Banky.cz Bankovní poradna zdarma Hypoteční poradna #10297, Čerpání hypotéky na stavbu a oceňování nemovitostí

Čerpání hypotéky na stavbu a oceňování nemovitostí, Hypoteční poradna

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobrý den, chci Vás poprosit o radu. Mám u České spořitelny hypoteční úvěr ve výši 2,7 mil. Kč a píši Vám na základě ocenění nemovitosti, které nedávno proběhlo. Problém je, že paní na základě někoho z banky prý musela doložit, že je prostavěnost 2,6 mil. Kvůli tomu mi volala a řekla mi, že musí navýšit rozpočet o 500 000 Kč na zemní práce, protože jinak by odhadní cena byla pouze 2,1 mil. Nevěděl jsem z jakého důvodu musí doložit 2,6 mil Kč, jelikož mám u hypotéky sjednanou "zrychlenou výstavbu", která mi umožňuje čerpat 500 000 Kč nad odhadní cenu. Na dočerpání hypotéky by mi tedy stačila odhadní cena 2,1 mil. Bohužel paní z banky rozpočet navýšila a na základě toho mi z banky volali, že mi nemohou uvolnit další finance. Musím prý doložit ještě 500 000 Kč o které se rozpočet navýšil a zrychlená výstavba prý už neplatí, i když je odhad 2,6 mil a ne 2,1 mil Kč. Zemní práce které se ale prováděli navíc mi hradili členové z rodiny z vlastních zdrojů a rozpočet se tím tedy vůbec nezvýšil. Když jsem to řekl paní z banky, tak mi odpověděla, že už odhad podala a nemůže ho už změnit. Napsala mi toto: Dobrý den, v pátek odpoledne jsem se již nikam nedovolala. Řešili jsme Váš případ se supervizí v podstatě celý týden. Přes víkend se to trochu uleželo. Prosím, dojděte na obchodní místo - kde sjednáváte úvěr a domluvte se s nimi na následujícím postupu: Pokud by Vám stačilo prokázat současnou hodnotu 2 až 2,1 mil. Kč, včetně proplacených faktur, pak není problém z mé strany. Je ale na obchodním místě, aby aktualizaci vrátily zpět do procesu tak, abych to mohla udělat. Za mě je to teď odevzdané a nemohu do toho vstupovat. Pokud by mělo být prokázáno 2,6 mil. Kč včetně proplacených faktur (což je teď aktuálně odevzdáno), pak je potřeba navýšit rozpočet. A je na Vás a na obchodním místě, abyste se domluvili, jakým způsobem. Já budu teď postupovat podle dalších pokynů, které by ale měly vzejít z domluvy mezi Vámi a obchodním místem. Přeji, aby vše dobře dopadlo a hezký týden, Projektování pozemních staveb Oceňování nemovitostí Znalecké posudky. Na pobočce v Písku mi nijak neporadili, protože paní nevěděla. Seznámil jsem ji se situací a řekl jsem ji, že nesouhlasím s odhadem a ona mi na to řekla jen že to předá dále a tím to skončilo. Dále to řeším ještě s mým bankéřem, který mi hypotéku sjednával a ten mi řekl pouze že to zjistí a zavolá a už týden to řeší a nic. Problém je, že mám nakoupený materiál na stavbě a potřebuji nutně uvolnit další peníze např. na pokrývače a nemám je nyní z čeho zaplatit, když nemohu čerpat a stavba nemůže pokračovat. Bylo by tedy možné poslední odhad stornovat, jak psala i paní s tím, že klidně zaplatím odhad nový? Paní by mi potom potvrdila odhad na 2,1 mil a já budu moci stavbu bez problému dokončit? Oslovil jsem i ombudsmanku České spořitelny, ta řekla, že se tím bude osobně zabývat, ale byl bych vděčný i za Váš názor a radu.

Dobrý den,

takto si nelze hrát s odhady, kdy přidáváme a ubíráme 500 000 Kč jak je třeba či posudky stornujeme. V konečném důsledku by taky banka mohla od úvěrové smlouvy odstoupit pro nedůvěryhodnost obchodního případu. Posudek měl být vystaven dle nejlepšího vědomí a svědomí znalce na aktuální hodnotu a ne jak bylo třeba pro ideální čerpání úvěru (v krajním případě by se mohlo jednat i o úvěrový podvod). Pokud byl posudek nadhodnocen a supervize v bance ho odmítla a odhadní částku snížila, pak s tím nic nenaděláte, protože tímto krokem banka vrátila odhad do správných mezí. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena