Dobrý den, zemřel mi před půl rokem manžel. Notářka tvrdí, že moje penzijní připojištění spadá do SJM a tedy do dědictví. Zdůrazňuji, že se jedná o moje penzijko a nikoli manželovo. Zdá se mi to nehorázné, spořím si na svůj důchod a moje penzijko spadá do dědictví? Takže pro mnohé lidi s nízkým příjmem to znamená penzijko rozpustit a vyplatit dědice? Státní nástroj, který patří k zajištění penze spadne do dědictví? Zdá se mi to nehorázné. Notářka si sama u banky zjistila, že penzijko mám a zjistila si samozřejmě všechny mé osobní účty, které tam chce zařadit. U účtů to chápu, u penzijka opravdu nikoli. Prosím o informaci, zda to tak je. Děkuji
Pokračování dotazu č. 20060: Dobrý den, ještě jednou píši kvůli příjmům do daňového přiznání. Je nemocniční dávka i ve výši větší než 68 000 Kč příjmem a musí se přiznávat v daňovém přiznání? Jelikož někdo mi píše, že nemocenská není vedena na FÚ jako příjem, a tudíž se do přiznání neudává, i když přesáhne částku 68 000 Kč. Děkuji za odpověď.
Pokračování dotazu č. 20054: Dobrý den, děkuji za odpověď. Jednalo by se o živnost pro volný čas, jako vedlejší příjem zatím s nejistým ziskem. Se správcem se máme sejít v lednu. Dle všeho by z aktuálního platu měla být srážka 17 tisíc. Pokud tedy založím živnost, i když nebude se ziskem, musím se domluvit i tak na srážce když z hlavního zaměstnání už je stanovena? Živnost by byla jen jako koníček a max. odhad měsíčních příjmů 1 500 Kč do začátku.
Dobrý den, mám tři různé půjčky, dohromady cca 140 000 Kč. U více bankovních i nebankovních společností jsem zkoušela žádat o konsolidaci, protože už přestávám zvládat tak vysoké splátky. Cca 10 500 Kč. I tak všechny řádně stále splácím v termínu. Pokaždé byla žádost zamítnuta. Příjem mám celkem 30 000 Kč. Slyšela jsem, že každá žádost se ukládá do registru, takže po první zamítnuté žádosti jsem již vlastně neměla šanci u dalších společností. To jsem předtím nevěděla. Po jaké době mohu zažádat znovu, abych měla šanci na schválení? A také nerozumím tomu, proč mě první banka odmítla, když vše řádně splácím? Děkuji
Dobrý den, byl jsem klientem Equa bank a tu spolkla RB. Její zabezpečení je tak vysoké, že je živnou půdou na chyby při zadávání 11 místného a dále 4 místného kódu. Musí se přepsat z mobilu. Banální, ale konkrétní příklad. Roky si kupuji jízdenky ČD on line na jejich portálu. U Equa bank v klidu a v pohodě. Nyní si musím vyhledat u ČD spoj, vybrat jízdenku, následně se připojit k účtu RB a než to překlepu, tak mi spadne portál ČD. Jízdenku tudíž nemám, ale stalo se, že jsem jízdenku zaplatil 2x, ale ČD mi žádnou neposlalo, anžto jsem vyrobil chybu při zadávání e-adresy. Prý se to dá zvládnout za 3 minuty. Ani omylem. 30 minut stresu, strachu z překlepů. Doplním, že na internetu jsem od r. 1996 a internetové bankovnictví jsem praktikoval u předešlých 6 bank. Portál int. bankovnictví u RB je tak extrémně nepřehledný, zahlcený nabídkami na jiné bankovní produkty - chaos. Pokus o výběr hotovosti (první a poslední) z bankomatu RB - po několika vteřinách jsem to vzdal a šel k vedlejšímu bankomatu. Pamatuji časy, kdy banky měly demoverze int. bankovnictví, na první seznámení. Vše je cíleno na mladé, se zdravým zrakem. Co dělat, i těm třicátníkům bude možná 60. Hezký den!
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.