Banky.cz Bankovní poradna zdarma Hypoteční poradna #11480, Hypotéka a odstoupení od smlouvy

Odstoupení od refinancované hypotéky: Klasická cesta bez pokuty nebo následovat kroky banky?

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online
12.10.2020 Hypoteční poradna

Dobrý den, dotaz zde padl už několikrát. Podepsaná refinancovaná hypotéka a odstoupení od ní do 14ti dnů, jelikož mě uvedl fin. poradce v omyl. Hypotéku jsem vypověděl na základě informaci na internetu, tedy do 14ti dnů jsem podal písemnou výpověď, kterou jsem donesl osobně do banky a nechal potvrdit. Banka mě kontaktovala, že jediný hypoteční úvěr na bydlení nelze vypovědět do 14 ti dnů, že tato možnost platí pro úvěry, které nejsou na bydlení a že podpisem jsem se zavázal k čerpání. Oponoval jsem, že v Evropském standartu je informace o odstoupení do 14ti dnů uvedeno, prý ale platí jen než se podepíše smlouva a jedinou možností je prý dořešení hypotéky a nebo odstoupení ale s pokutou 5% z nevyčerpané částky. Teď nevím zda dle získaných informací z portálů trvat na klasickém odstoupení bez pokuty nebo pokračovat dle kroků banky, jelikož i na portálech se odpovědi rozcházejí. Nerad bych se dostal do ještě větších komplikací. Děkuji a jsem s pozdravem

Dobrý den,

přijde na to, o jaké refinancování hypotéky se jedná a jaké možnost nabízí banka klientům nad rámec požadavků Zákona o spotřebitelském úvěru. Ze zákona je možné odstoupit od smlouvy o spotřebitelském úvěru (hypotéky) do 14 dní od podpisu zcela bez sankce jen tehdy, nejedná-li se o úvěr na bydlení. Jedná-li se o refinancování hypotéky na bydlení, pak je možné odstoupení bez sankce do 14 dnů od podpisu jen tehdy, pokud toto nová banka umožňuje dle svých obchodních podmínek (ze zákona to nárokovat nelze). 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena