Banky.cz Bankovní poradna zdarma Hypoteční poradna #10085, Koronavirus, hypotéka a odklad splátek

Moratorium na hypotéku a jeho vliv na žádost o úvěr na rekonstrukci: Co platí skutečně?

REKLAMA
Sjednejte si hypotéku online

Dobrý den, 25.3. jsme koupili dům, na který jsme si brali hypotéku od Modré Pyramidy. S bankovním poradcem jsme byli dohodnuti, že jakmile bude dům na katastru přepsání na nás, zažádám nám o úvěr na rekonstrukci. V té době jsme se poradce ptali, zda-li nebude s úvěrem na rekonstrukci problém, když zažádáme o odklad splátek hypotéky z důvodu nepříznivé situace kolem koronaviru. Bylo nám sděleno, že ne. Dne 28.4. jsme tedy s manželem zažádali o rychloúvěr u Modré Pyramidy. 30.4. jsme využili moratorium a nechali si odložit splátky hypotéky. Po 16ti dnech od žádosti od rychloúvěr nám bylo sděleno, že stále není úvěr schválený a že má Modrá Pyramida problém s tím, že jsme využili moratorium. V zákoně čtu, že moratorium nemá mít vliv na případné budoucí úvěry. Jak to tedy je? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

zákon stanovuje, že odklad splátek z důvodu koronaviru bude bez negativního záznam do registrů dlužníků. Nicméně odklad splátek vypovídá o vaší nižší bonitě a schopnosti čelit mimořádným událostem (pravděpodobně nemáte žádné rezervy na pokrytí dočasného výpadku příjmů či vám hrozí ztráta zaměstnání). Za takových okolností není možné schválit další úvěr. Uznejte sama, že sdělit bance 28/4 "prosím odložte nám splátky, nemáme na splácení" a 30/4 požádat o další úvěr nemá logiku.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy z Hypoteční poradny

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena