Banky.cz Bankovní poradna zdarma Exekuce a insolvence #5082, Nepřihlášená pohledávka do insolvence

Nepřihlášená pohledávka do insolvence, Exekuce a insolvence

REKLAMA
Běžný účet

Dobrý den, z vážných osobních důvodů jsem se dostala do dluhové pasti - exekuce a dluhy. Tyto jsem vyřešila momentálně probíhajícím insolvenčním řízením, kde mám nyní splaceno cca 50% dlužné částky a celkově je předpoklad, že splatím 100% svých dluhů. Ale teď k dotazu. Byla jsem dlužná i na nájemném a podepsala jsem věřiteli uznání dluhu. Toto bylo někdy v roce 2015 o rok později byla na mne z tohoto důvodu uvalena exekuce. Své problémy jsem řešila podáním insolvenčního návrhu v květnu 2017. Všechny své věřitele jsem uvedla a i tento závazek, ke kterému jsem podepsala uznání dluhu. Bohužel věřitel tento závazek do insolvence nepřihlásil. Ani majitelé bytu, ani později exekutor který tento dluh exekucí vymáhal. Momentálně se mi ozval tento exekutor a vyhrožuje, pokud nezačnu platit dlužnou částku na kterou jsem podepsala uznání dluhu, tak po skončení insolvence mi naběhne opět exekuce. Jsem z toho zmatená, myslela jsem, že pokud nepřihlásí věřitel svou pohledávku do určitého data, tak už na mne nemůže. Nevím jestli to má nějakou váhu, ale do seznamu věřitelů jsem uvedla manžele, kterým jsem nájem dlužila. Nikoliv exekutora, který již tehdy dluh vymáhal. Poraďte co dělat.

Dobrý den,

nepřihlášené pohledávky za dluhy vzniklé před zahájením insolvence jsou při řádném ukončení insolvence (splaceno min. 30% dluhů během 5 let) prominuty a nelze je dále vymáhat. Chyba je na straně věřitele, který zapomněl svoji pohledávku přihlásit u insolvenčního správce. 

Věřitele (majitele bytu) jste uvedla správně. Exekutor pro ně dluh pouze vymáhá, sám není věřitelem.

REKLAMA
Jak hodnotíte odpověď?

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Nejpopulárnější dotazy

Nedošlo k zaúčtování platby pojistného

18.5.2024 Banka

Pokračování dotazu č. 23528: Dobrý den, děkuji za rychlou a vstřícnou odpověď. Ale nesouhlasím s ní. Tedy alespoň z větší části. Jediné co si z ní vezmu, je že s trestním oznámením počkám ještě týden. I když už jsem na policii psal, nepodal jsem ještě trestní oznámení. Jestli je to opravdu chyba, tak tak fatální chybu do dvou týdnů určitě musí banka opravit, Jinak ať to rovnou zabalí. Výhrady k odpovědi: 1. Ten název vlákna, který jste mu dali je nesmysl. Protože kdyby jste můj dotaz přečetl pozorně, dozvěděl by jste se, že oni mi sumu pojistného strhli z běžného účtu. Jenom jaksi si tu strhnutou sumu nechali a nezaplatili pojistné. Což mně zařadilo mezi dlužníky. 2. Co je to za banku, která udělá chybu, co může klientům zničit život a není schopná ji minimálně 5 dní opravit. Kdo může takové bance věřit, že ho neokrade? 3. Ty banality co píšete o skóringu bank jsou hezké a jasné každému. To je takový front face. Ale proč tedy když je to takové dobromyslné, proč tedy banky odmítají zveřejnit své skóringové algoritmy? A hlavně zařazení do registrů? Ale to jsem odbočil. Na to nečekám odpověď. Já další půjčku ani nepotřebuji. Jenom jsem to používal jako kontrolu, že je s mým skóringem vše v pořádku. To chci vidět jak to ti břídilové v Air Bank (jestli opravdu jde o technickou chybu) zase dají do správného stavu. 4. Jestli opravdu jde o technickou chybu, proč se to stalo jenom u jednoho úvěru? Mám i jiný. A hlavně proč neodpovídají na moje dotazy položené přes jejich aplikaci a emailem? Jediné co jsem se dozvěděl je na infolince. Tam mi vysloveně lhali. Volal jsem jeden den. Operátorka mi papouškovala to co Vy - že jde o technickou chybu, o které vědí. Nic víc nebyla ochotná říct. Pak jsem volal druhý den. A jiná operátorka mi sprostě lhala. Zopakovala, že jde o technickou chybu a že oni vědí. Ale zřetelně sprostě lhala když říkala, že chyba vznikla dnes. Přitom já jsem dokazatelně věděl, že "chyba" trvá již minimálně druhý den. Proč lžou? Proč neodpovídají na dotazy? Co se děje ? Má Air Bank nějaké problémy a chce se zahojit na nepohodlných klientech? 5. Když jsem volal v čtvrtek před pátou. Jedna z ochotnějších operátorek mě chtěla propojit na lidi co to řeší. Ale nikdo tam již nebyl. Tak mají prý zásadní technický problém, a před pátou již nikdo nepracuje? To opravdu? To nevypadá na technický problém. Děkuji

PŘEJÍT NA NEJNOVĚJŠÍ DOTAZY

Zeptejte se odborníků na bankovnictví a finance

Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.

Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.

Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.

Srovnáváme hypotéky od

© Banky.cz 2023, všechna práva vyhrazena