Dobrý den, již cca 20 let mám kreditku u jedné banky, pravidla znám a respektuji, za tu dobu jsem kartou zaplatil (a bance splatil) pár milionů, moje platební morálka je bezchybná. Využívám její výhody, především bezúročné období. Myslel jsem, že mě nic nemůže překvapit, ale stalo se toto: Koncem února jsem platbou online v eshopu zaplatil 30 tisíc, takže spolu s běžnými únorovými nákupy za celkových cca 20 tisíc byl na únorovém výpise koncový dluh 50 tisíc - pokud celou částku uhradím do 25.března, bude to bezúročné. Ale eshopové zboží jsem po pár dnech vrátil a již 2.března jsem měl na kartě zpět od obchodníka připsáno těch 30 tisíc. Bance jsem v termínu proto uhradil jen zbylých 20 tisíc (na korunu přesně, aby bylo jasné, jak je to myšleno). Přesto mi byly na následujícím březnovém výpise naúčtovány úroky přes 1000 Kč, protože podle obchodních podmínek i podle pokynu na výpisu je potřeba pro využití bezúročného období uhradit KLIENTEM úplně CELOU koncovou částku (vratky obchodníků prý nemají tuto vlastnost). Toto ale nemělo praktický smysl, když už ty peníze byly dávno připsány zpět obchodníkem (i přes další provedené březnové platby kartou u obchodníků bych se tím dostal do pěticiferného přeplatku, což je vlastně i v rozporu s obecným účelem kreditních karet). Třikrát jsem bance psal a uváděl různé argumenty, ale banka se prostě točí na obchodních podmínkách, z nichž nepřipouští výjimku. Přitom k té situaci došlo jen díky té meziměsíční hranici - kdyby se nákup i vratka provedly v témže měsíci (a je jedno, zda v únoru či v březnu), vůbec by problém nevznikl. Přitom více než polovina vyměřené tisícovky za úroky vzniká jako úrok za těch 30 tisíc od okamžiku nákupu koncem února až do konce března. Pokud ale vrácená platba má svůj specifický charakter, tak by měla mít i své specifické úročení maximálně jen na těch několik dní, než byla vrácena. Takto měla banka svých 30 tisíc už na počátku března od obchodníka zpět, ale mě je až do konce března plně úročila. V obchodních podmínkách jsem k tomu nic nenašel, ale přijde mi to přinejmenším v rozporu s dobrými mravy. Za správné nadále považuji nehradit úroky vůbec žádné, ale jak vidíte, nebráním se kompromisu, jenže ani s návrhem na vynulování úroků ze stornované platby za období po jejím vrácení jsem u nich nepochodil. Co si o celé situaci myslíte? Neexistují třeba nějaká obecná pravidla nadřazená jejich obchodním podmínkám? Mám nějakou šanci? Zkusil bych třeba i jejich jejich ombudsmana, ale oni ho zřízeného vůbec nemají. Děkuji za radu a pokud to k něčemu bude, mohu následně uvést, o jakou banku konkrétně jde.
Dobrý den,
z morálního hlediska je toto samozřejmě nepochopitelné, ale v případě sporu by mohl nad zdravým rozumem vyhrát puristický výklad obchodních podmínek banky pro kreditní karty. Doporučit lze pouze jediné - změňte banku.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Dobrý den, mám soudem schválenou insolvenci, ale ještě čekám, zda můj byt půjde do prodeje nebo ne. Byt je družstevní a mám na něj úvěr, který není zaplacený. Myslíte, že mi po prodeji a po zaplacení celé dlužné částky insolvence bude vyplacen zbytek z prodeje bytu? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, mám účet v bance Caixa Catalunya v Barceloně. Žiji v Čechách a moje babička je Španělka a žije v Barceloně. Může za mě zrušit ve výše jmenované bance běžný bankovní účet? A co je k tomu všechno případně potřeba? Například mám na mysli ověřenou plnou moc pro moji babičku atd. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, požádal jsem o insolvenci a v době kdy mi byla schvalována, tak jsem platil kartou přes internet cca 8 000 Kč po vice částkách. Zůstalo mi tam cca 30 korun. Par dní potom se kouknu a účet byl v minusu 3 tisíce. Den po té už byl zase v plusu a ted ho mám minus 8 tisíc a takhle to mam už měsíc. Když jsem šel do banky, tak mi řekli, že do toho nevidí, když mám insolvenci. U banky jsem nikdy neměl dluh, jenom u nebankovních půjček. Tak mi to nejde do hlavy, ještě když nemám povolený žádný limit a nikdy mě to nepustilo ani o 1 korunu míň. Bylo to nejspíš těmi platbami, jak jsem dával víc v jeden den, ale já ty peníze tam měl zaplatil a byl v plusu tak nechápu těch 8k, co jsem mínus. Diky hezky den.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, před měsícem jsem si u České spořitelny dal sloučení půjček z Air Bank. Vše proběhlo v pořádku a po té se čekalo, než Air Bank povolí předat ty půjčky do jejich banky. A zadal jsem si půjčku. To jsme s bankéřem prošli a schváleno bylo předběžně 250 tisíc. Tak jsem řekl, že to využiji a dnes jsem přišel po měsíci do banky a jenom počítač řekl, že tu půjčku nemohu dostat, protože od sloučení půjčky je to brzo a mám čekat další měsíc až dva. Mohl bych se zeptat, je nějaká možnost jak toto urychlit a jaký je důvod, že nějaký počítač to zamítne z tohoto důvodu? Děkuji moc za odpověď, Hezký den.
Dobrý den, jsem v začátku ins. řízení, t.j po rozhodnutí o úpadku. Zajímá mne, jak je to se splacením 60% pohledávek do 36 měsíců. Musí těch 60% být zaplaceno striktně do 36 měsíců? Například bych 60% zaplatil za 38 měsíců, co by se pak dál dělo? Musel bych splácet do 5 let?
Pokračování dotazu č. 23426: Dobrý den, děkuji za zprávu. Já si mohu vybrat mezi tím, zda mi práci ve svátek proplatí nebo si vezmu náhradní volno. Takže si mohu vybrat radši náhradní volno, i když to bude znamenat, že tím pádem mi práce ve svátek nebude zaplacena a v konečném důsledku o tyto peníze přijdou věřitelé? Jim by vyplacené peníze šly ve splátce, pokud se proplatí práce ve svátek. Když si vezmu radši náhradní volno, tak je o tyto peníze vlastně připravím.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.
Bydlení je dnes pro mladé sice dosažitelné, ale s komplikacemi. Beznadějná však touha po vlastním bydlení není, ani v mladém věku. Pojďme se podívat, jak na bydlení dosáhnout s využitím hypotéky nebo jejích alternativ. Zastavíme se u dotací na vlastní bydlení a u zvýhodněných úvěrů pro žadatele mladšího věku. Ukážeme nejčastější problémy při pořizování prvního bydlení na co si dát pozor.
K moři, za památkami nebo třeba do hor. Ale hlavně – za odpočinkem! Tam vede naše dovolená. Stačí přitom jen chvilka nepozornosti a relax se může změnit v bolest a čas strávený u lékaře. A také přemýšlení, jak zaplatit vysoké náklady na ošetření. Řešení je přitom jednoduché: cestovní pojištění na dovolenou.
Skupina KB, do které patří i Modrá pyramida s platností od 1. 5. 2024 snižuje úrokové sazby u nezajištěného úvěru Půjčka na Bydlení o 0,3 % p.a.