu.

Banky jako Poštovní spořitelna spoléhají přesně na tento strach klientů ze změny (na který, jak sám na sobě vidíte, většina klientů slyší), a proto je nic nenutí zlepšovat služby.

Kartou plaťte a peněz u sebe noste co nejméně - snižuje tak výrazně riziko krádeže.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena