Banky.cz Bankovní poradna zdarma Platba #2600, Může si prodejce sám strhnout peníze z karty?

Může si prodejce sám strhnout peníze z karty?, Platba

REKLAMA
Běžný účet
14.3.2016 Platba

V roce 2014 jsem zaplatila firme McAfee 399 kč bankovní kartou, v tomto roce si sami z mého učtu stahly peníze a to 2399 Kč, jak je možné, že z mého učtu si cizí firma sebere peníze a ani banka mě neupozornila na to, že někdo cízí dá příkaz mé bance a z mého účtu si seberou, použíjí číslo mé karty. Jde o banku GE MONEY bank. Banka mi tvrdí, že když jsem zaplatila kartou a dala firme McAfee svůj email a jméno, tak si mohou peníze vzít a vzali si o dva  2000 Kč víc. Pořád si myslím, že je to muj ůčet a měla bych si rozhodnout komu pošlu peníze. Chtěla jsem na bance, aby mi je vrátili. Napsali mi: Podle společnosti Master Card je tato dokumentace nenapadnutelná a obchodník jednal správně. Děkuji za odpověď Stanislava Kuželová

Dobrý den,

toto jde skutečně mimo GE Money Bank a MasterCard. Váš účet je sice Váš, ale pokud někomu udělíte dobrovolně souhlas s inkasem, pak si peníze může dotyčný stahovat dle své potřeby. Je to podobné jako SIPO či inkasa za elektřinu, plyn nebo mobil - také se Vás po udělení souhlasu nikdo neptá na každou položku.

Není mi zcela jasné, proč jste cokoliv McAfee platila (antivirů k bezplatnému užití pro soukromé účely je plný internet - AVG, atd.). Ale když už jste si od nich něco koupila a zaplatila, měla jste si pořádně prostudovat smluvní podmínky - ve kterých byste se třeba dočetla, že první rok je se slevou 2 000 Kč a od dalšího roku budete platit plnou cenu 2 399 Kč. Mně osobně se takto konstruované smlouvy nelíbí a část z nich se určitě pohybuje na hranici klamavé reklamy. Ale nejlepší obranou proti těmto obchodním praktikám je si vždy důkladně přečíst kupní smlouvu a rámcové smluvní podmínky.

Pro udělení souhlasu s platbou jste musela poskytnout více než jen svůj email a jméno - sdělila jste jim číslo karty, datum expirace a tzv. CV2 kód z rubu karty (který slouží jako PIN) - bez těchto údajů by nikdo platbu nemohl autorizovat a nikdo jiný tyto údaje mimo Vás nezná.

Můžete zkusit otevřít diskuzi s McAfee o tom, že jste si myslela, že kupujete něco jiného za jinou cenu a bez automatické prolongace. Třeba Vám tuto reklamaci uznají a peníze vrátí. Ale banku a MasterCard z toho doporučuji vynechat - toto je Váš soukromý obchodní vztah s McAfee. Je to podobné, jako by Vám v supermarketu omylem naúčtovali více a Vy jste omylem více zaplatila kartou - za to přece také nemůže banka, ale dílem Vy (nepozornost) a dílem pokladní (omyl).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena