Banky.cz Bankovní poradna zdarma Osobní a rodinné finance #15490, Bohemia Energy nedodržuje smluvní podmínky

Bohemia Energy nedodržuje smluvní podmínky, Osobní a rodinné finance

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, dnes jsem od svého dodavatele elektřiny Bohemia Energy obdržel email kde mi sdělují, že od 1.11. 2021 mi zdražují elektřinu o cca 130%. S Bohemia Energy mám od roku 2017 uzavřenou smlouvu na dobu určitou 2 roky s prolongací 2 roky. 31.7. 2020 jsme spolu podepsaly dodatek kde je jasně stanoveno, že mi po dobu určitou, tj. 36 měsíců, budou dodávat elektřinu za fixní cenu určenou v tabulce. Je možné, aby nám takto zrušili fixaci i přesto, že je smlouva na dobu určitou? Chápu že je nyní elektřina drahá ale pochybuji, že kdyby to bylo naopak a spadla o 50%, tak by mi fixaci taky zrušili aby snížili cenu. Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

Dobrý den,

máte-li cenu zafixovanou smluvně na 36 měsíců, musí dodavatel dodržet sjednané podmínky a dodávat Vám komoditu za předem stanovenou cenu. Zafixované ceny nelze zvyšovat z důvodu růstu cen energií. Doporučuji podat podnět Energetickému regulačnímu úřadu. Sice existují právní kličky, jak by se dodavatel mohl ze svého závazku vyvázat (Bohemia Energy tak pravděpodobně činila skrz změnu smluvních podmínek), ale dle prvotních vyjádření ERÚ a ČOI takové jednání vedoucí k poškozování klientů akceptováno nebude. Ať už dodavatel použil jakékoliv právní kličky, zákazník má legitimní očekávání plynoucí z uzavřeného kontraktu a v případě soudních sporů by zde dle mého názoru převážil zájem ochrany spotřebitele na rigidním výkladem práva.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena