Banka odmítá poskytnout výpisy z účtu, i když mám službu elektronického bankovnictví s nastavenou roční frekvencí. Je to v souladu se zákonem?

REKLAMA
Běžný účet
17.5.2016 Běžný účet

Dobrý den, mám BÚ u ČS. Mám službu elektronického bankovnictví, kde mám nastavenou roční frekvenci výpisů z účtu. Nyní potřebuji výpis za poslední 3 kalendářní měsíce, ale banka prý není schopná tyto výpisy poskytnout, když je nemám nastaveny. Jak je možné, že mi banka odmítá poskytnout informace o mém BÚ. Není náhodou povinnost měsíčních výpisů ukotvena v zákoně?

Dobrý den,

povinnost poskytovat výpis měsíčně (ani nic podobného) skutečně v zákoně ukotvena není - to by přece nemělo ani smysl řešit tyto detaily zákonem. Jediná zákonná informativní povinnost je jednou ročně Vám sdělit zůstatek na účtu k 31/12 (resp. kdyby to banka neudělala, získala byste silnější postavení při potenciálních reklamacích hlouběji do minulosti).

Nicméně výpisy (ať ty papírové nebo elektronické) jsou již v době internetbankingu zbytečným přežitkem, neboť pomocí internetbankingu si můžete nechat zdarma na dvě kliknutí vygenerovat zcela libovolný přehled za libovolné období - kdykoliv a z pohodlí domova.

Tak jako tak, nejste-li s přístupem ČS spokojena (např. zejména kvůli poplatkům), doporučuji přejít ke konkurenci - na trhu je přes 30 dalších bank, které Vám účet velmi rády povedou a mnohé z nich zcela bez poplatků a podmínek - vyzkoušejte třeba Equa bank.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena