Banky.cz Bankovní poradna zdarma Exekuce a insolvence #6829, Dosáhnu na kratší oddlužení?

Jaký vliv má výše dluhu na povolení 3leté insolvence? Kolik nám zbude z našich platů? A co dělat, když advokáti chtějí odměnu předem?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, dosáhneme při dluhu 1,5 mil Kč na 3-letou insolvenci s platy 22 000 Kč a 23 000 Kč? Má pro povolení vliv, že jistiny jsou celkem cca 400 000 Kč a vše ostatní úroky atd.? Kolik nám tedy zbude? Různé kalkulačky se liší. A nakonec, našel jsem článek, kde si odměnu za sepsání mají advokáti zahrnout do pohledávek, přesto ji 3 ze 3 po mně chtějí předem - co s tím? Děkuji

Dobrý den,

na kratší variantu oddlužení (3 roky) dosáhnete jen tehdy, budete-li schopen splatit během těchto 3 let 60% dluhů (0,9 mil. Kč). Z příjmu 22 500 Kč Vám bude bez vyživovacích povinností zůstávat 11 788 Kč, tedy zhruba 2x 10 000 Kč půjde na insolvenci (s čímž 0,9 mil. Kč za 3 roky nesplatíte). 

Odměna za sepsání návrhu na oddlužení činí u jednotlivce 4 000 Kč bez DPH a u manželů 6 000 Kč bez DPH a musí být přihlášena coby přednostní pohledávka do insolvenčního řízení (neměla by být placena přímo dlužníkem před povolením oddlužení). Stát tímto opatřením chrání dlužníky proti podvodníkům, kteří předem inkasovali neúměrně vysoké peníze (i desítky tisíc korun), a pak kolikráte osobní bankrot ani schválen nebyl. Na druhou stranu jsou tyto podmínky (4-6 000 Kč a platba ex-post) pro mnoho advokátů neakceptovatelné a je tak možné, že třeba nenajdete nikoho, kdo by Vám byl ochoten za těchto zákonem stanovených podmínek pomoci.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena