Dobrý den, dne 19.1. 2023 jsme měli soud ohledně naší 5,5 lete dcery o svěření do péče a stanovení výživného. V podstatě jsem byla dotlacena do dohody. Nesouhlasím se stanovením výživného 1 800 Kč, jelikož se otci se snížily náklady na bydlení po našem odstěhování o 3,5 tisíce ze 13 000 Kč na 9 500 Kč a samovolně v době podání mého návrhu k soudu si navýšil alimenty na své dvě děti z předchozího manželství o 3 000 Kč. Jeho čistý příjem je 39 000 Kč. Dcera žije se mnou, ale soudem byla určena střídavá péče, u otce bude dcera 3 dny v týdnu a se mnou 4 dny. Mé náklady na bydlení jsou ovšem 11 150 Kč, vyšší než má otec a můj příjem je 21 000 Kč. Toto rozhodnutí nabude účinnosti od 30.1. 2023. Ale proto že je to dohoda, není možné se odvolat. I u soudu se mě nikdo neptal, zda souhlasím s výši výživného a byla jsem tak v šoku z té částky, že jsem tyto skutečnosti neuvědomila. Je možné požádat soud o prošetření o výši stanovení výživného nebo je už pozdě? Děkuji
Dobrý den, pobírám invalidní důchod 3. stupně a z důvodu nepříznivého zdravotního stavu nepracuji. Jsem členkou SVJ a mám příjem z pronájmu 5 500 Kč a dále ještě 3 200 Kč, tedy dohromady 8 700 Kč. Mám povinnost podávat daňové přiznání? Pokud ano, existuje někdo, kdo mi s tím může pomoci? Děkuji
Dobry den, tiež má kontaktovali Bitcoin podvodnici a komunikovali so mnou cez AnyDesk. A čo som mala na účte poslané platby mojim veriteľom, dodnes ich tí moji veritelia nedostali. Takisto si odfotili môj občiansky preukaz. Čo mi poradite aké kroky mám podniknúť? Zajtra mám stretnutie s mojou bankou.
Dobrý den, děkuji za vysvětlení. Já jsem myslel, že pobočky bank fungují podobně jako pobočky pošty nebo prodejny Billy. To znamená, že místní pobočky zahraničních bank (UniCredit Bank, Raiffeisenbank) jsou na tom stejně jako pobočky českých bank z hlediska ochrany a pomocí před bankrotem. Děkuji.
Dobrý den, při řešení pozůstalosti jsem nalezl vkladní knížku s mým jménem. Je to ještě od České státní spořitelny, je to prémiové spoření k důchodu. Poslední záznam tam je z 6.4.2001. V zadní části knížky je mj. uvedeno, že pokud 20 let nikdo nebude s vkladem disponovat, ani ji nepředložil k doplnění záznamů na pobočce, kde vedl vklad, tak vkladový vztah zaniká a vkladní knížka se ruší. Občan má však po 3 roky právo na výplatu zrušeného vkladu.
Dobrý den, mám dotaz ohledně půjčky. Půjčil jsem si od své banky 20 tisíc korun. A mám za sebou první splátku, ale potřeboval bych si půjčit nebo navýšit půjčku o cca 70 tisíc korun. Můj čistý příjem je někde okolo 28-29 tisíc a měsíčně. Moje měsíční výdaje jsou do 20 tisíc korun. Mám možnost si zažádat o další půjčku, nebo navýšení stávající půjčky? Anebo nemám šanci a musel bych si danou částku došetřit sám? Děkuji za odpověď.
Dobry den, mam prosim dotaz ohledne danove rezidence. Ziji trvale v zahranici, kde pracuji a jsem v zamestnaneckem pomeru. Mam v CR bezny ucet u jedne banky a sporici ucet u jine banky. V bance s BU kazdorocne vyplnuji jimi zaslany dotaznik ohledne danove rezidence. U banky se SU (byl zalozen v 11/2021) po mne nyni chteji - je to poprve - dolozit Potvrzeni od financniho/danoveho uradu, ze jsem dan. rezidentem v zemi, kde trvale ziji. Penize na BU i SU jsou penize, ktere prevadim z meho vydelku v zahranici pro potreby, kdy jsem v CR. Problem je, ze to trva mistnimu fin. uradu i 2 mesice nez mi posle potvrzeni. Proc jedna banka to ma tak a jina jinak? Pravidla by mela byt stejna pro vsechny banky. Nyni me banka se SU bude uctovat nikolik srazkovou dan ale dan z prijmu do doby nez dolozim to Potvrzeni. Poslali mi pouze sms, ze jsem nedolozila doklad o dan. rezidenci; tato sms prisla pred par dny. Dekuji.
Dobrý den, chci se zeptat, k 28. únoru budu předkládat přehled za poslední rok insolvence., Aktuálně končím 3. rok a měla bych začínat čtvrtý. Jak je to prosím v případě, že mám splaceno více jak 60%? Musím o ukončení zažádat sama nebo tak učiní insolvenční správce po vyhodnocení plnění? Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.