Kolik mi může zůstat čistého měsíčně v insolvenci? Jak vypočítat nezabavitelnou částku?

REKLAMA
Běžný účet

Zdravím, jsem již 40. měsíc v insolvenci, stále podnikám, dle splátkového kalendáře z mých zisků min. 5 000 Kč a dar 10 300 Kč platím. Držím se okolo 35%. Kolik mi může zůstat čistého měsíčně? Pochopitelně za předchozí daňové období. Příklad: daňový základ po odečtení výdajů je 180 000 Kč (15 000 Kč/měs.), od toho odečtu platbu za sociální a zdravotní pojištění jelikož je to nedaňový výdaj (počítám min. zálohy za r. 2019 = 2 208 + 2 388 = 4 596 x 12 = 55 152 Kč. Takže by to mělo být 180 000 Kč minus 55 152 Kč = 124 848 Kč a odečtu moji pravidelnou min. měs. splátku dle splát. kalendáře 5 000 Kč, 124 848 Kč minus 60 000 Kč = 64 848 Kč, děleno 12 = 5 404 Kč je můj čistý měsíční příjem plus jsem měl příjem z DPČ 15 000 Kč čistého, takže přičtu k celkové částce 64 848 Kč + 15 000 Kč = 79 848 Kč/12 = 6 654 Kč měsíčně čistého. Je tento postup správný ? Pokud ano , kolik může činit maximálně nezabavitelná částka? Děkuji za Vaši odpověď na moji komplikovanou otázku, ale musel jsem to takto formulovat. Doufám, že tento postup pomůže dalším, kteří se nacházejí v obdobné situaci jako já. Jsem sám, bez závazků. Mně potom mate to rozdělování na třetiny, všude se píše něco jiného. Ještě jednou děkuji.

Dobrý den,

samostatně žijící osobě bez závazků (manželka, děti) může v insolvenci zůstávat max. 13 816 Kč. Zatímco u zaměstnanců je postup výpočtu nezabavitelného minima jasně daný, u OSVČ je vše na domluvě se správcem, který při stanovování částky bere ohled na minulé obraty.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena