Co dělat, když obchodník přijal platbu s chybným variabilním symbolem?

REKLAMA
Běžný účet
26.5.2021 Platba

Dobrý den, pane Jermáři, chtěl bych Vás jen poprosit, zda nevíte, jak bych mohl pokračovat v této záležitosti. Odeslali jsme platbu obchodníkovi za domény, ale otec špatně napsal VS, oni platbu přijali, ale bohužel jsme se trefili do VS, který patřil jinému klientovi a tím mu zaplatili jeho doménu. Po nás chtěli, ať zaplatíme znovu se správným VS a následně, až se jim podaří peníze dostat od klienta, kterému jsme mu to zaplatili, tak nám peníze pošlou. Novou platbu se správným VS jsme tedy uhradili. Uplynuly 2 měsíce a oni nám sdělili, že nám nemůžou nic vrátit, protože jim klient nevrátil peníze (naše, které se spárovaly s jeho VS). Dá se v této záležitosti něco dělat? Protože jejich argumentace je, že u nich je vše v pořádku a více nám nemůžou pomoci. Děkuji za ozvání Přeji pěkný den

Dobrý den,

roční poplatek za doménu bude odhadem mezi 100-300 Kč, tedy zvažte, nakolik má smysl v případě této nevstřícnosti protistrany celou věc dále řešit (čas má také svoji hodnotu). Nicméně pokud byste toto dále řešit chtěl, pochybení je na straně příjemce platby. On Vám takto nemůže argumentovat, to by v případě sporu neobstálo (platba Vám po objasnění chybného VS měla být uznána).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena