Co se stane s naší fixací úrokové sazby po skončení současného období?

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobrý den, máme u Sberbank spotřebitelský úvěr na bydlení. Letos v říjnu nám končí fixace, dále máme od 6/2021 potvrzený a podepsaný Refixační dodatek ke smlouvě, kde je uvedeno, že nám od 5.10.2022 (až skončí současná fixace) započne automaticky běžet nové fixační období (10 let, s úrokovou sazbou 2,09% p.a.) Můj dotaz zní, zdali toto zůstává v platnosti vzhledem k aktuální situaci. Legislativně by dle mého názoru tak zůstat mělo, jelikož je to smlouva platná, či nikoliv? Nikde jsem nenašel informace ze strany Sberbanky ohledně těchto situací. Máme trochu strach, abychom nemuseli refinancovat za stávající úrokovou sazbu. Popřípadě dá se někde k tomu to zjistit víc? Je mi jasné, že pravděpodobně banka prodá kmen klientů s úvěry jiné bance, nemáme se tedy obávat, že by podepsaná předfixační smlouva přestala platit? Popřípadě jak dlouho trvá, než se tak stane (prodej kmene klientů), pokud začnou platit podmínky naší předfixační smlouvy (po 5.10.), mělo by být vše v pořádku a nová banka by měla přistoupit na stávající podmínky, pokud se tak stane dříve, tak také s přihlédnutím na předfixační smlouvu? Moc děkuji

Dobrý den,

bude to pravděpodobně jak píšete. Likvidátor prodá kmen úvěrových klientů a budoucí kupující (jiná banka) bude muset dodržet stávající smluvní podmínky. 

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Kupující chce poslat peníze přes moneygram

27.4.2024 Podvod

Dobrý den, mám dotaz. Bude to delší, tak se omlouvám, ale zkrátím to. Prodávám kroj a s pánem který reagoval na můj inzerát, budeme mu říkat pan X, jsme se domluvili na platbě přes PayPal, který jsem si k vůli tomu založila. Pánovi jsem předala veškeré informace k platbě a adresu. Jasně bylo domluveno, jakmile mi přijde platba za kroj 12 000 Kč, tak zabalím krabici a pán X si zajistí přepravu, čili odvoz. Přišel mi email od PayPal, že proběhla platba, tedy z účtu pana X byla stržena částka 15 400 Kč. 12 000 Kč za kroj a 3 400 Kč za přepravu, které se ale připíší na můj PayPal  až po té, co zaplatím přepravní společnosti 3 400 Kč a pošlu potvrzení PayPalu. O platbě za přepravu předem nebyla ani zmínka. Po té jsem kontaktovala přepravní společnost, která mi sdělila, že takovou objednávku s těmito údaji a adresou nemají zaznamenanou a mám to řešit s PayPal. Psala jsem tedy na podporu PayPal a ti mi sdělili, že je to v pořádku a že mám zaplatit 3 400 Kč přes nějaký moneygram, aby se celá částka uvolnila na můj účet. Abych to tedy shrnula, podle všeho tedy z účtu pana X byly peníze strženy a peníze ale nedorazily na můj účet. Nevím co mám dělat. Transakce je prý nevratná a já myslím že jde o podvod. Pán se se mnou hádá a vyhrožuje a tvrdí, že ho chci podvést. Jenže to samé si myslím já. Poradíte mi prosím, co mám dělat tedy?

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena