Dodavatel elektřiny, Osobní a rodinné finance

REKLAMA
Běžný účet

Je možné odebírat elektřinu levněji než od ČEZu?

Dobrý den,

přijde na to, jakou máte roční spotřebu elektřiny. Cena elektřiny se skládá z ceny za distribuci (náklady na údržbu sítě - to je regulované a všichni dodavatelé ji mají stejnou) a z ceny za samotnou odebranou silovou elektřinu. Cena za silovou elektřinu se dělí na měsíční fixní paušál a cenu za skutečně odebranou elektřinu (uvádí se cena za 1 MWh). 

Domácnosti s malou spotřebou, která na elektřině netopí ani nevaří, se vyplatí hledat spíše nízký měsíční paušál (a na cenu za MWh se orientovat až druhotně). A naopak domácnost s vysokou spotřebou (vaření, ohřev TUV, topení) hledá co nejnižší jednotkovou cenu silové elektřiny a nehledí tolik na paušál. 

Pro malou spotřebu je vhodný ČEZ eTarif, kde měsíční paušál činí pouze 12 Kč (a cena za 1 MWh 1 468 Kč). Při roční spotřebě 1 MWh tak zaplatíte 12 x paušál 12 Kč + 1 468  Kč = 1 612 Kč (+ cenu za distribuci). Alternativní dodavatelé často nabízejí levnější cenu za MWh (třeba o 200 Kč), ale dražší paušál (třeba 70 Kč). Při stejné spotřebě byste tedy zaplatil 12 x 70 Kč + 1 268 Kč = 2 108 Kč. U vyšší spotřeby to ale s výhodností může být přesně naopak. 

Prvně si tedy zkontrolujte výši spotřeby a dle toho hledejte vhodného dodavatele. Mimo ČEZ eTarif (ostatní tarify od ČEZu jsou dražší) mají slušné ceny také Easy Europe Energy (3E).

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena