Banky.cz Bankovní poradna zdarma Hypoteční poradna #11567, Hypotéka a odstoupení od smlouvy

Modrá Pyramida odmítá odpuštění poplatků za nečerpání hypotéky a porušuje ochranu osobních údajů - jak postupovat?

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online
25.10.2020 Hypoteční poradna

Dobrý den, prosím o radu. V červnu jsme podepsali s finančním poradcem elektronický smlouvu s Modrou Pyramidou. Smlouva měla být na koupi pozemku a po té i na výstavbu domu. Jenomže banka nám stále dělala problémy s pozemkem. Stále jsme dokládali potvrzení a dokumenty a pořád to bylo nedostačující. Bance jsem nabídla i být, který odhadli na 1,8 mil. Po dokládání různých smluv jsme se rozhodli smlouvu s nimi ukončit. Oni po nás chtějí poplatek za nečerpání cca 24 tisíc. Žádali jsme o odpuštění poplatků z důvodu uvedení nás v omyl, že smlouva byla jen na výstavbu a nikde nebyly žádné informace o čerpání peněz. Žádost nám zamítli s tím, že nám vypracovali dodatek na koupi pozemku s tím, že zastavíme být. Ale poslední kapka byla, že tyto dokumenty s osobními údaji byly vhozeny ve schránce v porušené obálce. Tyto dokumenty jsme nepodepsali a odstoupili jsme. Známá mi říkala, že pokud nás uvedou v omyl, tak bychom pokuty a poplatky platit neměli a dokonce máme i podle nějakého paragrafu nárok na hypotéku od nich s 0% úročením. Prosím poraďte co dál. Jak postupovat? Předem děkuji. S pozdravem

Dobrý den,

jak přesně Vás prosím Modrá pyramida uvedla v omyl? Zaslanými smlouvami poštou, které k Vám doputovaly v porušené obálce? To určitě nebude důvod pro odstoupení od smlouvy bez sankce za nenačerpání úvěru. 

Ohledně hypotéky s 0% úročením - pokud byste hypotéku načerpali a následně se soudní cestou domáhali zneplatnění úvěrové smlouvy pro porušení Zákona o spotřebitelském úvěru (např. pokud by poskytovatel úvěru nedostatečně ověřil Vaši bonitu, nepravdivě Vás informoval o úrokové sazbě, RPSN či jiných podmínkách a poplatcích) a s žalobou jste uspěli, pak by byla úvěrová smlouva zneplatněna od počátku. Banka by Vám musela vrátit již zaplacené úroky a poplatky a Vy byste jistinu splácela dle svých možností. Určitě ale nelze hypotéku nenačerpat, prokázat pochybení na straně banky a následně se domáhat úvěru s nulovým úročením.

Banka Vám při podpisu úvěrové smlouvy jasně stanovila podmínky čerpání úvěru. Doporučuji tyto podmínky velmi pečlivě prostudovat. Pokud došlo následně k pochybení ze strany banky (např. po Vás bylo vyžadováno něco jiného než bylo smluvně ujednáno), braňte se právní cestou.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena