Banky.cz Bankovní poradna zdarma Podvod #4107, Falešný zahraniční eshop

Falešný zahraniční eshop, Podvod

REKLAMA
Běžný účet
8.12.2017 Podvod

Dobrý den, obracím se na vás o prosbou o radu. Asi jsem se stal vlastní hloupostí obětí podvodu. 28.11. jsem si objednával boty ze zahraničního eshopu. Bohužel jsem si neověřil adresu ani IČO obchodu a slepě důvěřoval a zaplatil celkem přijatelnou částku 62 EUR. Vše proběhlo zdánlivě v pořádku, SMS autorizace kódem a zaplaceno platba byla přijata a na jejich stránkách. Po přihlášení jsem viděl, že je platba přijata a já čekal na email, který mi přijde z obchodu s dalšími potvrzeními. Bohužel se tak nestalo, čekám do teď a nic. Psal jsem tři maily, které se dají posílat jen formou jejich formuláře. Bohužel to bych i oželel. Ale co mne velmi zaskočilo, že bylo opět odečteno z mé karty bez mého vědomí 2 538 Kč ve prospěch jiného účtu. Vím, že první platbu 1 716 Kč jsem potvrzoval, ale nerozumím tomu, že po 5-6 pracovních dnech je opět další vysoká platba a opět v CNY měně. Napsal jsem tedy toto do banky a čekám na ověření. Chtěl bych aspoň ty peníze, které jsem nepotvrzoval SMS kódem a nebyl uvědomen ani mailem, vrátit zpět. Mám nějakou šanci na reklamaci? Poslal jsem jim výpisy těchto dvou plateb a take internetové stránky, kde je číslo objednávky a konečná suma. Mám obavu, že jsou to podvodnici. Mohu se nějak bránit? Popřípadě dostat peníze zpět? Objednávku nebylo možné zrušit a dodnes nemám ani jediné potvrzeni. Jen na jejich stránkách po přihlášení. Děkuji moc za radu. Nevím si rady :(

Dobrý den,

bohužel jste se stal obětí podvodu. Ihned zavolejte do banky a nechte si zablokovat platební kartu. Podvodník z Vás vymámil údaje k platební kartě (číslo karty, datum expirace  CVC kód) a nyní Vám může strhávat peníze zcela bez omezení. Důrazně doporučuji nakupovat jen u prověřených eshopů. Falešný eshop si dnes zvládne vytvořit každý během pár hodin. Podvodníci jsou nejčastěji ze zemí, kam nedosáhne ruka spravedlnosti západních zemí (např. Afrika). Ve Vašem případě platby v CNY putovaly peníze do Číny. S reklamací u banky spíše neuspějete, protože jste podvodníkům dobrovolně vyzradil citlivé informace o své platební kartě. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena