Jak se při insolvenčním řízení dohodnout na splátce, kterou budu schopen odesílat?

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, hned po absolvování střední školy v roce 2013 jsem se dostal kvůli rodičům do potíží. Byli zadlužení a hypotéku, kterou si vzali na můj účet (banka ji poskytla protože ke mně přicházely výplaty obou dvou) bez mého vědomí neplatili. Mně přišla do ruky až exekuce na téměř půl milionu korun (vč. soudních přirážek) a od té doby se to se mnou táhne. Snažím se nějak vyžít a hledat možnosti jak "důstojně žít" nebo vydělávat legálně aniž bych zaplatil aspoň byt a základní potřeby, jenže se problémy jen kupí a čekám kdy se situace zlepší. Nyní po novele insolvenčního zákona v červnu 2019 vypadá situace konečně tak, abych se mohl se svojí situací vypořádat. Je nyní možné se při průběhu insolvenčního řízení dohodnout na splátce, kterou budu měsíčně schopen odesílat? Jde mi o to, abych se dokázal zbavit svých dluhů (ne jen posílat 5 let almužnu a čekat na konec). Ale ve svých 27 letech nebyl závislý na své přítelkyni, nebo okolí. dokázal i přesto vyjít a žít sám. Můj průměrný příjem je kolem 25 000 a životní náklady vč. bytu a energií se pohybují kolem 19 000 Kč. Velice děkuji za skvělé služby Vaší poradny i všech odborníku!

Dobrý den,

z čistého příjmu 25 000 Kč Vám v insolvenci bude zůstávat 12 739 Kč. Nezabavitelné minimum je jasně dané (dle výše příjmu a počtu vyživovaných osob) a nelze domluvit nižší splátku, neb cílem osobního bankrotu je splatit co nejvíce za co nejkratší dobu. Dluh 0,5 mil. Kč byste při těchto splátkách měl být schopen zaplatit za 3,5-4 roky. Poučení pro příště - nikdy nepropůjčujte své jméno jiným, zejména ne pro účely úvěrování.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena